Toon posts:

Welke VGA kaart voor 3 TFT monitoren?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al aan het zoeken geweest wat de beste oplossing is om 3 TFT monitoren op een PC aan te sluiten is.

Ik heb een Nvidia PCI kaart gevonden (NVS 400) die 4 monitoren aankan via DVI.
Maar er zit maar 64 MB geheugen op die kaart.

Ik vraag me af of dit voldoende geheugen is.

Spelletjes worden er niet op gedaan. Dus het is puur voor op me werk ( Access SQL2000 Webdesign Programmeren Photoshop flash enzo )

Iemand een betere optie ?
Ik heb zelf al zitten denken aan een dual AGP en een PCI kaart.

Oh ja ... Zie je veel verschil als je een 19" TFT monitor anoloog aansluit ipv via DVI ?

Graag wat info ik kan hier niet veel over vinden

Verwijderd

Waarom geen Matrox kaarten:

De Parhelia en P750 kunnen beiden 3 monitoren aan.

En anders heb je nog de MMS reeks waar je 4 monitoren kan op aansluiten

http://www.matrox.com/mga/products/home.cfm

Verwijderd

64 MB lijkt me wel genoeg als je niet gaat gamen. 4 MB per scherm is toch genoeg voor 1280x1024 of 1600x1200?

Verwijderd

De Matrox P750 lijkt me idd het meest logisch.. Ik heb er 3x 15" tft aan hangen en ik zie geen verschil tussen het DVI scherm en de twee analoge. Draait iig stabiel en efficient ;)

Verwijderd

Als ik het goed begrepen heb is het beter om flatscreens / tft's aan te sluiten op DVI. Triple dvi kaarten ken ik echter niet. Met standaard GPU's van nvidia en ati worden niet veel dual DVI kaarten gemaakt (maar het aanbod wordt gestaag groter). Van XFX is er een 5700 ultra, HIS maakt een passief gekoelde 9600 met twee dvi uitgangen, Asus maakt zogenaamde videosuite kaarten die dual dvi zijn en Matrox maakt al tijden dual dvi kaarten, sommige daarvan (Parhelia, P750) ondersteunen ook drie monitoren (maar hoe goed weet ik niet). Als snelheid niet heel belangrijk is zou je inderdaad kunnen overwegen om er een kaartje naast te zetten in de PCI bus. Alleen jammer dat het direct verouderd is omdat PCI-express er al min of meer is.

edit: ik geloof trouwens dat de Matrox G450 PCI kaarten het alleen goed doen op een intel chipset. verder wel een mooi kaartje.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 01:16 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:20
Man, waarom moeilijk doen, je hebt al de perfecte kaart!! 64MB is wááááááy enough, hoeveelheid is pas interessant wanneer je 3D dingen gaat doen. Stop er nu een duurdere kaart in en je gaat er 0,0% op vooruit qua performance maar bent wel geld kwijt, hoezo zinloos 8)7

Scoor wat DVI kabels (zijn niet zo duur meer) en je hebt daar een mooie set-up :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• AKI
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27

AKI

Ach, als het toch voor je werk is, dan zou ik lekker Matrox nemen, die zijn in dat gebied gewoon het beste wat er is en je hebt er goede software bij.
Tevens kun je dan zelfs een beetje 3D doen als je dat een keer nodig hebt :)

Schiet mij maar neer

• Abbadon
AKI Lemming schreef op 12 augustus 2004 @ 09:50:
Ach, als het toch voor je werk is, dan zou ik lekker Matrox nemen, die zijn in dat gebied gewoon het beste wat er is en je hebt er goede software bij.
Tevens kun je dan zelfs een beetje 3D doen als je dat een keer nodig hebt :)
Kun je me misschien ook uitleggen hoe en waarom? Ik heb het idee dat bij veel mensen het er diep ingeslepen is dat voor 2D werk Matrox automagisch het beste is. Das war einmal! En mijn ervaring met de nieuwste drivers/software is dat nVidia de zaakjes met nView zelfs beter voorelkaar heeft dan Matrox (en Matrox en 3D?).

Kijk naar de feiten zoals ze er nu voorstaan, niet naar de roemruchte geschiedenis van een bepaald merk (welke al achterhaald is).

Verwijderd

Topicstarter
Dus het is toch het beste om compleet DVI te gaan ??

Ik lees nl hier op het forum dat dit toch het beste beeld geeft.
Dus ga ik me baas ff overtuigen voor de NVIDIA Quadro4 400 NVS

Dan kan ik mijn nieuwe 19" TFT's mooi via DVI aansluiten.

Bedankt voor alle info !

• Abbadon
Oh ik dacht dat je die kaart al had. Niet goed gelezen (het woordje 'gevonden' overgeslagen in de 2e zin) :+

Ja, DVI is het beste. Het hangt maar net van de hardware (kaart, kabels, schermen) af in hoeverre het beeld beter wordt t.o.v. analoog maar met DVI heb je altijd goed beeld en met analoog is het maar afwachten (kan vriezen, kan dooien), zeker met twee of drie schermen aan één kaart.

Verwijderd

Topicstarter
Abbadon schreef op 12 augustus 2004 @ 11:24:
Het hangt maar net van de hardware
De schermen die er aan komen te hangen zijn Iiyama 19" e481s-b

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit net nog ff te kijken bij Nvidia en ik zie bij board features van de NVS400 dat 16x12 Digital Display Support niet ondersteund wordt en 12x10 wel.

betekent dit dat ik op de resolutie 1280x1024 problemen krijg ??

Ik kan hier niets over vinden.

Verwijderd

ik zou het wel maf vinden als ie het niet kon... :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:17
Abbadon schreef op 12 augustus 2004 @ 10:13:
[...]

Kun je me misschien ook uitleggen hoe en waarom? Ik heb het idee dat bij veel mensen het er diep ingeslepen is dat voor 2D werk Matrox automagisch het beste is. Das war einmal! En mijn ervaring met de nieuwste drivers/software is dat nVidia de zaakjes met nView zelfs beter voorelkaar heeft dan Matrox (en Matrox en 3D?).

Kijk naar de feiten zoals ze er nu voorstaan, niet naar de roemruchte geschiedenis van een bepaald merk (welke al achterhaald is).
Ben ik het niet mee eens, mijn P650 geeft een merkbaar beter beeld als de Radeon 9500 in mijn andere bak. Toegegeven dat ik met nVidia weinig/geen ervaring heb, maar Matrox staat bij mij nog steeds bovenaan de lijst qua 2D.

• Abbadon
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 12:09:
Ik zit net nog ff te kijken bij Nvidia en ik zie bij board features van de NVS400 dat 16x12 Digital Display Support niet ondersteund wordt en 12x10 wel.

betekent dit dat ik op de resolutie 1280x1024 problemen krijg ??

Ik kan hier niets over vinden.
12*10 is een afkorting voor 1280*1024, geen probleem dus :)

Let wel dat je hoogstwaarschijnlijk bij zo'n NVS400 nog afzonderlijk twee LFH -> dual DVI Y-adapters aan moet schaffen. Al met al kan het een duur grapje worden op deze manier (maar als de baas het moet betalen :+ ).

Punt is dat voor all in one drie DVI aansluitingen je eigenlijk op dit soort prijzige kaarten uitkomt (PNY NVS400, Matrox G450MMS, Appian Rushmore). De keuze van goedkope dual DVI AGP kaarten en PCI kaarten met een DVI aansluiting is erg beperkt en je ontkomt dan eigenlijk ook niet aan een combinatie van totaal verschillende GPU's (wat an sich geen enkel probleem hoeft te zijn).

Als werkgever niet moeilijk doet om de NVS400 (of om mijn part een Matrox G450MMS, is toch lood om oud ijzer alleen is deze geloof ik wel duurder), gewoon voor gaan, werkt gegarandeerd (valt ook in de zgn. professionele categorie). Wordt 't 'm te gek, kijk dan dus verder voor een AGP en PCI kaart zou ik zeggen :)

Pagina: 1