Toon posts:

Data herstellen van 'waarschijnlijk' kapot HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey boyz (and ladiez?,

Wie kan me hierbij helpen. Een paar dagen geleden liep mijn computer
vast en heb ik hem gereset! Maar bij het opstarten kon ie mijn primary hdd niet meer vinden. Na een paar keer opnieuw proberen en zelfs een nachtje niet te hebben gebruikt geeft ie nog steeds hetzelfde probleem aan. Hij werkt ook niet als slave mode. Het betreft een maxtor 80gb van al denk ik een paar jaar oud? misschien is het ouderdom en dat ie het toen heeft begeven.... maar mijn vraag is nu.... als ie het daadwerkelijk heeft begeven, hoe kan ik dan al mijn belangrijke data die er op stond op de een of andere manier restoren? Elk oplossing is welkom, zelfs als ik het ding moet demonteren, want er staat heel veel belangrijke dingen van mij op!

Ik hoop dat een van jullie 'tweakfreaks' er een oplossing voor hebben!

Bij voorbaat dank!

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Als hij niet meer start ( draait ) dan valt er waarschijnlijk weinig te redden... een realiteit helaas waar niets aan valt te doen. Proffesionele bedrijven kunnen data redden maar... de kosten voor het geintje... daar begin ik maar niet over.... meer dan de 300 euro die je er maximaal voor over zou hebben.. ga daar maar van uit.

Backups schrijven op CD/DVD, 2-3 harde schijven gebruiken of een externe harde schijf voor backup opslag... zullen je probleem verzachten ..als het ooit weer gebeurt, voor nu.. als de harde schijf niets meer doet, niet meer draait.. niet meer start..dan is het waarschijnlijk te laat :-(

Ik zou zeggen, verpak hem eens condensvrij en zet hem eens een nachtje in de vriezer, eruit halen en een zachte klap geven, dan zou hij "wakker" kunnen schikken... en je misschien nog je data kunnen redden, maar ... daarna kun je de schijf waarschijnlijk weggooien!

[ Voor 21% gewijzigd door swampy op 11-08-2004 21:32 ]

There is no place like ::1

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hier, OM FAQ / Beleid staan diverse opties.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
ik denk idd dat hij de geest heeft gegeven. Hij geeft niet eens meer vibratie tijdens het opstarten, no sign of life. En die cryo-procedure (in de vriezer) lijkt me niet echt wat. dit is echt......... grrrrrrrrrrrr..... maar als ik m zelf wil demonteren, dan moet het zeker wel in een stofvrije ruimte. Maar hoe garandeer ik nou dat iets stofvrij is?
ziekenhuis?

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
En waarom zou je em willen demonteren? Om je foto´s te kunnen bekijken ofzo...?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Zie het linkje van GuardianAngel en het daaropvolgend hoofdstuk "Hoe krijg ik verloren gegane data terug?" :) We kunnen helaas op geen enkele manier uit de topicstart opmaken of je überhaupt ook maar iets hebt uitgezocht, uitgevonden, uitgeprobeerd danwel uitgesloten met betrekking tot het probleem. En dat is nou net niet de manier om van GoT gebruik te maken. Ik zou zeggen, klik terug naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en neem deze in z'n geheel aandachtig door, incluis de linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.