[IE/XP] Geen HTTPS internetverbindingen mogelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 15:30
Een buurman heeft een probleem met z'n internetverbinding. Hij heeft een nieuwe HP computer met ADSL van Hetnet. Het probleem waarmee hij kwam is dat hij zich niet aan kan melden bij Hotmail (via de website) en ook niet op MSN. Na enig proberen kwam ik erachter dat geen enkele https verbinding werkt.

Bij Outlook was het niet mogelijk om onder opties->beveiliging de optie "Openen of opslaan van bijlagen die mogelijk een virus bevatten niet toestaan" uit te schakelen. Dit kwam omdat de cd van hetnet in het register dit verbied. Dit aanpassen in het register en het werkt weer.

Op google wordt veel vaker het probleem met hotmail en MSN gegeven, veel in combinatie met ADSL van Hetnet. Er wordt echter nergens een oplossing voor gegeven.

Is er iemand die enig idee heeft waar dit door komt?

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:47

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik had soortgelijk probleem met wanadoo.. Die installeerde hun eigen versie van IE op mijn PC met als effect dat de homepage vast stond (niet te veranderen).

De oplossing die ik toen heb gevonden is om er voor te zorgen dat IE niet geinstalleerd kon worden. m.a.w. CD naar HD kopieren, IE verwijderen, Install van HD kopieren (en niet de CD erin laten zitten).

Een andere (en naar mijn mening nog betere) manier is firefox installeren.. Desnoods met IE skin (als dit mogelijk is). Als het goed is ben je dan van het gezeur af :)

De oorzaak waarom de HetNet versie geen HTTPS weet ik ff niet te bedenken.. Maar wat heeft Outlook en HTTPS met elkaar te maken :?

[ Voor 12% gewijzigd door Standeman op 11-08-2004 20:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

• Controleer even of de datum/tijd goed staat op die PC... (vaak de oplossing)
• Gebruik een andere browser (zoals Mozilla FireFox)

Post ook even je veiligheidsinstellingen van Internet Explorer :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

WOS -> Software Algemeen.

Zie verder de posts hierboven voor wat betreft HTTPS: datum lijkt me een hele goede gok en als Ff wel werkt weet je waar je moet zoeken. Maar je zegt helemaal niets over welke browser we het eigenlijk hebben, IE gok ik? Dat is voor een Tweaker niet per se vanzelfsprekend ;)

OE: zie naast de SA FAQ ook [rml]TafkaT in "[ OE6] optie: opslaan of open van bijlage..."[/rml] :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)