Nieuwe pc veel problemen

Pagina: 1
Acties:

• kweetnie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 09:49
Ik heb voor de kerst een nieuwe pc aangeschaft alles in losse onderdelen, zelf aan de slag gegaan en uiteindelijk alles inelkaar en installeren maar....

En toen begonnen de problemen :'(

dit is wat ik heb gekocht en in elkaar gezet heb.
Tbird 1000MHZ
256MB pc-133 (merk: simple technology ofzo)
asus A7V ata100 (bios a7v1004c was eerst 1005d ofzo maar dat werkte helemaal niet)
asus v7700 gts 32mb pure
kenwood 72x
ibm 45gb hd 7200rpm
aopen HQ-08
aureal vortex2
Ms internet pro usb keyboard
Logitech ifeel mouseman optical usb

En toen eerst winme erop install was klaar en ik nou mooi werkt in 1 keer... ja mis... elke keer na 8/10 min reboot gewoon automatisch of ik nou wel in een app zat of gewoon op het buroblad maakte niets uit.

Toen ach probeer het wel met 98se nou dat is ook dolle pret install klaar ik w8 8min en hoera niets geen reboot aaah eindelijk het werkt nou mooi niet deze keer hing de pc gewoon random soms na 2 min of soms na 60 min maakte niets uit welke app of geen app gewoon elke keer een lock up alleen de reset knop werkte nog of aan uit natuurlijk.

Nou dat gaat lekker dacht ik nou als we dan toch bezig zijn zal ik ook maar ff W2k erop zetten en ik dat maar eens doen.

en rara jahoor alweer hangen soms in explorer of gewoon op het buro blad maakte niets uit dus ik denk nou proberen eens een game quake3 boom gelijk bij fight ik zie nog net mijn mannetje staan en dan hangt die weer en zelf in w2k so erg dat ctrl+alt+del niets meer doet.

eerst dacht ik dat het aan de temp ofzo lag maar na het een tijdje te monitoren blijft die temp op 52C dus niet tehoog. ook niet bij 100% cpu belasting.

En als ik programmas zoals sisoft draai met alle testen niets aan de hand...

ik heb werkelijk geen id meer wat het kan zijn.....
Oh ja ik heb wel de 4in1 drivers geinstalleerd op alle configuraties ook als eerste en de nieuwste versie.

ik kan bijna niets anders meer bedenken dan dat er iets kapot is cpu, mem, mb ach ik weet het ook niet

plz help me out here (en niets is overclocked)

ik heb zelf al mijn mem op 100mhz gezet en nog wat bios dingen getest maar met alles hetzelfde resultaat... (ps ook vanalles de nieuwste drivers en updates van windows)

HELP !!!

Verwijderd

Ik heb de afgelopen met bijna hetzelfde systeem dezelfde problemen gehad. Windows in alle soorten er opnieuw opgezet en ook mijn CPU kreeg dezelfde temperatuur. Onverwachts alles afsluiten, foutmeldingen enzo.

Oplossing voor dit probleem is het geheugen. Ik had er ook een vaag merk inzitten. Ik stop er een DIMM in van Toshiba en ik heb geen problemen meer. Ik denk dus dat het het geheugen is. Probeer eens een ander reepje erin!!!!

Verwijderd

Klinkt lastig, ik zal toch wat proberen:

- Je hebt neem ik aan wel afstandbusjes gebruikt?
- Heb je alle drivers ook van videokaart etc.
- Kijk even of apparaten dezelfde irq's gebruiken
- Andere hardware conflicten
- Zijkant van je kast even open laten en kijken of ie dan niet vast loopt.
- Toch wel 300watt voeding.
- Bios instellingen correct (kijk even naar websites ofzo)

En als niks van daar boven helpt (ik kan wel wat dingen vergeten zijn hoor) maar dan gewoon opstarten met alleen cpu,mobo,mem en videokaart -> stabiel dan er een iets bij aansluiten -> stabiel etc.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 09:26

E-Vix

Nu met sneeuw!

Ehmz... 52c idle temp vindt ik toch een beetje aan de hoge kant. Ik draai welliswaar een Celeron II 633@1064 en geen Tbird, maar ik haal full load (koetjes grazen) toch maar een temperatuur van maximaal 40c (idle is ie net zo warm als mijn kast; 27c). Ik zou eerst eens proberen die temp iets omlaag te krijgen (als het lukt tussen de 40 en 45 graden), en als dat niet helpt zou ik je vcore voltage iets omhoog gooien. Dat hielp bij mij in ieder geval een stuk om mijn systeem stabieler te krijgen. Een T-bird mag dan geloof ik wel tot 70c maar hoe koeler, hoe beter.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Verwijderd

10 tegen 1 dat het je voeding is.

300W is echt een must met dit systeem...

Verwijderd

Als ie geen 300watt heft gekocht dan zal dat ongetwijfeld het probleem zijn.

En inderdaad ook ik blijf 52C te warm vinden, mijn tbird900@1000 wordt heeft de 45 nog niet gehaald fully stressed en die is dus nog ge-oced.

Verwijderd

Ik gooi het ook op de voeding!

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
Mijn broer's PC crashte ook steeds. Heel erg vaag...

Bleek uiteindelijk te liggen aan z'n Aureal kaart.
Alle mogelijk drivers er voor geprobeert. 3x Win98se opnieuw geinstalleerd niks hielp.

Uiteindelijk heeft een SoundBlaster 128 gekocht en alle problemen zijn verholpen.

Mijn ervaring tot zo ver:

Aureal (Vortex) en VIA chipset vinden elkaar niet aardig...

Verwijderd

Ik heb ook een t-bird 1000 met een vergelijkbare configuratie. Ook ik heb last van spontane vastlopers. Ook mijn processor wordt 55 graden met grazen en 52 idle.
Heb de laatste driver van VIA het systeem lijkt nu een stuk stabieler (ik geloof build 25). Weet iemand een review van de amd athlon t-bird en ata-100. Ik meen gelezen te hebben dat de snellere processoren in combinatie met ata-100 problemen geeft met alle windows versies. Op de site van amd staat een registery bestan die mogelijk het probleem van het vastlopen on win2k kan verhelpen.

Verwijderd

Overigens....

Je kast kan ook het probleem zijn. Klinkt misschien heel erg vaag, maar ik heb een dergelijk probleem meegemaakt met een PC van een vriend van me.
Die had een InWin kast, met een KT7 en Duron 800, en zodra je de PC aanzette, ging de monitor op standby.
Na veel proberen en pielen (ander moederbord bijv) werd voor de lol de kast vervangen, en wat denk je?

Weg probleem!

Goed, dit is geen InWin, maar een A-Open, en daar heb ik wel erg veel goede ervaringen mee. Check voor de zekerheid je voeding, is deze geen 300W, dan moet je het voor de lol eens met zo'n voeding proberen.

Suc6.

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 14:41
weet je ook precies waar die patch staaT? ik heb nml last van hetzelfde probleem

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik hoop dat deze problemen verholpen worden...

Ik heb vandaag ongeveer hetzelfde systeem besteld... :(

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 16:04 schreef Snuffie het volgende:
10 tegen 1 dat het je voeding is.

300W is echt een must met dit systeem...
A-Open HQ-08 heeft toch een 300W voeding als ik me niet vergis,, heb zelf een HX >> ook 300W

By the weg,, zou het geheugen ff testen, 2 manieren: 1 download Docmem http://www.simmtester.com/
2: ga ff naar die winkel en vraag of ze hem daar even testen.
Pagina: 1