stille pc+tft, 1400 euro

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• muffinimal
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-01 20:02
Hallo,

Ik wilde binnenkort een nieuwe pc, compleet met monitor aanschaffen. Het ding komt in de huiskamer te staan en heeft niet al te veel eisen. Hij moet vooral stil zijn. Voor de tft-monitor heb ik ook niet al te veel eisen. Minimaal 17 inch is leuk en ik vind het - mits het geluid goed genoeg is - helemaal niet erg als er ingebouwde speakers inzitten. Scheelt toch weer ruimte.

Heeft iemand enige tips of ervaringen? Of kan iemand zelfs een heel voorstel doen om iets te bouwen? Ik heb de stille pc-topics al bekeken, maar ik in m'n eentje kom ik er toch niet helemaal uit...

Dus:
- stille pjoeter
- tft, 17 inch, speakers geen bezwaar
- ik hoef alleen maar te kunnen counterstriken en Diablo-en en dan ben ik wel happy. Niet echt grof videogeschut nodig dus.
- rond de 1400 euro

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
In jouw geval is een Compaq D330 desktop best leuk. Zeer maar dan ook echt zeer stil. 2.4 ghz p4. en 256/512mb ram. Zit onboard een intel extreme graphics 2 kaartje op. Maar ze hebben ook een AGP slot dus je kunt evt nog upgraden als het niet snel genoeg is.

In de D330's zitten zelfs al speakers ingebouwd van redelijke kwailiteit.

De speakers in TFT's zijn niet echt van geweldige kwaliteit 8)7
Dan raad ik je toch echt aan om een simpel logitech setje te kopen :)

En wat het scherm betreft: Diablo 2 heeft een maximale resolutie van 800x600, dit betekent dus dat je scherm gaat interpoleren. Wil je dit voorkomen moet je toch echt een CRT kopen. Vind je het niet super erg (je verliest wat scherpte en kwaliteit imho) is iedere tft eigenlijk wel geschikt, ik zelf heb zeer goede ervaringen met een Iiyama Prolite E431-S B

[ Voor 33% gewijzigd door Roberto op 11-08-2004 18:59 ]

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

je kan zo'n barebone kopen, een asus pundit ofzo. en die monitor zal je ff moeten koekeloeren bij de dealer; er is er vast eentje in de buurt die er veel heeft staan. Ik ben zelf wel tevreden met mijn iiyama.

mocht die pundit wat zijn, laat het dan ff weten; er zijn meer mensen met deze vraag.

De rest van het geld kan je besteden aan een x-jaar tnet full abonnement. :)

ping 127.212.23.124

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:24
Wat voor antwoorden verwacht je nu precies, welke TFT en welke config je moet nemen :?

Kijk voor de TFT eens in V&B, daar is redelijk wat te vinden over deze schermen.

Stille PC, ook daar is behoorlijk wat over te vinden. Ik weet niet wat jij stil vindt maar de meningen kunnen hier nogal over uiteenlopen. Hoe dan ook, zie dit topic bomvol tips, gaat over dezelfde vraag: [rml][ Snel en stil] Kant en klare oplossing voorhanden?[/rml]/

Probleem met jouw topic is dat jezelf al geeneens met wat voorstellen komt. Verdiep je dus even in de materie en maak gebruik van m'n tips en je komt al een héél eind heen :) Mocht je alsnog met een specifieke vraag (as in: geen algemene vraag over een hele config maar een vraag over de eigenschappen van b.v. een component) blijven zitten dan kun je gerust weer een topic openen. Maar dit is zo gewoonweg veel te algemeen. succes :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.