Twee C3's in een dual moederbord

Pagina: 1
Acties:

• kakanox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-07 14:45
Ik kan voor een prikkie een dual P3-bordje overkopen op basis van VIA's eigen Apollo Pro133A chipset, namely de Gigabyte GA-6VXDR7 (2x S370, VGA onboard, 2x LAN, ATA100 RAID onboard).

Hier zitten twee defecte Tualatin's in... Nu is mijn vraag: Is het mogelijk om hier in plaats van Pentium III-S processoren andere dingen erin te duwen? Bv. de VIA C3?

----

Heb al gezocht, maar geen geslaagd/mislukte experimenten gevonden via google. op GoT kan ik momenteel niet zoeken (server niet gevonden?)

[ Voor 19% gewijzigd door kakanox op 11-08-2004 18:23 . Reden: wat vergeten ]

Ga toch fietsen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
die c3's zijn vast niet MPS compliant, en kunnen niet in een dual opstelling werken (weet het bijna wel zeker)

p3's en xeons kunnen in dual config, p4's kunnen het ook niet

A wise man's life is based around fuck you

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:53
Er waren (meende ik) wel VIA processoren die wel dual konden draaien. Sterker nog, dat was/is het main-doel van die dingen: Energiezuinige servers :)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wel toevallig dat er nu 2 defecte cpu's in zitten.......... durf je dan wel zomaar 2 nieuwen in dat bord te stoppen?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ik meen inderdaad dat de c3 net wel dual kunnen, zeker de nieuwere, maar dat is zo op de info site van via te vinden. Je snapt wel dat je uiteindelijke prestaties in de buurt van een dual celly op een bp6 zullen liggen he?
En inderdaad beetje vreemd dat beide tualatins erop naar de maan zijn. Wie zegt dat het bord zelf niet naar de takke is (blijft het een nuttige aanbod, 2 werkende matches tualatins zijn meer waard dan het bord :P).

• kakanox
Aantrekkelijke prijs = 10 euro... En met 1 Celeron 1300 wil ie draaien, dus denk niet dat dat het probleem is. Ik ga gauw ff de VIA-site checken!

Ga toch fietsen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
http://www.sandpile.org/impl/c5xl.htm

geen multiprocessing dus

A wise man's life is based around fuck you

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
apollo pro 133A... iets zegt me dat die geen Tualatins ondersteund? maar ik zoek het nog ff op

iets zegt me dat ik verkeerd ben! Er zijn blijkbaar revisies van de chipset die de tualatin wél ondersteunen...

[ Voor 38% gewijzigd door the_stickie op 11-08-2004 19:30 ]

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:41
en volgens mij alleen de laatste revisie van de C3 die SMP zou ondersteunen, maar het toch niet deed. Volgens mij weet Dion_B hier het fijne wel van :) Meende dat hij in een topic aangaf ooit waarom het toch niet zou kunnen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:06

LopeZ

Too much is never enough

The_Stickie schreef op 11 augustus 2004 @ 19:10:
apollo pro 133A... iets zegt me dat die geen Tualatins ondersteund? maar ik zoek het nog ff op

iets zegt me dat ik verkeerd ben! Er zijn blijkbaar revisies van de chipset die de tualatin wél ondersteunen...
Alleen de apollo pro 133T ondersteunt de Tualatins voor zover ik weet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

LopeZ schreef op 11 augustus 2004 @ 22:52:
[...]

Alleen de apollo pro 133T ondersteunt de Tualatins voor zover ik weet.
Jup, je hebt gelijk.
lang leve de baluscsite http://balusc.xs4all.nl/ned/har-chi-via.html

http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-via.html

De Ezra en Nehemiah kunnen samen op een Dual Socket370 bord draaien. Van de Samuel is dat nog niet bekend.

en dit stond er ook nog :)

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 11-08-2004 23:17 ]

• kakanox
Hmm... ben erg benieuwd, als ik strax voor < 100 euro een draaiend dual systeem heb ben ik ook wel weer blij verwacht ik zo :-)

Ga toch fietsen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik vraag me sterk af of Dual C3 een single P!!!/XP op vergelijkbare snelheid onderuit trekt :X Ik denk niet dat je überhaupt nog het SMP-feeling gaat krijgen 8)7

Voor dat bord zou ik toch wel liever Dual P!!! CuMine opscharrelen, of als je genoeg geduld en geld hebt de Dual Tualatin-S.

[ Voor 15% gewijzigd door BalusC op 14-08-2004 00:33 ]

• kakanox
Hmm, ja, misschien heb je wel gelijk Balus, heeft weinig zin eigenlijk :-D Misschien toch maar investeren in andere dingen waar ik mee bezig ben.. moet nog een 1U blade server en een Athlon64 komen, dus als er iemand weet waar ik goedkope behuizingen kan krijgen...

Ga toch fietsen.

• kakanox
Dual Celeron Tualatin werkt niet of wel?

Ga toch fietsen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Niet. Zie ook de SMP FAQ die je via de FAQ van dit subforum kunt vinden :)
Pagina: 1