Toon posts:

[XP] Remote met dualview*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb me zonet m'n prescott gestoken en veras(s)ing... vorige P4 1.6Ghz werd max 55 graden en die nieuwe prescott is 65 graden. Fan op volle toeren en is dus niet om aan te horen :(

Nu zou ik iets willen doen wat ik al en hele tijd van plan was... m'n zwaar machien versassen naar een koele plek en een super simpel Dell systeem aan te kopen aangezien je die bijna niet hoort. Met die dell zou ik dan een proggie opstarten zodat ik remote met m'n zwaar machien kan werken. Simpel.... máár ik werk met minstens 2 schermen. Iemand een idee of ervaring met zo'n configuratie ?

Dus in principe zou het remote systeem een virtueel bureaublad moeten voorzien van 3200x1200 zodat ik dit full screen kan zetten op het lokaal systeem.

Als dat niet mogelijk zou zijn zou ik waarschijnlijk opteren om verlengkabels te gebruiken en alle apparaten op usb zetten. Maar dan moeten er weer gaten geboort worden en moet de andere pc zowiezo binnen de 5 à 10 meter staan.

Als iemand nog andere ideeen heeft... laat maar komen. Maar met waterkoeling enz begin ik niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 18:20 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - ik weet dat zo'n vraag al eens eerder voorbij gekomen maar op dit moment werkt de search helaas niet :)

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Als dat niet mogelijk zou zijn zou ik waarschijnlijk opteren om verlengkabels te gebruiken en alle apparaten op usb zetten. Maar dan moeten er weer gaten geboort worden en moet de andere pc zowiezo binnen de 5 à 10 meter staan.
Er zijn ook KVM switches die je over IP kunt bedienen, samen met WiFi zou je dan geen kabels hoeven trekken.

Verwijderd

Topicstarter
Great !! Okay, thanks... da's inderdaad dé manier ! Een netwerk kabel is nu 't minste, en da ligt hier al overal rondgezaait gelijk patatten :+

thx for the tip ;-)

---

Hoewel... msschien iets te vroeg geroepen... Een kvm switch is toch steeds keyboard-vga-mouse ? Verbindingen die ik nodig zou hebben: keyboard-mouse-vga-vga-audio-usb

En dan liefst zelfs 4 usb's zodat ik die op verschillende hubs kan hangen.

Heb je tips over bepaalde produkten ?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 14:03 ]

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Met Citrix Metaframe XP (http://www.citrix.com) moet het mogelijk zijn om 2 schermen of in ieder geval de resolutie van 2 schermen op een terminal aan te sturen.
Je krijgt dan bijvoorbeeld dus iets van een scherm van 3200x1200 (2x1600x1200).

Ik heb er ooit meegespeeld maar heb het nooit perfect aan de praat gekregen. Applicaties opende altijd in het midden van dit "grote" scherm. Maw midden over de scheiding tussen 2 monitoren. Heb toen ook nog met tooltjes als ultramon lopen spelen. Voor zover ik me kan herinneren zonder veel succes.

Ik zit dus ook nog steeds achter dezelfde lawaai bak als een tijdje geleden maar heb inmiddels isolatie toegepast, zonder veel succes overigens. Het beestje maakt echt te veel lawaai. Met name 2 cpu fans en 6 scsi schijven krijg ik niet stil. Maar daar vroeg je ook niet naar.

Er bestaan overigens ook dualhead kvm's maar ik ben er nog geen tegen gekomen die ook nog eens die gegevens over IP versturen. Veel van de KVM's werken overigens met UTP kabel maar dat betekent niet dat ze ook over IP werken! Deze categorie kvm's is daarbij ook nog eens onbetaalbaar.

Verwijderd

Topicstarter
heb nu even zitten zoeken op http://www.kvm-switches-online.com/index.html en inderdaad, op IP kost gigantisch veel. Maar als ik nu nog een netwerkkabel moet bijleggen om van kvm > kvm te gaan is dit zo erg nog niet. Maar ik vind inderdaad nergens een cat5e extender op dat 2x vga ondersteund.

Ook al zou ik het dan een gat boren om die kabels te leggen, hoelang mogen zulke kvm kabels eigenlijk zijn ? Zuivere gok, maar vga kabels denk ik niet dat je zal vinden van 5 meter wegens signaal verstoring. Als ik m'n pc beneden zou zetten waar het al wat frisser is kan ik met alle bochten erbij al snel rekenen op 20 à 30 meter.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:38 ]

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05 10:23
Ik heb VGA tot 15 meter zonder signaal verlies gezien, heel soms knopen we er dan nog wel eens 7,5 meter aan dat gaat ook no goed is onze ervaring, meer heb ik geen ervaring mee. Natuurlijk niet de goedkoopste types kopen, m'n vader heeft er namelijk eentje van 1,5 meter en daar zie ik het signaal verlies wel duidelijk op.

Verwijderd

Topicstarter
Al geprobeerd ja, maar em schakeld allerlei functies uit op het remote systeem als je op die manier inlogged. Je kan bvb wel de resolutie wijzigen maar enkel de voorgedefinieerde, dus kon dit niet zetten op 3200.

Maar ga er straks nog enkele proberen zoals pc anywhere enz... Op die prescott zit alvast een gigabit netwerk kaartje, dus als ik zoiets doe zal het waarschijnlijk wel meteen op gigabit zijn voor de vloeiende werking :-)

Toch zou ik die kvm nog meer zien zitten, maar om daar nu echt 500 euro en meer aan te hangen 8)7

Verwijderd

Goede kwaliteit kabel is uitermate belangrijk als je wat grotere afstanden wil overbruggen maar zeker bij het gebruik van kvm switches heb je nog eens extra verlies vanwege de extra connectoren.
Op een kleine monitor valt dat niet zo snel op maar met een 19" of groter zul je het bijna zeker wel kunnen zien als je denkt aan "meters".

Een vriend van me heeft zijn pc boven staan en door het plafond heen een goede 5 meter lange vga kabel op aangesloten.
Als je het geluk hebt met zo'n kabelboompje weg te komen is dat een absoluut stille oplossing.

Overigens kun je ook een zalman koeler overwegen (zie sig),
Daarmee hou ik het hoofd van m'n 2.4c@3gig prima koel op de langzame fan snelheid.
Geluidsoverlast waar ik nu nog last van heb zijn m'n hdd's maar het materiaal om daar wat aan te doen heb ik ook al liggen.

Kan me voorstellen dat de Prescott wat warmer wordt maar met de bedoelde zalman heatsink/fan combo zul je toch echt niet meer kunnen klagen dat ie herrie maakt.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 15:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
[quote]
Kan me voorstellen dat de Prescott wat warmer wordt maar met de bedoelde zalman heatsink/fan combo zul je toch echt niet meer kunnen klagen dat ie herrie maakt.
[quote]

Geloof me... die word een pak warmer. Heb al wat rond gevraagd en ben niet de enige met dit probleem. Iemand anders dat ik weet heeft nu 2 casefans gestoken en een dure koeler.. weet niet echt wat precies. En nu werkt die aan 55 graden of zoiets. Wel klein detail... alle koelers draaien aan meer dan 4000 rpm. Em heeft nochthans een goede luchtstroom en de kast staat vrij.

De stilste manier die ik hier momenteel gebruik is m'n bak openzetten en mijn grote ventilator op een laag aantal toeren op m'n moederbord richten. Op die manier draait m'n cpu fan aan minder dan 2000rpm en zijn m'n voeten verlucht :D

Aan de positieve kant... no cold feet during the winter 8)

• Jan Smit
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 21:21
Wellicht heb je dit ook al bedacht, maar je maakt het jezelf wel heel moeilijk. Die prescott mag best 65 (en warmer worden).
Een goede cpu koeler en rustige fan (desnoods een 12 cm met verloop stuk naar 8 cm) kost veel minder en maakt het beheersbaar. En installeer Speedfan ( www.almico.com/speedfan.php ) en CPUIdle. Dan krijg je bij lage belasting een temperatuur die echt goed laag is.

Je irriteert je straks mateloos aan de slechte beeldkwaliteit doordat je vga door een KVM switch gaat.
Je irriteert je mateloos aan de trage beeldopbouw bij een remote desktop, ook al gebruik je gigabit.
Ga zo verder.
Maar goed, dit zijn mijn 2 centen.

Homo sapiens non urinat in ventum

Verwijderd

Topicstarter
't zijn mss wel 2 schoon centjes. Ge hebt waarschijnlijk wel gelijk...

Ben aant denken geweest om in het de wand van de case een soort gaas te steken voor de verluchting. En er dan zoals je zegt een ferm dure koeler op te steken. Zijn er trouwens te vinden van 20cm en meer ? Zoiets zie ik eigenlijk eerder zitten... een fan van 30cm of zo met gaas ervoor in m'n deur plaatsen en aan 800 à 1000rpm laten draaien zodat je die bijna niet hoort.

Maar wat ik ook zat te denken... bij die prescott cpu, zou het enkel de cpu zijn die de hitte maakt of zou de north- & southbridge ook veel te verduren krijgen ? Want 'k zit met die 2 10k rpm sata schijfjes in raid0, 1gb ram, een basic agp 8x kaartje waar 2 schermen aanhangen en de agp is enkel met een koelvin dus zal ook wel warm worden.

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-02 03:45

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

De resolutie van Remote Desktop van Windows is beperkt heb ik ontdekt. Ik heb een nieuwe Dell laptop met een schermresolutie van 1900x1200 en ik kan mijn desktop PC niet volledig op me scherm krijgen. Het lijkt op 1600x1200 maar ik heb het niet opgemeten o.i.d.

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:04
Je irriteert je straks mateloos aan de slechte beeldkwaliteit doordat je vga door een KVM switch gaat.
owja dan heb je toch wel een verkeerde KVM switch gehad ik heb hier een eminent KVM Switch staan om zo nu en dan eens een blik op mun server te kunnen werpen zonder alle kabels om te
zetten en ik zie geen verschil zonder en met kvm switch en ik speel gewoon de nieuwste 3d games door mijn kvm switch dus waar jij die wijsheid vandaan haalt weet ik niet

Ontopic:waarom wil je de desktop van die pc full screen hebben ik zouw geen ding weten of wil je daar op gaan 3d renderen ofzo ??
en zoals al gezegd via Terminal Services gaat het traag zeer traag en als het verkeerd ingesteld eens dan crashed terminal services ook nog eens een aantal keer.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

het is met een teken programma vrijwel onmogelijk om op 2 schermen te werken alhoewel ..

ik zou eens uitzoeken wat Xwindows (linux) doet ik weet dat die wat minder problemen heeft met doorsturen van beeld dan Citrix of Remote Desktop van windows .. daarnaast kan je de cpu power van 2 of meerdere machines koppelen dus heb je nog meer power.
voor Teken programma's heb je redelijk tot zeer goeie alternatieven. voor games minder das lang wachten op ondersteuning

waar in windows je probleem zit is de Overlay die kan hij meestal niet doorzetten.
als je niet zoveel kaas van linux hebt gegeten is denk ik KVM en IP KVM goeie alternatieven of lange kabels.

linkjes vga kabel verlenger + versterker

www.blackbox.nl heeft ook leuke betaalbare dingen
Basic Workstation Doubler via 1 CAT.5 UTP Cable 150m max

kost 148 euro per 1 of 2 dat haal ik er ff niet uit ..
en 10 mbit oftewel 4 draadjes

als je bij blackbox op kvm extenders zoekt ;)

of een VGA Video Extension Cable M/M 30.5m kost 191 euro

dus .. opties zat

Tja vanalles

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:53
Misschien begrijp ik het niet helemaal goed, maar:
Aan je remote systeem (server) hangen toch helemaal geen twee schermen?
Die twee schermen hangen toch aan je dektop (client)?

Kan je dan niet gewoon op je server een bureaublad van bv. 1600x1200 instellen, en dat beeld met RPC of pcanywhere op één van je monitoren van je client toveren. Dan heb je nog een monitor over om wat 'lichter' werk op te doen op je client.
(je kan natuurlijk geen beeldbewerking/designing doen via RPC ivm beeldcompressie)

Als ik de plank volledig mis sla, edit ik m'n post wel weer weg...

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 22:38 ]

• Sjeng
vso schreef op 12 augustus 2004 @ 23:29:
het is met een teken programma vrijwel onmogelijk om op 2 schermen te werken alhoewel ..

ik zou eens uitzoeken wat Xwindows (linux) doet ik weet dat die wat minder problemen heeft met doorsturen van beeld dan Citrix of Remote Desktop van windows .. daarnaast kan je de cpu power van 2 of meerdere machines koppelen dus heb je nog meer power.
voor Teken programma's heb je redelijk tot zeer goeie alternatieven. voor games minder das lang wachten op ondersteuning

waar in windows je probleem zit is de Overlay die kan hij meestal niet doorzetten.
als je niet zoveel kaas van linux hebt gegeten is denk ik KVM en IP KVM goeie alternatieven of lange kabels.

linkjes vga kabel verlenger + versterker

www.blackbox.nl heeft ook leuke betaalbare dingen
Basic Workstation Doubler via 1 CAT.5 UTP Cable 150m max

kost 148 euro per 1 of 2 dat haal ik er ff niet uit ..
en 10 mbit oftewel 4 draadjes

als je bij blackbox op kvm extenders zoekt ;)

of een VGA Video Extension Cable M/M 30.5m kost 191 euro

dus .. opties zat
Met een tekenprogramma onmogelijk om op 2 schermen te werken?? Zeker nog nooit met Photoshop op 2 of meer schermen gewerkt?

Hoezo Xwindows sneller of beter dan Citrix/RDP?? Heb je er zelf ooit wel eens meegewerkt? Citrix is toch echt dominant over Xwindows en RDP lijkt mij zo. Kijk ook maar eens naar de bandbreedte die nodig is om bepaalde resoluties met de verschillende protocollen door te sturen en hoe het scherm geupdate wordt.

Hoezo onder Linux 2 cpu's koppelen? Zou dit onder Windows niet kunnen? Bedoel je gewoon 2 sessie op ieder een eigen scherm? Waarom zou dat onder windows niet kunnen. Niet dat je daarop zit te wachten, zit je nog met 2 muizen en keyboards...

Die KVM waaraan je refereert is geen IP KVM, werkt slechts over UTP dus die 10Mbit opmerking snijdt ook totaal geen hout.

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Sjeng schreef op 15 augustus 2004 @ 11:58:
Met een tekenprogramma onmogelijk om op 2 schermen te werken?? Zeker nog nooit met Photoshop op 2 of meer schermen gewerkt?

Hoezo Xwindows sneller of beter dan Citrix/RDP?? Heb je er zelf ooit wel eens meegewerkt? Citrix is toch echt dominant over Xwindows en RDP lijkt mij zo. Kijk ook maar eens naar de bandbreedte die nodig is om bepaalde resoluties met de verschillende protocollen door te sturen en hoe het scherm geupdate wordt.

Hoezo onder Linux 2 cpu's koppelen? Zou dit onder Windows niet kunnen? Bedoel je gewoon 2 sessie op ieder een eigen scherm? Waarom zou dat onder windows niet kunnen. Niet dat je daarop zit te wachten, zit je nog met 2 muizen en keyboards...

Die KVM waaraan je refereert is geen IP KVM, werkt slechts over UTP dus die 10Mbit opmerking snijdt ook totaal geen hout.
ik zou het bijna een flame noemen of je aanzien voor iemand zonder hersenen maar goed ik leg even uit.

Grafisch zware programma's zet je niet op een Terminal Service(TS) server, dit omdat
- CPU en GPU power zoveel resources eten dat je er beter aan doet om deze mensen van een eigen zware Workstation met the works te voorzien.
- het scherm ververs snelheid van citrix/rdp is niet prettig om mee te werken als daar een ververs-snelheid van 1Seconde per scherm of meer in zit .
- op TS-servers wil je geen constante schermverversingen hebben daarom zet je spellings-controlle en klokjes uit.
- TS servers zijn voor lage bandbreedte bedoelt

Hoewel Xwindows wel meer bandbreedte gebruikt heb je dus niet last van de LAG want de server draait op de pc die voor je neus staat IPV met TS-server daar staat die dus aan de andere kant van de lijn. Dus hiermee is het principe heel anders. daarnaast heeft de Topicstarter denk ik meer geld over voor 100Mbit netwerk kaartjes en/of compleet 100Mbit netwerk dat is niet zo duur meer. zelfs 1GB is goedkoop dus bandbreedte thuis zat. Waarom dan lage bandbreedte gebruiken ?

Waarom 2 of meer CPU's / PC's koppelen ? omdat je dan beter kan werken de rendering en bewerkingen gaan veel soepeler. Waarom *nix ipv windows ? omdat je met 1 diskette bij wijze van spreken meer CPU kracht uit die PC kan halen dan met windows geinstalleerd. minder overhead.

Ik weet dat er prog's zijn die een apart progie hebben wat op een andere pc geinstalleerd word zodat je niet zolang op een gerenderde foto meer hoeft te wachten. .. dus kan je alle CPU power in je huis benutten.

betreft die KVM switches wat is makkelijker te verlengen denk je? UTP of je VGA/usb en alle andere kabels ? UTP is max 100Meter ofzo .. hubje daartussen en je kan weer 100M .. nu zo'n villa heb ik niet dat ik die luxe nodig heb. alleen de maximum kabellengte van VGA/PS2 en USB kabels zit ik van zolder naar woonkamer wel snel aan en grote gaten moet ik boren .. terwijl utp kabel snel via een verwarmingspijp gelegd kan worden.

mocht je nog vragen hebben hoor ik het graag

Tja vanalles

• Sjeng

Verwijderd

Topicstarter
Jan Smit schreef op 12 augustus 2004 @ 16:17:
Wellicht heb je dit ook al bedacht, maar je maakt het jezelf wel heel moeilijk. Die prescott mag best 65 (en warmer worden).
Een goede cpu koeler en rustige fan (desnoods een 12 cm met verloop stuk naar 8 cm) kost veel minder en maakt het beheersbaar. En installeer Speedfan ( www.almico.com/speedfan.php ) en CPUIdle. Dan krijg je bij lage belasting een temperatuur die echt goed laag is.

Je irriteert je mateloos aan de trage beeldopbouw bij een remote desktop, ook al gebruik je gigabit.
Ga zo verder.
Maar goed, dit zijn mijn 2 centen.
Alvast bedankt voor die 2 centen, heb zoals je zei die cpuidle & fanspeed geinstalleerd. Heb een zalman voeding, een 12cm fan gestoken om lucht binnen te pakken langs onder en een 8cm bovenaan om alles naarbuiten te duwen. Nu is m'n kast zelfs koeler als em toe is dan als em open staat. En vrij stil _/-\o_

Alle drie de fans draaien aan circa 1300rpm, echter die 2 enermax fans die erbij gekomen zijn kan ik niet regelen met fanspeed... ze zijn enkel manueel te regelen. Kan wel de snelheid meten...

Echter die 3 harde schijven zijn nog érg merkbaar :r Zit met een 200GB/7k2 maxtor als storage en 2 sata 36GB/10k in raid. En da's duidelijk te horen. Heb zitten denken om geluidsisolatie te kopen en rond die HD's te wikkelen, maar ben niet zeker of dat wel een goed idee is 8)7 Die maxtor word het warmst (dat ik voel) en volgens fanspeed is die nu slechts 26°. Dus zou ik het kunnen risceren om die schijven in te wikkelen ? 't Zit in een maxi tower met de 3 schijven bovenaan en telkens 2 bays tussen elke schijf (dvdrw op usb).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik denk dat die laatste vragen meer thuis horen in de Hardewaren categorie maar dit topic gaat zoveel over software dat daarheen verplaatsen niet de bedoeling kan zijn :)

Misschien dat het beter is die informatie op te zoeken in de een van de HW categorieen en eventueel daar een topic te maken als je er niet uit komt? Als je dat doet - laat mij dat dan wel even weten zodat ik dit topic dicht kan doen :)
Pagina: 1