Toon posts:

[xp] IPX: Wel met Kali, anders niet ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat is er nou precies met die search? :( (search::execute_omega::no_server_response)

Ik probeer nu met twee kompjoeters OMF 2079 over netwerk te spelen.
edit: Dit lukt dus wel met een willekeurig ander spel dat xp - IPX ondersteunt. (zoals ProQuake)

kompjoeter 1: win95
kompjoeter 2: winxp

Nu gaat alles vlekkeloos met 1, maar bij 2 wil het programma niet draaien.
Want:

code:
1
2
You don't have an IPX network driver loaded.  You must have have
IPX.COM or IPXODI.COM. [...]

Wat gegoogle leverde op dat deze proggies bijdragen aan het besturen van een Novell IPX netwerk. In DOS (en dus ook win95) dus.
Ik heb ze maar niet gedownload omdat ze moeilijk te vinden waren en omdat ik denk dat het niet zal werken. (kompjoeter 1 heeft trouwens nergens een bestand met *ipx* in de naam :|)
Met winxp werkt het dus heel anders, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat OMF het protocol in winxp herkent?

Ik heb ook nog Kali gedownload.
Via Kali kan ik op 2 zó een IPX-game starten. Maar zonder Kali dus niet.
Ik heb nog geprobeerd of ze (toevallig?) het zouden doen als ik bij 1 OMF 'gewoon' opstartte, en bij 2 via Kali, maar dat werkte ook niet.
Is zo'n IPX-emulator, die Kali heeft, ook standalone te krijgen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 11:10 ]

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

IPX wordt met Windows 95/XP meegeleverd. In XP moet je naar de properties van je netwerk connectie gaan, klik op Install, dubbel-klik op Protocol en selecteer IPX.

Met Google valt er nog wel meer informatie over te vinden (of even [google=install ipx windows xp] of zoiets).

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben (sorry for that) niet duidelijk geweest: Met het IPX-protocol op beide bakken is niets mis. (anders zou ik dat toch niet op NT vragen? :*) )Het is alleen dat OMF 2097, een DOS-spelletje, vraagt om IPX.COM in xp, maar niet in 95. (terwijl zo'n dergelijk bestand nergens te vinden is)
Echter met een IPX-over-Internetemulator, Kali, kan het spelletje wel worden opgestart. Maar dat werkt weer niet over LAN :(
Dus is er iets dat net zo werkt als Kali, maar dan gewoon voor LAN, net zoals ik VDMSound heb voor het geluid in OMF?