Toon posts:

Compaq Armada 1700 Bios Chip

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdje terug liep mijn LAptopje vast tijdens het biosupdaten ofterwel een onbruikbare laptop

Hiervoor is er een zaakje die je bios chips weer ken flashen zodat je je geliefde pctje weer ken gebruiken dit heb ik al eerder bij een gewone pc gedaan en dit is allemaal goed gelukt

Nu is mijn vraag heeft iemand enig idee waar de bios chip verstopt zit bij een compaq Armada 1700 Laptop en zoja is deze er ook af te krijge of is het een onbegonnen zaak

ik heb em al eerder lopen zoeke maar kon niks vinde in de laptop zelf

bij voorbaat dank

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Zover ik weet zitten deze meestal vast op je moederbord van je laptop.

Maar heeft die compaq niet gewoon zijn bios op de hdd staan?

Ik weet het ook niet zeker hoor, ik heb wel eens met zon ding gewerkt, maar nooit er verder naar gekeken

[ Voor 4% gewijzigd door Roberto op 11-08-2004 18:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 11 augustus 2004 @ 18:43:
Zover ik weet zitten deze meestal vast op je moederbord van je laptop.

Maar heeft die compaq niet gewoon zijn bios op de hdd staan?

Ik weet het ook niet zeker hoor, ik heb wel eens met zon ding gewerkt, maar nooit er verder naar gekeken
Ja ik weet wel dat ik na een format het probleem had dat ik nie meer in het bios kon komen maar nu brande alleen de lampies nog maar van de laptop en doet die verder niks

• Speedpete
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-01 20:30

Speedpete

was barman

Checked ie bij opstarten wel een flop, of is het echt alleen lampjes?

Zonder flop kan je de bios niet in, partitie op de harddisk is bij de 17** serie niet zo belangrijk.

Ik vrees dat het haast ondoenlijk is, als de chip te identificeren is, zal die hoogstwaarschijnlijk vastzitten op het mobo, dus niet 1..2..3.. los te halen.

Object-oriented programming offers a sustainable way to write spaghetti code | Hoe vleugels wel werken.

Verwijderd

Topicstarter
Speedpete schreef op 11 augustus 2004 @ 19:58:
Checked ie bij opstarten wel een flop, of is het echt alleen lampjes?

Zonder flop kan je de bios niet in, partitie op de harddisk is bij de 17** serie niet zo belangrijk.

Ik vrees dat het haast ondoenlijk is, als de chip te identificeren is, zal die hoogstwaarschijnlijk vastzitten op het mobo, dus niet 1..2..3.. los te halen.
nee alleen lampjes en me hdd spint op want wou ook al dingen
als forced bios flash probere maar dat gaat dus ook nie

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enige ervaring met Compaq na een Bios Flash mislukking in de zin van doen ze er wat aan en kost het geld?

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 20:39:
Iemand enige ervaring met Compaq na een Bios Flash mislukking in de zin van doen ze er wat aan en kost het geld?
Aangezien jouw laptop zo oud is denk ik wel dat het wat gaat kosten. Ik gok wel € 100,-

Maar om het zeker te weten moet je ze toch ff bellen ;)

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 11 augustus 2004 @ 22:44:
[...]

Aangezien jouw laptop zo oud is denk ik wel dat het wat gaat kosten. Ik gok wel € 100,-

Maar om het zeker te weten moet je ze toch ff bellen ;)
Ok dank je.

ja die 100 euro vind ik het niet waard denk k heb tog nog 2 laptops ligge die net zo brak zijn maar wel ngo werke =)

heb compaq net nog ff gemaild en hoop dat ik morgen een mailtje terug krijg.

• LeX-333
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-11-2016
Ik weet niet van dit specifieke model, maar bij veel laptops zit de bios in een uitneembare chip achter hetzelfde luikje als de geheugenmodules. Je kunt natuurlijk altijd ff een datasheet aanvragen bij compaq, daar moet het zeker in staan.

Too many people, making too many problems

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Onlangs een bioschip van een E500 verwijdert, was bij het flashen ook fout gegaan, en vervangen door een andere bioschip van een defect E500 mobo.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Diamon schreef op 12 augustus 2004 @ 20:22:
Onlangs een bioschip van een E500 verwijdert, was bij het flashen ook fout gegaan, en vervangen door een andere bioschip van een defect E500 mobo.
Weet je daarbij dan ook nog waar die ongeveer zat ... want kan hem allicht mete een beetje geluk ook daaro zoeken

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

De bioschip van een E500 zit links onder de touchpad.
De kans lijkt mij overigens erg klein, dat bij de 1700 de chip op de zelfde locatie zit.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Even weer een update:
Zojuist gebeld met Imt of iets dat ging erover die kwamen er dus mee dat je een geheel nieuw moederdbord nodig hebt.
En omdat je een verouderd model hebt gaat dit je :| € 900 :| Kosten

Wat bedoel je afzetterij

Dus dat word dan gewoon een nieuwe laptop met 1,5 ghz intel mobile of iets daar hedk wel wat meer aan ;)

Beetje jammer dat compaq verdienen verdienen verdienen :X

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 augustus 2004 @ 17:50:
Even weer een update:
Zojuist gebeld met Imt of iets dat ging erover die kwamen er dus mee dat je een geheel nieuw moederdbord nodig hebt.
En omdat je een verouderd model hebt gaat dit je :| ¤ 900 :| Kosten

Wat bedoel je afzetterij

Dus dat word dan gewoon een nieuwe laptop met 1,5 ghz intel mobile of iets daar hedk wel wat meer aan ;)

Beetje jammer dat compaq verdienen verdienen verdienen :X
Je bios staat op de hdd , heb je de kans om een andere hdd te proberen ?
Zolas je zelf al zeg is die vast gelopen tijdens de flash , mischien is je schijf gesneuvelt ?

Als een 17xx serie de hdd niet herkend wil die ook nog wel eens niet opstarten .

Je kan ook nog even proberen om de rom ( die houd alleen maar datum , tijd en password / minimale data vast ) leeg te maken .

Keyboard eruit ( 1 schroefje onderkant ) 2 clipjes onder de spatiebalk .
Dan zie je 4 ( 1 onderaan voor de backup batterij , 3 bovenaan ) stekkertjes die maak je dan los , accu eruit en powercord eruit .

Even de powerknop een paar keer indrukken zodat alle power van het bord af is , en een minuut of 10 laten staan .

Dan proberen op te starten met ALLEEN de powercord erin .

Werkt dit heb je geluk , anders kan je hem altijd nog als dvd steun gebruiken .

suc6

Verwijderd

Topicstarter
andere HDD ... maakt dat dan uit wat voor een want heb nog 2 toshiba laptops maar lijkt mij dat die dan helemaal geen bios heb en naar mijn weten is het bios verder gewoon onboard op een vaste bios chip

de truuk met clear cmossen via batterij heb ik ook al geprobeerd ja

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2004 21:45 ]

Pagina: 1