Toon posts:

Chello kabel internet delen d.m.v router?

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor alle duidelijkheid: Ik heb reeds een topic gepost met betrekking tot chello kabel internet delen, wat niet wil lukken.
Ik wil met deze topic vragen of het plaatsen van een router mogelijk is. Ik weet namelijk niet zeker of dit bij chello kan, omdat het mac adres van je nic doorgegeven moet worden. Wellicht heeft een router ook een mac adres dat doorgegeven kan worden aan chello? Is het daarnaast mogelijk om een andere nic te gebruiken ( ander mac adres) zonder dat je dat door moet geven aan chello amsterdam? Ik gebruik een lancity modem.
Thanks

Verwijderd

Topicstarter
Niemand :'(

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ben ik in beeld?

>:)

Verwijderd

men zegt van wel :7

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee? :+

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 14:02

afterburn

No more...

De meeste kabel routers, zoals bv die van Netgear kun je het MAC adres wat ie naar buiten toe doorgeeft zelf instellen.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 27 december 2000 10:10 schreef afterburn het volgende:
De meeste kabel routers, zoals bv die van Netgear kun je het MAC adres wat ie naar buiten toe doorgeeft zelf instellen.
Je kan dan niet meer die originele ethernetkaart gebruiken, omdat het MAC-adres al in gebruik is...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Topicstarter
Het plaatsen van een router met het goede mac adres tussen de lancity modem en mijn netwerkkaart in mijn pc is dus wel mogelijk?
Dit zou gunstig zijn omdat ik aan de router een hub kan hangen met meerdere pc's eraan?

• Petuhr
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05:40

Petuhr

FreeBSD

Het kan... een vriend van me heeft ook zoiets, en dat werkt perfect...

www.musicorner.nl

dan ff zoeken in aanbiedingen naar Nexland ISB2LAN die wordt ervoor gebruikt :)

• cobike
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11-2025
Het maakt niet uit of je een andere nic gebruikt bij chello. En waarom wil je de mac doorgeven aan chello???

Je kan wel een router plaatsen, dat maakt niet zoveel uit, dat kan wel. Terwijl dat niet legaal is.

Als ze dan toch om je mac vragen bij de helpdesk bijvoorbeeld. Dan geef je gewoon dat mac op en zeg je dat de andere kaart kapot was.

ps. dat je zelf een mac kan opgeven, bij je netwerkkaart is niet mogelijk. Ik weet niet hoe die gast daarbij komt.

Verwijderd

Ja zeker weten dat het kan met een chello aansluiting.

Misschien niet helemaal van toepassing maar we hebben bij een klant een Cisco router geplaast voor een Chello zakelijk ab(b)onement. Vast IP enz enz

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Bij chello amsterdam moest ik het mac adres van mijn 3com kaart doorgeven aan chello. Ze koppelen mijn mac adres aan een ip?
Als ik nu een router plaats tussen lancity modem en pc, moet ik dan mac adres van router (ik weet niet of router mac adres heeft) doorgeven zodat vervolgens via een hub alle ander pc internet toegang hebben?

Wellicht vraag ik steeds hetzelfde, maar ik begrijp het nog niet helemaal. sorry

• cobike
Dat klopt, je moet dan het mac adress opgeven van je router.(wil je een hardware matige of software matige aanschaffen)

Je moet er wel rekening mee houden dat een route 2 netwerk kaarten heeft, dus wel het goede mac doorgeven!!!

Verwijderd

Software matig kun je je MAC adres wel veranderen onder Linux bijvoorbeeld met ifconfig...

Ik zie het nut eigenlijk niet in van een router...heb je soms meedere IP's gekregen (voor iedere computer 1) ofzo? Als dat niet zo is en je hebt maar 1 IP, dan zal je met NAT moeten gaan werken...en volgens mij kun je dat beter doen met een PC...gewoon een oude PC met Linux ofzo laten NATTEN :)

Een andere optie is om een hardware NAT ding te kopen, er heeft pas een nieuwspost over gestaan op t.net...moet je maar ff zoeken...

• cobike
Software matig kun je je MAC adres wel veranderen onder Linux bijvoorbeeld met ifconfig..????

Naar mijn weten zit het MAC adress vastgebakken in de chip van je netwerkkaart. Je kan hem dan wel softwarematige emulairen, maar hij gebruikt dan nog steeds het mac van je nic.

ten tweede, als je het mac verandert, dan is er mogelijkheid, dat je pakketten van anderen ontvangt. Daarom is een MAC ook vast

Verwijderd

Topicstarter
OK thanks.

Linux is wat te hoog gegrepen voor mij. Ik heb op het moment weinig tijd om me erin te verdiepen. Ik zag in de nieuwe computertotaal een router staan (hardware info), die er veelbelovend uitzag. Het voordeel van een router is natuurlijk dat je altijd het internet opkunt zonder dat 1 pc permanent aan hoeft te staan. Ik lees in onder postings dat het mac adres dat chelo vereist te omzeilen is met winipcfg (release ip),om vervolgens je pc direkt uit te zetten. Het proberen waard, maar als het niet werkt zit ik weer uren in de wacht bij chello om het te laten fixen.:(

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op woensdag 27 december 2000 11:21 schreef fkooman het volgende:
Een andere optie is om een hardware NAT ding te kopen, er heeft pas een nieuwspost over gestaan op t.net...moet je maar ff zoeken...
en hoe heet zo'n apparaat? heel juist! een router :)

Bij een router kun je wel een MAC adres opgeven (bij een NIC niet).
en bij chello is dat in onze regio iig nodig, omdat de MAC adressen in de switch van chello vast staan :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

Verwijderd

Ik heb indertijd Chello laten aansluiten op me Win98SE machine en de MAC van de 3com 905B-TX kaart in die machine krijgt met DHCP een ipnummer van chello.

Nu heb ik het kabelmodem op een Linux NAT-router aangesloten. De NAT-router is een oude 486 met 2 oude 3com 509 kaarten erin en een distro van LRP (LinuxRouterProject).

Met een scriptje en het commando ifconfig zet ik de mac die ik heb doorgegeven aan chello (het Mac dus van het kaartje dat in me Win98 machine zit) in op de kaart nu aan het kabelmodem hangt.

In me kamer staan dus 2 machines met 2 kaarten met hetzelfde mac en het werkt perfect.

Verwijderd

Op woensdag 27 december 2000 11:34 schreef cobike het volgende:

Naar mijn weten zit het MAC adress vastgebakken in de chip van je netwerkkaart. Je kan hem dan wel softwarematige emulairen, maar hij gebruikt dan nog steeds het mac van je nic.

ten tweede, als je het mac verandert, dan is er mogelijkheid, dat je pakketten van anderen ontvangt. Daarom is een MAC ook vast
Dit is toch echt wel mogelijk, tenminste waarschijnlijk niet met alle kaarten, maar met rtl8019 en rtl8029 kan het in iedergeval en ook andere ne2k kaartjes kan het. En dat softwarematig emuleren snap ik niet helemaal wat je daarmee bedoelt, maar je kunt gewoon software matig je MAC veranderen, en neem maar van mij aan dat dat kan want dat heb ik gedaan bij een lastige provider waar een ander MAC adres doorgeven een week zou gaan duren oid :). Het is wel zo dat er een Burned in address op ethernet kaarten zit en die kun je niet blijvend veranderen dus na elke reboot heb je weer je orginele MAC adres. En wat betreft je dan verkeerde paketjes zou kunnen krijgen, dat kan dan inderdaad gebeuren daarom moet je ook niet een kaart met een adres en een gefakete met hetzelfde adres in 1 netwerk gebruiken, iets dat h4x0rs nogal eens doen om switches/routers te misleiden en zo te kunnen sniffen of spoofen.

• The_Sentinel
  • Niet online
Ik geloof dat een router van Zyxel (www.zyxel.com) het MAC-adres van je netwerk kaart kan klonen, waardoor je kabelmodem denkt verbonden te zijn met je Chello netwerk kaart. 8-)

WTF! Hebben we nu alweer koffiepauze!?

Verwijderd

JEESUS MENSEN, WAT EEN STELLETJE DOMBO'S HIER ZEG !!!!

Tuurlijk kun je een router gebruiken, elke normaal geprijste commerciele router heeft de optie om je macadres te 'klonen' en die naar buiten toe te gebruiken, hiermee komt het gebruik van je originele NIC ook niet in gevaar...

setup > Kabel Modem > Router > PC

De meeste routers hebben een HTML menu waarin je deze settings kunt aanpassen zonder al te veel poes pas, gerbuik gewoon de 'WIZARD' die bijna elke router wel bezit en de weg wijst zich vanzelf..

tussenhaakjes ( je moet die Lancity echt ergens dumpen en een EuroDocsis aanvragen bij UPC want dat kan echt niet zo, stene tijdperk, die Lancity kun je altijd nog als radiator gebruiken ;) )

Verwijderd

Zeg maclol, mag het wat minder :/ Zo gaan we hier niet met elkaar om.

En laat het voortaan uit je hoofd topics uit 2000 te schoppen met dit soort flames :|
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.