Toon posts:

onterechte troll?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1101397

ik vind dat zwaar overdreven om meteen een troll van te kamen, het is grappig bedoeld en niet als troll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:09:

ik vind dat zwaar overdreven om meteen een troll van te kamen, het is grappig bedoeld en niet als troll
Helaas heeft niet iedereen dezelfde opvatting van 'grappig'... Dat jij napalmbommen die menig slachtoffer maken grappig vindt, tja. Ik laat 'm iig zo staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Steve op 11-08-2004 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Als er nou een aanleiding geweest was om die "grap" te maken... (zelfs dan had ik hem niet grappig gevonden, dit terzijde)

nu is het enkel een poging tot grappig wezen met de link "Vietnam ---> napalm"
Zal ik anders in elke post die over Nederland gaat ff naar gaskamers verwijzen en in elke post over Japan naar atoombommen?

rare humor hebben sommige mensen ...

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Kijk ze 's rennen, de grappenmakers.

Afbeeldingslocatie: http://www.mindfully.org/Plastic/Napalm-Recycled.jpg

Ik hoop nog steeds op de dag dat mensen beseffen dat je echt niet overal grapjes over kan maken, zeker niet door de grap zo direct in de richting van de grootste slachtoffers te sturen.

PS, menselijk leed; besef wel dat je op deze foto 5 mensen ziet die zwaar getroffen zijn. En denk maar niet dat er in hel Vietnam slechts 5 mensen zijn getroffen.

[ Voor 23% gewijzigd door Delerium op 11-08-2004 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zwarte humor is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Dat niet iedereen daarmee om kan gaan op ieder moment is een gegeven in het leven. Maakt verder ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oke is duidelijk, dan mag mn reactie ook wel worden weggehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:19:
oke is duidelijk, dan mag mn reactie ook wel worden weggehaald
Reacties worden in principe nooit weggehaald. Hier is het moderatiesysteem voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Wat zijn er toch veel domme mensen :|

edit:
-1 troll

[ Voor 21% gewijzigd door Rambo op 11-08-2004 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08-2022

KeX

Weinig dicussie mogelijk. Overduidelijke troll. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 17:09:

Grappig bedoelen en grappig zijn overkomen zijn twee héél verschillende dingen. Ik kan ook wel iedereen hier voor suffe hufter uitmaken en er heel hard NOFI HOOR! achteraan roepen, maar hoe ik het ook bedoel: er staat een flame en zo dient 'ie beoordeeld te worden.
Wekkel schreef op 11 augustus 2004 @ 17:18:
Zwarte humor is er altijd geweest en zal er altijd blijven. Dat niet iedereen daarmee om kan gaan op ieder moment is een gegeven in het leven. Maakt verder ook niet uit.
Ik vind Ecteinascidin's "kijk ze eens rennen, de grappenmakers" in deze context een goed voorbeeld van (al behoorlijk diep-)zwarte humor. De besproken post is echter alleen maar zwart: humor relativeert zaken, de besproken post moet juist zelf gerelativeerd worden. Ik zou alleen niet weten hoe :/
edit:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom dit grappig zou moeten zijn...
Rambo schreef op 11 augustus 2004 @ 17:21:
Wat zijn er toch veel domme mensen :|
Da's eigenlijk ook best wel flamerig ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Rataplan op 11-08-2004 17:34 . Reden: preciseren, nuanceren... hard werk :9 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Rataplan schreef op 11 augustus 2004 @ 17:28:
edit:
Ik ben eigenlijk heel benieuwd waarom dit grappig zou moeten zijn...
Stel je eens voor wat een ontvangst van zo'n chip uit de VS met een dergelijke naam in Vietnam zou hebben. Voilá.

Het net doen alsof hij de draak steekt met Napalm slachtoffers neigt naar de politieke correctheid van een D'66 die met het boek van Anne Frank staat te zwaaien. Maar goed, daarom zeg ik ook:
Wekkel schreef op 11 augustus 2004 @ 17:18:
Dat niet iedereen daarmee om kan gaan op ieder moment is een gegeven in het leven.
Mensen verschillen, evenals meningen. Gewoon je troll incasseren en verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Mijn idee: incasseren.

Qua humor kan je bij mij erg ver gaan, mits het relevant geplaatst is. In de HK had ik de opmerking niet eens opgemerkt, maar op de FP.... het gaat over computers, WTF heeft Napalm daarmee te maken? waarom nu een link leggen met oorlog enz, louter omdat Vietnam in het nieuwspostje staat? HEt slaat nergens op en daarom is de grap ongepast. Gewoon de FP de FP laten en PC-nieuws bespreken of ontopic-geintjes maken. Op den duur wordt ook de Voodoo Napalm GPU in Vietnam verkocht, dan is de grap al wat meer op z'n plaats.

Een grap is alleen grappig binnen zijn contekst: op een begravenis zal de grap waarmee je in de kroeg kon scoren zwaar onredelijk vallen .... en andersom, want ook op een begraafplaats kom je grappen tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

[quote]Ecteinascidin schreef op 11 augustus 2004 @ 17:13:
Kijk ze 's rennen, de grappenmakers.[quote]

Ik vond dit eigenlijk wel een sterke... maar gewoon vanwege de (gespeelde) lompheid :)

Ik vind het feit dat er hier over die opmerking op de FP gepraat wordt al grappiger dan de opmerking zelf. (die een beetje te cheap is om echt grappig te zijn, en dus geen credits verdient)

[ Voor 12% gewijzigd door DynaMikeY op 11-08-2004 18:03 ]

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:08

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ecteinascidin schreef op 11 augustus 2004 @ 17:13:

[afbeelding]

Ik hoop nog steeds op de dag dat mensen beseffen dat je echt niet overal grapjes over kan maken, zeker niet door de grap zo direct in de richting van de grootste slachtoffers te sturen.

PS, menselijk leed; besef wel dat je op deze foto 5 mensen ziet die zwaar getroffen zijn. En denk maar niet dat er in hel Vietnam slechts 5 mensen zijn getroffen.
Ik neem overigens wel aan dat je bekend met de policy omtrent naakt? B)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op 11 augustus 2004 @ 17:13:

[afbeelding]

Deze foto behoort tot de collectie trucagefoto's die de anti-Vietnam-oorlog lobby in elkaar draaide. De kleurvariant van de geposte foto waarbij het blote meisje in brand staat is misschien de bekendste hieruit.

Overigens brak na het vertrek van de USA pas echt de pleuris uit in Vietnam. Dit kon echter niemand wat schelen, "onze jongens zijn nu veilig".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 13:55:
[...]

Deze foto behoort tot de collectie trucagefoto's die de anti-Vietnam-oorlog lobby in elkaar draaide. De kleurvariant van de geposte foto waarbij het blote meisje in brand staat is misschien de bekendste hieruit.

Overigens brak na het vertrek van de USA pas echt de pleuris uit in Vietnam. Dit kon echter niemand wat schelen, "onze jongens zijn nu veilig".
Dit soort uitspraken zijn geen TMF voer. Hier wordt gesproken over de moderaties. Ik snap de aanleiding, maar een dergelijke nogal confronterende stelling hiertegenover leggen zonder bewijs is hier niet gepast. Misschien dat je deze, overigens mogelijk interessante, inzichten in SG wil verdedigen?

Hier is het in ieder geval niet gepast.

/edit

Ik zie nu dat dit je eerste post is op GoT. Welkom! Je bevindt je nu in het TMF het forum voor discussie over moderatie op de frontpage. Wil je meer weten over dit subforum lees dan de stickie items bovenaan de forumlisting.

[ Voor 14% gewijzigd door KeX op 13-08-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

KeX schreef op 13 augustus 2004 @ 14:20:
Ik snap de aanleiding, maar een dergelijke nogal confronterende stelling hiertegenover leggen zonder bewijs is hier niet gepast. Misschien dat je deze, overigens mogelijk interessante, inzichten in SG wil verdedigen?
(...)
Ik zie nu dat dit je eerste post is op GoT. Welkom!
Dan heeft bloog ook geen SG-access, grappenmaker ;)

Ik ben buitengewoon benieuwd naar bewijsmateriaal voor deze stelling - vooral gegeven door mij geconsumeerde interviews met de fotograaf en de (inmiddels) vrouw in kwestie, en gegeven het feit dat ik de betreffende kleurenfoto nog nooit gezien heb, terwijl ik toch redelijk wat lees en kijk - en zou poster dan ook willen verwijzen naar het forum Wetenschap & Levensbeschouwing, waar overigens wel hoge eisen aan de topicstart worden gesteld - maar als je zulke stellingen aandurft, zal een inhoudelijk verhaal over de waarheden achter propaganda ook wel tot de mogelijkheden behoren.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeX

KeX

Rataplan schreef op 13 augustus 2004 @ 14:33:
[...]
Dan heeft bloog ook geen SG-access, grappenmaker ;)
mmm, die conclusie trok ik ook pas na mijn edit. Maar goed, ik kan me redelijk vinden in het voortzetten van deze discussie in W&L. Ik vermoed dat hiervoor de mogelijkheid ook wel word geboden. Dit is echter geen garantie, opmdat het wel op het grensvlak ligt. Zelf ben ik overigens ook nieuwsgierig.

[ Voor 5% gewijzigd door KeX op 13-08-2004 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ecteinascidin schreef op 11 augustus 2004 @ 17:54:
<knip> maar op de FP.... het gaat over computers, WTF heeft Napalm daarmee te maken? waarom nu een link leggen met oorlog enz, louter omdat Vietnam in het nieuwspostje staat?<knip.
Ik weet dat dit topic oud is en dat het niet echt nuttig is om hier nog verder over te discusseren. (is inderdaad erge zwarte humor) Maar je zou naPalm en Palm OS in verband kunnen stellen. Niet dat dit de aparte humor verklaart maar het is misschien net iets beter te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve

Steve

Krokodil \o/

Verwijderd schreef op 17 augustus 2004 @ 13:57:
[...]

Ik weet dat dit topic oud is en dat het niet echt nuttig is om hier nog verder over te discusseren. (is inderdaad erge zwarte humor) Maar je zou naPalm en Palm OS in verband kunnen stellen. Niet dat dit de aparte humor verklaart maar het is misschien net iets beter te volgen.
Ik zie toch echt weinig relatie tussen nieuws over een desktopprocessor van Intel en een besturingssysteem voor handhelds :?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ja, dat kan. Iedere situatie creert z'n eigen afwegingen. Sommige grappen wel, sommige niet.

Als je zo'n budgetding koopt en je hoort "Sambal bij" dan heb je in Vietnam een andere respons dan bv in Canada.
Pagina: 1