Toon posts:

[win2Kserver]Upgrade 2000-domain naar 2003 domain ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo !
Kheb een klein vraagje ... Ik ben netwerkbeheerder geworden van een bedrijf met een windows 2000 domein - verspreid over 3 sites en gelinkt door een VPN.
Nu heb ik de opdracht gekregen om het hele bedrijf en alle servers naar Windows 2003 te brengen. Ben aan m'n opdracht begonnen maar twijfel toch nog ...
De hoofd- domain controller (die alle roles heeft) staat op de centrale site ... maar er zijn nog 2 additional domain controllers (1 in elke site) ...

Heb een checklist opgesteld van wat ik van plan ben ... Nu is mijn vraag : is het een goed idee wat ik ga doen ??. Uiteraard neem ik backups ... maar ik ben verplicht om alles door te voeren in een productieomgeving ... wat me wat zenuwachtig maakt :+

Hier is de checklist :
1. Installeren van nieuwe windows server 2003 en hem in 't domein koppelen
2. ADPREP /forestprep en ADPREP /domainprep op mijn win2K-domain controller
3. DCPromo op de nieuwe win2003 server
4. Nieuwe win2003 server een Global Catalog Server maken ...
5. FSMO roles naar win2003 server overhevelen + verifieren met NTSDUTIL
6. Met Dcpromo de domain controllers demoten
7. win2k servers (die ook dc waren) in sites updaten door er windows 2003 op te installeren en dan dcpromo te doen ..

Lijkt jullie dit wat ?
Want ik heb het gevoel dat ik een denkfout maak ...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 17:08 ]

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:25

Arno

PF5A

Zowiezo mag je NOOIT de rollen IM en GC op dezelfde server hebben staan, dan kun je grote replicatiefouten krijgen.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Arno schreef op 11 augustus 2004 @ 17:48:
Zowiezo mag je NOOIT de rollen IM en GC op dezelfde server hebben staan, dan kun je grote replicatiefouten krijgen.
volgens mij geldt dat alleen als je meerdere domains hebt en niet als je maar 1 domain hebt, als je forest maar 1 domain heeft is er niks aan de hand

NOTE: The Infrastructure Master (IM) role should be held by a domain controller that is not a Global Catalog server(GC). If the Infrastructure Master runs on a Global Catalog server it will stop updating object information because it does not contain any references to objects that it does not hold. This is because a Global Catalog server holds a partial replica of every object in the forest. As a result, cross-domain object references in that domain will not be updated and a warning to that effect will be logged on that DC's event log.

en crossdomain references heb je niet als je maar 1 domain hebt

[ Voor 52% gewijzigd door Zwelgje op 11-08-2004 17:53 ]

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

misschien slimmer op een upgrade te doen van win2k op de sites, scheelt iig weer een hoop wachten totdat alles gerepliceerd is. ik neem tenminste aan dat de verbindingen niet supergoed zijn...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Je moet eerst forestprep / domainprep.(dus beide prepjes) doen dan wachten tot alles gerepliceerd is. Als je de domain controllers op de site af gaat bouwen is het handig om een backup te maken van je nieuwe windows server 2003 domain (bkg formaat, dus normal windows backup) deze mee te nemen naar de site. daar windows 2003 installeren de backup in een temp dir terug zetten dan dcpromo /advanced doen en verwijzen naar deze bkg file als om de optie backup gevraagd wordt. Scheelt je 99% replicatie verkeer. Nieuwere items in je AD worden dan alleen nog gerepliceerd.

[ Voor 3% gewijzigd door mutsje op 11-08-2004 20:44 ]