Hallo !
Kheb een klein vraagje ... Ik ben netwerkbeheerder geworden van een bedrijf met een windows 2000 domein - verspreid over 3 sites en gelinkt door een VPN.
Nu heb ik de opdracht gekregen om het hele bedrijf en alle servers naar Windows 2003 te brengen. Ben aan m'n opdracht begonnen maar twijfel toch nog ...
De hoofd- domain controller (die alle roles heeft) staat op de centrale site ... maar er zijn nog 2 additional domain controllers (1 in elke site) ...
Heb een checklist opgesteld van wat ik van plan ben ... Nu is mijn vraag : is het een goed idee wat ik ga doen ??. Uiteraard neem ik backups ... maar ik ben verplicht om alles door te voeren in een productieomgeving ... wat me wat zenuwachtig maakt
Hier is de checklist :
1. Installeren van nieuwe windows server 2003 en hem in 't domein koppelen
2. ADPREP /forestprep en ADPREP /domainprep op mijn win2K-domain controller
3. DCPromo op de nieuwe win2003 server
4. Nieuwe win2003 server een Global Catalog Server maken ...
5. FSMO roles naar win2003 server overhevelen + verifieren met NTSDUTIL
6. Met Dcpromo de domain controllers demoten
7. win2k servers (die ook dc waren) in sites updaten door er windows 2003 op te installeren en dan dcpromo te doen ..
Lijkt jullie dit wat ?
Want ik heb het gevoel dat ik een denkfout maak ...
Kheb een klein vraagje ... Ik ben netwerkbeheerder geworden van een bedrijf met een windows 2000 domein - verspreid over 3 sites en gelinkt door een VPN.
Nu heb ik de opdracht gekregen om het hele bedrijf en alle servers naar Windows 2003 te brengen. Ben aan m'n opdracht begonnen maar twijfel toch nog ...
De hoofd- domain controller (die alle roles heeft) staat op de centrale site ... maar er zijn nog 2 additional domain controllers (1 in elke site) ...
Heb een checklist opgesteld van wat ik van plan ben ... Nu is mijn vraag : is het een goed idee wat ik ga doen ??. Uiteraard neem ik backups ... maar ik ben verplicht om alles door te voeren in een productieomgeving ... wat me wat zenuwachtig maakt
Hier is de checklist :
1. Installeren van nieuwe windows server 2003 en hem in 't domein koppelen
2. ADPREP /forestprep en ADPREP /domainprep op mijn win2K-domain controller
3. DCPromo op de nieuwe win2003 server
4. Nieuwe win2003 server een Global Catalog Server maken ...
5. FSMO roles naar win2003 server overhevelen + verifieren met NTSDUTIL
6. Met Dcpromo de domain controllers demoten
7. win2k servers (die ook dc waren) in sites updaten door er windows 2003 op te installeren en dan dcpromo te doen ..
Lijkt jullie dit wat ?
Want ik heb het gevoel dat ik een denkfout maak ...
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 17:08 ]