Tv Out op 1280x1024

Pagina: 1
Acties:

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:26

WiXX

Kijk uit malloot een...

Topicstarter
Nu ik de heletijd de melding krijg dat ik geen verbinding kan maken met de zoekserver stel ik mijn vraag maar gewoon.

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn tv via de tv out van mijn radeon 9800 XT kaart via een svideo kabeltje. Nu speel ik al mijn spellen op 1280x1024, alleen laat de tv dan niet het hele beeldscherm zien. Ik moet de resolutie op 1024x768 zetten voordat ik het hele scherm zie op mijn tv.

Is er een mogelijkheid dat mijn tv ook het hele scherm laat zien op een resolutie van 1280x1024. Of nog beter zelf, is er een mogelijkheid dat ik een andere resolutie op mijn computer beeldscherm krijg dan op mijn tv (mijn tv is namelijk breedbeeld en volgens mij is het mooier op een breedbeeld met breedbeeld resoluties).

Ik probeer dit te bereiken omdat ik en mijn vrienden nogal warcraft fan zijn en we soms ook graag naar iemand anders kijken als die speelt.

Mijn comp info staan in mijn sig.

Ik heb Windows XP met de 4.7 catalyst drivers

Verwijderd

WiXX schreef op 11 augustus 2004 @ 16:55:
Nu ik de heletijd de melding krijg dat ik geen verbinding kan maken met de zoekserver stel ik mijn vraag maar gewoon.

Ik heb mijn pc aangesloten op mijn tv via de tv out van mijn radeon 9800 XT kaart via een svideo kabeltje. Nu speel ik al mijn spellen op 1280x1024, alleen laat de tv dan niet het hele beeldscherm zien. Ik moet de resolutie op 1024x768 zetten voordat ik het hele scherm zie op mijn tv.

Is er een mogelijkheid dat mijn tv ook het hele scherm laat zien op een resolutie van 1280x1024. Of nog beter zelf, is er een mogelijkheid dat ik een andere resolutie op mijn computer beeldscherm krijg dan op mijn tv (mijn tv is namelijk breedbeeld en volgens mij is het mooier op een breedbeeld met breedbeeld resoluties).

Ik probeer dit te bereiken omdat ik en mijn vrienden nogal warcraft fan zijn en we soms ook graag naar iemand anders kijken als die speelt.

Mijn comp info staan in mijn sig.

Ik heb Windows XP met de 4.7 catalyst drivers
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn oude philips tv. Ik kon het beeld alleen GOED krijgen op 800X600. Als ik de spellen speelde op b.v 1600X1200 dan kon ik (als ik op het beeld van mijn tv bekeek) wel 5 sec naar beneden rollen, en had geen inventory of geen gold en wood meter meer (bij Warcraft 3). Ik heb hier echt een paar dagen mee geprutst om mijn beeld van de tv op hogere resoluties te krijgen, maar helaas het is me ook niet gelukt. Dus het is kiezen of delen ben ik bang voor.

-of je warcraft op de tv op 800X600 spelen (in jouw situatie dus 1024x768)
-of je inventorie/gold, wood niet kunnen zien op de tv.

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Even iets opvallends: 1280x1024 is minder breedbeeld dan 1024x768, het lijkt mij dan dat de lagere resolutie een beter beeld geeft. De hogere resolutie geeft een vertekend beeld.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30
je videokaart downsampled alles gewoon naar 768x576 (PAL resolutie) het beste is dan ook om windows en spellen op die resolutie in te stellen (voor zover mogelijk, met bijvoorbeeld Powerstrip)

ik heb nog geen videokaart gezien die hoger dan 1024x768 kan downsamplen, en omdat het waarschijnlijk hardwarematig gebeurd zal je dit ook niet kunnen veranderen.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

PAL resolutie loopt ALTIJD op 768 x 576 pixels (althans, je TV). (ik typte eerst 720 x 576, maar da's DVD PAL ;p)

Alle resoluties hoger dan dit, zullen 'down' worden 'gescaled'. Dat houdt dus in dat je resolutie verliest. Wat dat betreft kun je dus het beste een resolutie kiezen voor je TV-out die het originele PAL signaal (in ieder geval qua aspect-ratio) het best benaderd. En da's dus 800x600 (4:3 aspect). 1024x768 (4:3 aspect) kan ook, maar zal niet echt beter beeld opleveren (terwijl misschien wel lagere framerates). De 1280 x 1024 (5:4 aspect) resolutie zou ik puur voor ECHTE monitoren gebruiken.

Als je het spel speelt op je monitor, en je wilt alleen via de tv-out 'meekijken' naar het spel wat op de monitor gespeeld wordt, kies dan gewoon een setting die op de monitor lekker speelt (want je wilt in eerste instantie de spel-ervaring maximaliseren, en pas daarna de meekijk-ervaring).

Mocht je een compromis willen tussen resolutie op je monitor en full-screen op je TV, dan lijkt 1024 x 768 mij toch echt de meest 'in het midden' oplossing.

edit:
Beetje dubbelpost, nu; maar ja; bovenstaande reactie stond er nog niet toen ik begon te typen ;p

[ Voor 23% gewijzigd door tofus op 11-08-2004 18:55 ]

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• tofus

tofus

it's all in the game

Hmm...blijkt toch dat pal werkt met een resolutie van 720 x 576. Alleen niet met 'square pixels'.

Anyways, het veranderd in ieder geval niet dat je het beste zo dicht mogelijk bij 720x576 (PAL 4:3) of 768:576 (VGA 1:1) in de buurt kunt blijven. Althans, op je TV.

Aan jou dus de beslissing wat je belangrijker vindt: Het TV-beeld, of je monitor.

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18:54
Overigens kan natuurlijk iedere ATI een andere resolutie (en frequentie) over de tv-out geven dan op de monitor...

Verwijderd

zetje01 schreef op 11 augustus 2004 @ 19:11:
Overigens kan natuurlijk iedere ATI een andere resolutie (en frequentie) over de tv-out geven dan op de monitor...
En die resolutie stopt bij 1024X768 (bij een breedbeeld). En bij een normale tv 800X600. Dus dan ben je verplicht om je spellen op die resolutie ook te gaan spelen op je monitor.

• zetje01
Ja, dus niet, dat zeg ik net.
Je kan op je monitor 1600x1200@85 spelen en het beeld klonen naar je 4:3 tv op 1024x768@60.

• tofus

tofus

it's all in the game

zetje01 schreef op 11 augustus 2004 @ 19:25:
Ja, dus niet, dat zeg ik net.
Je kan op je monitor 1600x1200@85 spelen en het beeld klonen naar je 4:3 tv op 1024x768@60.
Hmm...1600x1200@85 klonen naar 1024x768@60 en dan dat weer naar 720x576@25 (PAL is interlaced, met 50 fields/s; dus 25fps).

Ik ken geen grafische kaarten die dit kunnen. Of tools die zodanig met GPU en RAMDAC registers rotzooien, dat dit op een standaard kaart kan.

Het dichtste wat ik in de buurt kom, is een dual-head setup met een 1600x1200 desktop (VGA) en een 1024x768 TV.

Maar dan is het TV beeld niet 'gekloond' van de 1600x1200 desktop. Het is een aparte 'extended' desktop.

Maar goed, als jij weet hoe je 't voor elkaar krijgt (incl. de gebruikte tools), dan hoor ik gaarne meer!

• zetje01
Yeah, je hebt gelijk, sorry.
Die resoluties die ik noemde waren voor extended. desktop.
En om een spelletje mee te kunnen kijken op de tv moet je klonen, en dat kan inderdaad maar op maximaal 1024x768.
My mistake...

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

HEt kan wel met een scanconvertor :Y)
edit:
(apart bakje/kastje dat alleen vga omzet naar PAL) Als het echt belangrijk is zou je dit kunnen overwegen.

[ Voor 71% gewijzigd door under-world op 11-08-2004 22:38 ]

Pagina: 1