Toon posts:

Xp 64 Mb ram Upgrade naar 256MB op een 233 mhz zinvol?

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kheb nu een aardig oude Toshiba Satellite Pro 480CDT waarin maar 64 mb ram zit.

Xp draait redelijk als je dus alles op prestatie zet dus geen mooie kleurtjes theme en mooi schuivende menu's en dergelijke.

Maar zal die Laptop nog soepeler gaan draaie (voor hoever dat zou kunne op een 233) als ik er een 256 rammetje in gooi, want deze zijn al voor 52 euro te koop.
Of is het weggegooid geld?

Het is dus een:
-Toshiba Satelitte Pro 480CDT
- 1 geheugen slot gevuld met 64 mb ram
- P1 233mhz MMX

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja :), XP hoeft dan wat minder te swappen en over het algemeen merk je dat wel.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

me dunkt van wel, maar als je het zeker wilt weten: open je taskmanager, geheugengebruikgrafiekje kijken, always on top, en ff computeren....

Verwijderd

ik zou eerst maar eens nagaan of die laptop dat wel ondersteund.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-01 07:32

FastBunny

Give it the Works !

Houd je er rekening mee dat laptop geheugen voor een oude pc iets heel anders is als pc133 sdram geheugen. Waarschijnlijk kan heel de laptop maar 256mb aan met 2 banken gevuld.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:25
Je zal het verschil zeker wel merken (64MB is namelijk minimum voor XP). Let er wel op dat je het goede geheugen koopt. Voor laptops heb je namelijk veel verschillende smaakjes.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb nu al sysinfomywork (geheugen management proggie) draaie en dit scheelt met opstarte en werken al een heleboel ja maar met een beetje msn en alles gaat me ram al snel naar benede richting de 4mb vrij of minder

edit: ik zal nu ff kieke met aida 32 wat er qua geheugen inzit en zal zo ff opzoeken dan ook maar meteen hoeveel die aan kan.

EDit2: Apart ik kan maar 1 geheugenbank vinde en op dat rammetje staat ook 32 mb dus ik d8 al raar ik haal em eruit en start em op en hij boot gwoon dus moet er ergens nog een rammetje verstopt zitte ik heb em al vaker geheel uit mekaar gehaald en nooit het 2e slot gevonde iemand enig idee waar het 2e slot is verstopt :?

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 17:19 ]

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 16:51:
Ja ik heb nu al sysinfomywork (geheugen management proggie) draaie en dit scheelt met opstarte en werken al een heleboel ja maar met een beetje msn en alles gaat me ram al snel naar benede richting de 4mb vrij of minder

edit: ik zal nu ff kieke met aida 32 wat er qua geheugen inzit en zal zo ff opzoeken dan ook maar meteen hoeveel die aan kan.

EDit2: Apart ik kan maar 1 geheugenbank vinde en op dat rammetje staat ook 32 mb dus ik d8 al raar ik haal em eruit en start em op en hij boot gwoon dus moet er ergens nog een rammetje verstopt zitte ik heb em al vaker geheel uit mekaar gehaald en nooit het 2e slot gevonde iemand enig idee waar het 2e slot is verstopt :?
Zoals wel meer laptops uit deze tijd hebben zit geloof bij dit model 32mb onboard. Dit was ook zo bij een p1 laptop die ik heb gehad :)

Dus dan zou je geloof op max. 160mb uitkomen?

100% zeker ben ik het helaas niet, maar het is zeer zeker een mogelijkheid :)
Dus dat zou een reden kunnen zijn waarom jij het 2e dimm socket niet vind. Heb je trouwens als onder het toetsenbord gekeken?

Trouwens, kun je niet gewoon in de handleiding kijken? Ik weet nier wat voor chipset het is maar met een beetje pech pakt je chipset maar tot 64mb per Dimm. Het zal wel niet omdat het een p2 is en die toch meestal wel 128mb per bank pakken. Maar het is wel belangrijk! :)

[ Voor 23% gewijzigd door Roberto op 11-08-2004 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
RS_003 schreef op 11 augustus 2004 @ 18:47:
[...]

Zoals wel meer laptops uit deze tijd hebben zit geloof bij dit model 32mb onboard. Dit was ook zo bij een p1 laptop die ik heb gehad :)

Dus dan zou je geloof op max. 160mb uitkomen?

100% zeker ben ik het helaas niet, maar het is zeer zeker een mogelijkheid :)
Dus dat zou een reden kunnen zijn waarom jij het 2e dimm socket niet vind. Heb je trouwens als onder het toetsenbord gekeken?

Trouwens, kun je niet gewoon in de handleiding kijken? Ik weet nier wat voor chipset het is maar met een beetje pech pakt je chipset maar tot 64mb per Dimm. Het zal wel niet omdat het een p2 is en die toch meestal wel 128mb per bank pakken. Maar het is wel belangrijk! :)
Onder het toetsenbord hebk gekeke ja dar zit niks hij zit onder het klepje voor me toietsenbord

en handleiding heb ik niet want mijn vader heb voor zijn zaak een stel van deze laptops overgekocht waarvan 2 voor hier thuis maar er zat verder nie veel meer bij dan de laptop lader en de externe fdd

Verwijderd

volgens google gaat er maximaal 160 mb in, er zit 32 onboard dus er gaat maximaal een reep van 128mb in. Grote kans dat dat maar 1 slot is.

• Roberto
  • Laatst online: 11-12-2025
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 19:05:
volgens google gaat er maximaal 160 mb in, er zit 32 onboard dus er gaat maximaal een reep van 128mb in. Grote kans dat dat maar 1 slot is.
Dan had ik dus toch gelijk :)

160mb it is. Maar of je dat nu heel erg gaat merken. Als ik jou was zou ik win2k gaan draaien. Dat zal toch zowiesow beter draaien dan xp :)

• the_stickie
  • Laatst online: 14-09-2025
whatever! 64 is toch echt wel te weinig om van XP te kunnen genieten. Stop er zoveel in als het bakkie aankan (allez ja, meer dan 256 is ook niet echt nodig, ik veronderstel dat je niet hoeft te gaan photoshoppen ofzo op die laptop)

Verwijderd

The_Stickie schreef op 11 augustus 2004 @ 19:08:
whatever! 64 is toch echt wel te weinig om van XP te kunnen genieten. Stop er zoveel in als het bakkie aankan (allez ja, meer dan 256 is ook niet echt nodig, ik veronderstel dat je niet hoeft te gaan photoshoppen ofzo op die laptop)
't is nogal nutteloos om 256 te kopen als het ding toch maar 128 ziet.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Of iets genoeg is om goed en grondig van WindowsXP gebruik te kunnen maken, kan je het best zelf uitzoeken. Hier zijn verschillende methodes voor, en de beste is om zelf je gebruik in de gaten te houden met je taskmanageer/taakbeheer.

In de PMG FAQ is hier een handige guide over te vinden. Via Google ben je er al achter hoeveel er maximaal in gaat, vervolgens kan je dan zelf wel een keus maken. Het geheugen kan je vinden in de pricewatch. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.