Toon posts:

Lcdtv Vs Lcd 2

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst dit: Ik vind het behoorlijk onbeschoft dat er zomaar een topic dicht wordt gegooit zonder enige aanleiding. Vb: Mss ben ik niet geintresseerd in feiten maar wil ik persoonlijke ervaringen, hetgeen hier het geval is. Verder heb ik ook al gezocht op google en hier met de search maar ik vond niet wat ik zocht. Nu hoop ik dus dat mensen hun bevindingen kunnen posten. Als dit topic dicht wordt gegooit, ga ik me serieus afvragen waarvoor dit forum bestaat... Tuurlijk zijn er luie mensen die er geen moeite voor willen doen en zomaar hun vraag hier neerkwakken, maar je zou aan de opmaak van mijn post al kunnen zien dat ik serieus ben en de moeite heb genomen om in fatsoenlijke taal + interpunctie mijn post op te maken. Als laatste: Niemand, maar dan ook niemand bepaalt wat voor mij relevant is. Dat bepaal ik zelf. Dus als ik persoonlijke ervaringen wil kom dan niet met kinderachtige replys plz

Goeiemiddag beste Gotters,

Zoals de titel al zegt...

Ik was in discussie met een vriend die per se een lcd scherm wilde. Ik zei tegen hem dat hij beter kon kiezen voor een crt aangezien hij wel veel wil gamen. Nu kwam hij op het volgende idee; een lcdtv . Hij zei dat er geen vertraging enzo was, maar volgens mij is dat er juist wel gezien het feit dat het allebei lcd is. Nu is hij helemaal opgefokt en denkt hij dat ik hem niet snap enzo, niet dat ik daar wakker van lig, maar nu wil ik hem dit gewoon laten lezen omdat hij nogal eigenwijs is.
Dus kom maar op

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:33 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Een lcdtv zal niet beter presteren in refreshrates dan een normale LCD. Sterker nog, een LCDTV heeft aan een betere refresh dan 20ms weinig, omdat TV op 50Hz werkt.

Je hebt dus gewoon gelijk. Overigens zijn er tegenwoordig zat LCD´s te koop die voor het gros van de gamers een refresh hebben die goed genoeg is. Wat dat betreft kan hij best voor een LCD gaan. ALs je er meer over wilt weten, er zijn een heleboel discussietopics over gamen op een LCD. Want een groot nadeel van LCD is natuurlijk ook zijn mindere kleurweergave en native res. Hoewel je van de kleurweergave weinig last zult hebben, en ikzelf op mijn 1400x1050 lcd scherm het niet merk als ik niet in de native res werk. Maar ik kan me voorstellen dat je dat wel merkrt als je op 800x600 gaat wgamen met een 1024 scherm.

offtopic:
Als je het niet eens bent met een slotje moet je dacht ik de moderator mailen die hem gesloten heeft en het niet aan het begin van je topic neerzetten.

[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 11-08-2004 16:43 ]

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oscar Mopperkont schreef op 11 augustus 2004 @ 16:41:
Een lcdtv zal niet beter presteren in refreshrates dan een normale LCD. Sterker nog, een LCDTV heeft aan een betere refresh dan 20ms weinig, omdat TV op 50Hz werkt.
is 20ms dan wel te vergelijken met 50Hz? Dat zijn toch 2 totaal verschillende eenheden of zie ik dat verkeerd?

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Palomar schreef op 11 augustus 2004 @ 16:43:
[...]

is 20ms dan wel te vergelijken met 50Hz? Dat zijn toch 2 totaal verschillende eenheden of zie ik dat verkeerd?
Als je verversingsfreq 20ms is wil dat zeggen dat hij elke 20ms in staat is een nieuw scherm weer te geven. Dan kan hij dat dus 50 maal per sec doen, in een sec gaan immers 1000ms (miliseconden), dus die eenheden kun je naar elkaar omrekenen :)

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-08 10:30
Palomar schreef op 11 augustus 2004 @ 16:43:
[...]

20ms == 50Hz

een responsetijd van 20ms betekend dat hij in 1sec 50 keer kan verversen (want 1sec = 1000ms; en 1000 / 50 = 20)

offtopic:
tuurlijk, te laat

[ Voor 5% gewijzigd door OnTracK op 11-08-2004 16:46 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Hoi ik kwam net toevallig een artikel tegen over Gamen op een LCD scherm.

http://www.d-silence.com/feature.php?id=249

misschien heb je er iets aan.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Wauw wat een goede replys :). Serieus hier heb ik veel aan :). Ik weet wel wat van Lcd's af maar van Lcd tv weet ik nog niet zoveel maar ik d8 dat het ong wel hetzelfde zou zijn. Van lcd's is het tog ook zo dat je pas rond de 16ms kan spreken van een goede lcd zonder ghosting aka trailing? (word door elkar gebruikt daarom zet ik ze er allebei neer :P)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lcdtv Vs Lcd

Die is niet voor niets gesloten. Als je het er neit mee eens bent kan je de mod in kwestie mailen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.