[XP] Hardnekkige BSOD('s)*

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem, ik heb 2 pc's, een AMD Athlon 64 3200+, 2x 512 PC3200 DDR Ram en een Gigabyte K8VT800 Pro, als ik daarin mijn hdd van 20 gieg hang en ik wil WinXP opstarten krijg ik een BSOD, maar als ik diezelfde hdd overzet naar mijn andere pc, een Pentium III 733mhz, 256 SD Ram en een Gigabyte GA-6VM7-4E, heb ik geen enkel probleem en word mijn pc gewoon normaal zoals het hoord opgestart!

Ik heb inmiddels vanalles geprobeerd, de bijbehorende FAQ gelezen en alles gedaan wat daarin voor mogelijke tips enz. stonden, maar niets hielp, ik heb inmiddels ook al een heel aantal keer mijn hdd geformat en WinXP opnieuw geïnstalleerd. Dat wel op mijn 2e pc omdat ook bij de installatie van WinXP op mijn 1e pc ik een BSOD krijg, hij loopt vast, word gereset of ik krijg een zwart scherm. Maar ook hierbij heb ik op mijn 2e pc geen enkel probleem! Nou is mijn vraag hoe ik de BSOD op mijn 1e pc kan wegwerken.

Ik heb inmiddels 2 BSOD's gezien:
- (0x000000D1) DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
- (0x0000000A) IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

volgens de FAQ kan dit bij allebei een softwarematig of hardwarematig probleem zijn, maar ik weet niet welke het nou is, (hardwarematig of softwarematig) want ik heb het probleem ook als ik mijn hdd eerst geformat heb. Dus vrees ik dat het hardwarematig is. Ik heb ook alle instellingen in mijn BIOS verandert, bijna alle mogelijke varianten van instellingen geprobeerd, maar niets werkt!

Kan iemand mij helpen? Of heeft iemand soortgelijke of dezelfde ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo te zien moet het haast wel een hardware matig probleem zijn. Ik ga er even vanuit dat de processor goed is. Harde schijf is zo te zien ook goed, probleem zou dus kunnen zitten in je moederbord (support) en ja ram.
Je kan je ram testen met bv. Badram (meen ik, tweakers help me ff)
Was dus Memtest (http://www.memtest86.com/)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens je pci kaarten van plaats wisselen, of het boekje van je mobo erbij pakken en kijken welke sloten geshared zijn, en welke niet. Met een beetje logica en spelen kom je er zeker weten uit, dit krijg ik af en toe ook als ik een nieuw systeem bouw en installeer, en met het verplaatsen van de pci kaarten los je (in 99% van de gevallen) het probleem op. Ook het uitzetten van onnodige resources in je bios kan het probleem oplossen...hoe dan ook er zijn 2 (of meerdere) apparaten die de foutmelding geven naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
alles uitzetten in mijn bios heb ik al gedaan en ik heb er geen enkele pci-kaart inzitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat, probeer daar zelf ook op te letten aub :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je probeert je Windows installatie vanaf je pentium III naar je A64 over te zetten? Dat gaat niet gaan... Windows bevat chipsetdrivers e.d. voor je PIII systeem, en aangezien je A64 totaal andere componenten heeft, gaat 'ie keihard op z'n bek vanwege het feit dat de foute stuurprogramma's zijn geinstalleerd... Je zal windows opnieuw moeten installeren... Waarschijnlijk gaat een installatie over je oude heen ook wel goed.

Edit: Oops, fout gelezen, je hebt al gereinstalled... Ik laat het staan hierboven, aangezien het verklaart waarom je BSOD's krijgt als je je HD na installatie overhevelt ;)

Dat Winxp BSOD't bij installatie is niet goed nee... Inderdaad een hardwareprobleem waarschijnlijk. Test je geheugen eens, zoals NerdoNielso voorstelt :)

[ Voor 30% gewijzigd door strandbal op 11-08-2004 18:45 ]

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-08 14:37

bille

Don't call me Buff

@strandbal ...
omdat ook bij de installatie van WinXP op mijn 1e pc ik een BSOD krijg
overgens ben ik et niet eens met je stelling.. Windows bevat namelijk drivers voor een heel aantal platvormen. Knal je je HD ergens anders in dan zal windows de drivers niet laden voor het vorige platvorm en opnieuw gaan zoeken naar bijpassende drivers. 100% zeker ben ik er niet van, maar naar ik me kan herinneren heb ik wel vaker een HDtje overgezet van ene pc naar de andere..

@TS: hmm die BSOD heb ik ook wel eens voorbij zien komen.. voornamelijk toen ik mijn videokaart overclocked had of wanneer mijn cpu te warm werd ( sinds dat ik waterkoeling heb ben ik em niet meer tegen gekomen :D ). Ik zou eens goed kijken naar de temp's in de bios bijv. en ffies checken hoe et met de settings van de vidkaart zit.

[ Voor 44% gewijzigd door bille op 11-08-2004 18:48 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees hier iets over problemen met dualchannel @ DDR 400 op dat mobo. Scheen in dat geval met het bios te maken te hebben.

Mss dat je er wat aan hebt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
die link zal ik zo ff checken, iig bedankt!

en een OS installen op een hd en vervolgens die hd in een ander systeem hangen gaat prima, no prob

geheugen heb ik getest met Memtest

en temp van cpu en videokaart is niets mis mee,
en trouwens, alles heeft wel goed gefunctioneerd!

pikant detail misschien, win98se wil ie wel installen, en winxp prof, winxp64, mandrake 9.1 en gentoo 64 ook niet..

• Jikra
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-11-2009
Ikzelf heb een bakkie staan waarop op de hdd een stukje van het bios staat - in een verborgen sector. Dat betekent dat zonder die disk je de boel niet aan de gang krijgt d.i. mijn volgende project, diskeditten. Het zou dus kunnen zijn dat jou probleem ook daarin ligt (ik ken niet de specs van je componenten), namelijk dat er een stukje bios ontbreekt in je Gigabyte, wat je AMD gewoon onboard heeft.

Jikra

Verwijderd

Topicstarter
ik snap niet precies wat je bedoeld, maar het lijkt me onlogisch, want het heeft wel allemaal gewoon goed gewerkt..

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Ik heb het zelfde gehad. Het bleek bij mij een probleem te zijn met het 512MB reepsje van V-data dat ik erin had zitten. Merk geheugen erin en het probleem deed zich niet meer voor.

Dus: probeer eens het geheugen te wisselen met een ander reepje en kijk of het probleem zich dan nog voor doet.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Pagina: 1