Draadloos draadje

Pagina: 1
Acties:

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Een vriend van mij kwam net naar mij toe, want hij had een vraagje over WiFi, maar ik weet het antwoord niet dus ik dacht laat ik het hier eens vragen:
Ik ben net verhuisd en uit een verwende woning in Delft met TU-verbinding naar een klein koetshuisje in de achtertuin van mensen met een iets groter huis verhuisd. Nou wil ik daar graag internet delen met het 'grote huis'. Kabeltje trekken lukt niet. Dus wil ik het draadloos oplossen. Het enige wat ik nodig heb is een 'draadje' van a naar b. Voor a zit er een pc die als NAT fungeert en na b wil ik het liefst een switch, maar als het niet anders kan gewoon mijn eigen pc. Liefst switch omdat ik met andere pc's wil kunnen internetten zonder dat mijn eigen pc aan hoeft te staan. Wat te doen/hoe op te lossen?
Imho lijkt mij een draadloze router/switch oid niet echt nodig. Het hoeft alleen maar als 'draadje' te fungeren.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

2 keer wifi kaartje duz

als je liever meerder pc's aansluit dan zou ik toch voor een wifi router gaan ben je van alles af. Kost toch geen kont meer dat spul

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023
Die kleine NIC's zijn sterk genoeg om door 2 flinke muren heen een verbinding tot stand te houden?
Ik ga momenteel waarschijnlijk voor de 'goedkopere' oplossing van 2 NIC's, centjes op. Later wel een router erbij. Kan ik nu ook meteen wat snellere/betere NIC's halen. Misschien daar nog iemand tips over?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Verwijderd

Hij heeft dus een netwerk in het koetshuisje, op dat netwerk sluit je een WiFi accesspoint aan (als hij nog geen router heeft dan een WiFi router met switch (dus bekabeld en draadloos vanaf de router). Op het huis moet je dan OF een pci wifi kaart in de pc bouwen OF nog een WiFi accesspoint neerzetten. Vanaf dat 2e wifi point trek je dan een kabel naar de pc.