Toon posts:

slackware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na een upgrade van mijn linux bak naar een duron 800mhz + asus a7v en 196mb ram .. + installeren van slackware 7.1 heb ik een probleem met het installen van me netwerkkaarten ... de modules en dergelijke zijn allemaal goed geladen.. het zijn trouwens pci realtek kaartjes met het 8139 chipset.. beide kaarten zijn dus pnp.. (de ene is voor me kabelmodem, de andere is voor mijn interne netwerk) als ik probeer de kaarten aan te spreken krijg ik te zien Device is temporarily unavailable.. als irq van de kaarten geeft slackware irq 0 ?? ..
iemand enig idee hoe hij mij kan helpen ?

tnx.

Verwijderd

Pnp os enabled in bios?

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

PnP support meegecompiled in je kernel?
De nieuwere rtl8139 drivers geprobeerd!
(kernel 2.2.18 bijv.)

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

Slackware ondersteunt standaard die realteks wel. dus hercompileren is eigenlijk niet nodig.
kijk eens in je bios of PnP bios uit staat?

Verwijderd

Zou het misschien niet komen omdat er 2 dezelfde kaarten inzitten?? je zou eens een andere kaart in combi met beide rtl's kunnen proberen, en zo kijken of er een realtek gaar is, of dat ze gewoon niet met elkaar kunnen samenwerken. in dat geval kan het misschien handig zijn om io porten oid mee te geven, al weet ik niet of dat kan bij pci kaarten...

[update]
PnP in je kernel kan uit (je hebt geeneens ISA sloten!) wederom is PnP alleen voor ISA kaarten...
[/update]

PnP in je BIOS aan of uit maakt niks uit, dat is alleen voor ISA!! plug 'n pray kaarten...
Pagina: 1