Terechte Troll?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10 11:40
Even ter lering en vermaak en dan vnl ter lering;

Mijn post bij nieuws: MS publiceert broncode van twee SharePoint-applicaties werd als troll gemod.

Graag zou ik jullie mening willen hebben of dit inderdaad in de catogorie troll thuis hoort.

Wat mij bevreemd is dat Alex een +4 krijgt voor zijn reactie.

hele post;

nieuws: MS publiceert broncode van twee SharePoint-applicaties

graag jullie mening en/of uitleg. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

Ik zie nergens een troll moderatie :? Wel een imo onterechte flamebait.

Post van Alex komt vanzelf wel op de juiste hoogte denk, nu is het al +3 geworden, 2 is denk ik wel terecht.

edit:
Ik keek naar een andere post |:(

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 11-08-2004 16:11 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:33

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik heb je net een +1 ondergewaardeerd gegeven (die Troll opmerking blijft dus nog even zichtbaar helaas). Alex zit nu nog maar op +1.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
dankdank _/-\o_
ik was inderdaad een beetje verbaast over de eerste moderaties.

Ik begrijp hieruit dat jullie dit inderdaad geen Troll waardige post vinden?

Ik begrijp dat dit soort bijna welles/nietes posts eigenlijk op die plek niet thuis horen. Maar ik had het gevoel dat ik even een tegenwicht aan Alex moest bieden.

Nog even een vraagje;
In hoeverre speelt vriendjes politiek eigenlijk mee met het omhoog modereren?
(niet dat dat hier heeft plaatsgevonden maar met een pact van 4 vrienden kun je elkaar behoorlijk de hoogte in modereren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-09 19:00

Steve

Krokodil \o/

Direct linkje naar de reactie.

Mja, ik zie er ook geen troll in, maar misschien zagen de twee mensen die een -1 Troll uitgedeeld hebben, dat stukje 'Maar er moet geen geiten wollensokken zweem overheen komen alsof ze opeens het "heilige pad" van de open source gaan volgen.' als een troll. Ikzelf iig niet, en daarom heb ik ook even +1 Inzichtvol gegeven, en dat is ook meteen de score die hij heeft :).
Gielius schreef op 11 augustus 2004 @ 16:23:
Nog even een vraagje;
In hoeverre speelt vriendjes politiek eigenlijk mee met het omhoog modereren?
(niet dat dat hier heeft plaatsgevonden maar met een pact van 4 vrienden kun je elkaar behoorlijk de hoogte in modereren) :)
Vriendjespolitiek is IMO iets anders in dit geval; als je bijvoorbeeld de post van een vriend (of iemand die het eens is met je) de hoogte in helpt, zonder te kijken naar de post zelf. Maar net zoals het door jou genoemde voorbeeld valt dat onder de noemer 'subjectief modereren'. Zeker in 'gevoelige' draadjes als MS-nieuws komt dat wel eens voor, maar de powermods houden een oogje in het zeil :).

[ Voor 44% gewijzigd door Steve op 11-08-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

* Delerium ziet 'm idd.

Beetje waarheid, maar ook de waarheid kan hard zijn. Met fluwelen handschoenen kon je wellicht dezelfde boodschap brengen en louter +'jes pakken... nu staat het er zo dat een beginnende mod wellicht daarzo een troll inziet.

* Delerium denkt dat 'ie op +1 wel goed geparkeerd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielius
okidoki, hartelijk dank!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-09 21:13
ik ben niet zo goed in het verschil tussen troll en flamebait, maar deze opmerking is nogal uitdagend imo:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1101616

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:05

Haan

dotnetter

In mijn ogen is dit geen flamebait en ook geen troll. Gewoon lekker op +1 laten staan imho.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Dijkhuis schreef op 12 augustus 2004 @ 17:47:
ik ben niet zo goed in het verschil tussen troll en flamebait, maar deze opmerking is nogal uitdagend imo:

http://www.tweakers.net/r...=Posting&ParentID=1101616
Niks aan de hand. D'r is nogal wat te doen over wat dit artikel nou eigenlijk bewijst, en dat wordt hier nog maar 'ns herhaald. +1 is imo een mooie score.

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Pagina: 1