Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MoD] Plexi-muismat maken.. how?

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik en vriend willen een plexi-muismat gaan maken, en nu hebben we net 2 mm plexiglas gehaald.. en nou willen we hem 3 lagen hoog maken, en nou weet ik dat je dat dan met chloroform aan elkaar kunt maken. Hoe? Zou je dan het chloroform met een kwast op de ene laag moeten aanbrengen, dan de andere laag erop leggen en er dan een tijd druk op uit oefenen?????

En wat zijn de voltages van USB?

Alvast bedankt....

Grtz
MeGodYouDie
and
High-Tec

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:44

RMB

Nee, geen right mouse button!

leuk idee, maar ik zelf denk dat je beter glas kunt nemen, aangezien plexi als de pest krast.

Toch veel suc6 ;)

helaas weet ik de voltages van USB niet, maar wil je daar LED's op aansluiten ofzo?

Mij lijkt bruut als je Blauw UV plexi pakt, daarover glas als bescherming, en onder de muismat (mayB met een gleufje in het plexi) een 10cm UV CCFL....
Miss. een Idee :9 ?

[ Voor 54% gewijzigd door RMB op 11-08-2004 16:03 ]

• Denhomer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10 13:06

Denhomer

Doh !

Die chloroform wordt meestal aangebracht met een spuitje, jij begint over een kwast ? Chloroform vreet je plexi iets aan om zo een sterke verbinding te maken, als je er teveel opdoet heb je geen plexi meer over hoor :) Of een hoopje :)
Die usb pinout vind je hier wel

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-11 21:06

B-lennium

Volvo 164 1975!

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 15:55:
en nu hebben we net 2 mm plexiglas gehaald.. en nou willen we hem 3 lagen hoog maken
waarom heb je geen 6 mm plexi gehaald dan ?

chloroform is meer om het plexiglas in de hoeken vast te maken zoals je bij de 6 delen van een doos doet. niet echt om hele vlakken te plakken.

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Verwijderd

Tikje offtopic: Vergeet niet eerst even je muis op 3 stukjes plexi te testen. Het kan zijn (vooral bij optische muizen) dat het oppervlak niet ruw genoeg is en/of je muis niet goed meer reageerd. Het zou sonde zijn als je er achter zou komen na het maken van de mat ;) Helemaal van de stukken plexi ,want wat kun je daar toch leuke dingen mee :) Voor de rest leuk idee! Als je niks te doen hebt is het misschien ook leuk idee om er een ultrafelle led in te bouwen. Gaaf effect met dat plexi :9 Ik denk overigens ook niet dat je 2 stukken NETJES op elkaar kunt "lijmen" op de manier zoals jij wil ,omdat het chloroform zoals eerder gezegt daar niet voor bedoelt is. Je kunt ze best aan elkaar maken maar ik geloof niet dat je het ZO mooi krijgt dat het 1 stuk plexiglas lijkt.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Uhm de usb word inderdaad gebruikt om er leds in te plaatsen... maar hoe zou ik het plexi dan moet aan elkaar krijgen (beetje vaag nederlands :9 ) gewoon in de hoeken een druppel ofzo? of heb je speciale lijm hiervoor ... want met gewoon lijm
wordt de doorzichtigheid niet echt bevorderd volgens mij ;)

en k heb de ledjes van de High-Intensity LEDs inkoopacties... en der staat dat de Doorlaatspanning: 3.3 - 3.5 Volt en de Sperspanning: 5.0V.. kan ik ze dan gewoon rechtstreeks op usb aansluiten (usb is 5 volt).

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:17 ]

Verwijderd

Van echt "lijm" voor plexi heb ik geen verstand. Met chloroform zou ik t (nog) niet proberen. Misschien is er hier iemand die een lijm weet waarbij je het mooiste "doorkijk" effect van het plexi behoud. Ik zou even een paar uurtjes afwachten. Als de lijm er daadwerkelijk is zal heus wel weer een beidehante tweaker reageren ;) Chloroform kan altijd nog ,maaarrr ik verwacht geen mooi resultaat dus ik zou het even uitstellen. Als je trouwens met chloroform aan de gang gaat zou ik het aan de buitenkanten van het plexi (bij het randje) doen.

Bij die leds weet ik niet precies wat ze met die sperspanning bedoelen hoor. (niet zon techneut op het gebied van elektronica) heb zelf al heel wat ledjes opgeblazen :O ,dus durf je daar eigenlijk geen advies over te geven }) ,doorlaatspanning van 3.5 lijkt mij dat je ze het beste gewoon met weerstand kunt aansluiten B)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:26 ]

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Sperspanning is de spanning die ze in tegengestelde richting kunnen hebben. Boven de 5V slaat die dus door. Bij zenerdiodes hebben ze daar mooi gebruik van gemaakt. Die laten ze doorslaan (niet kapot natuurlijk ;) ), zodat de spanning hierover stabiel op de sperspanning blijft. Maar volgens mij is dat bij een LED dodelijk.

Altijd met weerstand aansluiten dan he. Berekening: ([voedingsspanning]-[spanning over LED])/([stroom door LED])= Weerstand

Oftewel in jou geval: (5-3.5)/0.020=75 Ohm. Dichtsbijzijnde hogere E12-waarde is dan 82 Ohm.

Hiervoor heb ik pas nog een simpel tooltje gemaakt: LEDCalc.exe (400 kb). Tis wel groot, voor zo'n simpel programma'tje.

[ Voor 55% gewijzigd door Electronical op 11-08-2004 16:34 ]

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
de search werkt nu even niet, maar zoek anders even op glowpads, er zijn al vele topics hierover geweest.

• sw_reijnders
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-08-2022
niet voor het een of ander. maar zorg je wel voor de nodige
veiligheidsmaatregelen als je met choroform gaat werken.

Voor je het weet lig je knockout. Werd vroeger gebruikt als narcosemiddel.
Zegt genoeg lijkt me.

Verwijderd

Ja dat klopt idd.. Werken met chloroform is niet zomaar iets dat je even doet tussen neus en lippen door doet. Echter geloof ik wel dat dit op tweakers veel is behandelt.. Maar let er wel even op (je komt over als iemand die nooit met een dergelijke stof heeft gewerkt dus).

• Cyrus-The-Virus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Electronical schreef op 11 augustus 2004 @ 16:26:
Sperspanning is de spanning die ze in tegengestelde richting kunnen hebben. Boven de 5V slaat die dus door. Bij zenerdiodes hebben ze daar mooi gebruik van gemaakt. Die laten ze doorslaan (niet kapot natuurlijk ;) ), zodat de spanning hierover stabiel op de sperspanning blijft. Maar volgens mij is dat bij een LED dodelijk.

Altijd met weerstand aansluiten dan he. Berekening: ([voedingsspanning]-[spanning over LED])/([stroom door LED])= Weerstand

Oftewel in jou geval: (5-3.5)/0.020=75 Ohm. Dichtsbijzijnde hogere E12-waarde is dan 82 Ohm.

Hiervoor heb ik pas nog een simpel tooltje gemaakt: LEDCalc.exe (400 kb). Tis wel groot, voor zo'n simpel programma'tje.
beetje offtopic,

als ik de bovenstaande waardes opgeef in je programmatje krijg ik 0.020 is not a valid integer value. Hetzelfde met 0,020. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerds

• sw_reijnders
  • Laatst online: 09-08-2022
in laboratoria is het ook ten strengste verboden dit spul buiten de zuurkasten te gebruiken. Mocht je het gaan gebruiken zorg ervoor dat je een goede afzuiging hebt.

Verwijderd

Topicstarter
We hebben nu bij de praxis lijm gehaald die volgens de BIZON LIJMWIJZER hiervoor geschikt was. Genaamd: Bizon kit transparant. Uit de 2e laag hebben we een rechthoek gehaald op deze manier:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
I--I                             I--I
I-----------------------------------I
I-----------------------------------I

Waardoor er straks een gleuf ontstaat waardoor er bijvoorbeeld een foto ingevoegd kan worden :9. Nu is t wachten op de lijm.... :z

Later meer nieuws

Grtz,
MeGodYouDie
and
High-Tec

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 15:39 ]

• TwoR
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:51

TwoR

Gekleurde stippen

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 15:36:
Grtz,
MeGodYouDie
and
High-Tec
offtopic:
Je hoeft niet te groeten tweakers doen elkaar permanent de groeten wil je het wel perse zet het dan in je signature

Verwijderd

Topicstarter
TwoR schreef op 12 augustus 2004 @ 15:39:
[...]

offtopic:
Je hoeft niet te groeten tweakers doen elkaar permanent de groeten wil je het wel perse zet het dan in je signature
offtopic:
oke :P

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:43
Je kan toch ook die 3 plaatjes op elkaar leggen en dan aan de ziijkanten met een of andere lijm nog een paar plexi strips er tegenaan lijken

• archetta
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-05-2022
OliverBB schreef op 11 augustus 2004 @ 16:42:
de search werkt nu even niet, maar zoek anders even op glowpads, er zijn al vele topics hierover geweest.
[search=glowpad]

nu dus weer wel

Verwijderd

Topicstarter
Nou de bizon transparant is niet echt transparant..... Maar het heeft wel iets kunstigs :9 maar da zie je straks wel op de foto... :)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

forget it met plexiglas, veel te weinig kras bestendig. Neem dan lexaan of zoals ik zelf met glas. Dat laatste zweer ik echt bij :P lekker glad.

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

offtopic:
Glas is veel te zonde om te gebruiken voor een muismat! gebruik het altijd om koelblokken te polijsten ;)

Maar wat je ook kan doen, (iets minder glad, wel kras bestendig en stuk goedkoper) is een soort plakplastic. Het aanbrengen is een KUT klus, maar als je het spiegelglad hebt zitten, dan ruleert het zwaar :)

Verwijderd

Topicstarter
_ferry_ schreef op 12 augustus 2004 @ 16:33:
forget it met plexiglas, veel te weinig kras bestendig. Neem dan lexaan of zoals ik zelf met glas. Dat laatste zweer ik echt bij :P lekker glad.
Ja we hebben ook eigenlijk geen plexiglas maar uhm acrylglas dat scheen toch weer wat anders te zijn .... maar in iedergeval net effe voor het eerst geprobeerd met mun MX700 en dat werkt dus niet echt.. met iets er in... (een veel met letters...) werkte het een beetje... maar ik had mun muis ook al een week nie opgeladen.... (ja echt een week jah...)

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:13
Cyrus-The-Virus schreef op 12 augustus 2004 @ 15:33:
[...]

beetje offtopic,

als ik de bovenstaande waardes opgeef in je programmatje krijg ik 0.020 is not a valid integer value. Hetzelfde met 0,020. Waarschijnlijk doe ik iets verkeerds
Het is mA hé, dus milli-ampere ofzo dus ik denk dat het 20 is dan B)

[ Voor 3% gewijzigd door Xato op 12-08-2004 22:51 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Milli, en dan is het 20 ;)

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 16:38:
[...]

Ja we hebben ook eigenlijk geen plexiglas maar uhm acrylglas dat scheen toch weer wat anders te zijn .... maar in iedergeval net effe voor het eerst geprobeerd met mun MX700 en dat werkt dus niet echt.. met iets er in... (een veel met letters...) werkte het een beetje... maar ik had mun muis ook al een week nie opgeladen.... (ja echt een week jah...)
ja, maar acryl is gewoon niet hard genoeg, Ik zou zeggen, ga een paar uurtjes gamen, en bekijk het plexi dan eens. Je ziet meteen al krasjes/vlekjes. Zonde als je er nu vele uren wer in steekt en het vervolgens niet werkt...

Glas heeft dat dus niet, en daar kun je ook erg leuke dingen mee maken :P
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38592/thumb.jpg
(glas randjes zijn nu overigens geschuurd met een diamantrol)
Geen idee of een optische muis er op werkt. Als je em geheel zandstraald is het denk best wel mogelijk :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat zandstralen was wel jammer we hadden het namelijk nou zo gemaakt dat je tussen de 1 en de 3 laag een foto ofzo kon stoppen.. en als je het dan zandstraalt zie je dat dus niet meer zo goed.....

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

nouja, met een bal-muis kan je em alsnog gebruiken ;)

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 00:22
Let op mensen dit kun je wel niet gebruiken met een optical.
Of je moet hem ondergrond geven (liefst zwart), of ruwer maken.
Beetje icemat lookalike, dan werkt het ook nog alleen met de betere muizen.
(razer viper, mx 5xx en 7xx series, ms optical intelli's 1.1 tm 4.0)
offtopic:
Krijg binnekort icemat rev 2 black binneh voor 23 euro xD

[ Voor 15% gewijzigd door Timo op 13-08-2004 17:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vreemd maar toch. als de tweede laag helemaal is opgevuld met papier en dan een foto bijvoorbeeld werkt het wel... alleen de foto en voor de rest lucht niet :S

Verwijderd

hallo ik heb zelf ook zo'n mat gemaakt en die viel bij lan's erg in de smaak
heb nog wel een map met foto's op m'n RIG staan.
maar m'n ftp werkt niet meer
kan ze wel posten maar moet ik eerst weten hoe?
ik heb toen plexi 3mm gebruikt omdat ik de mat niet te hoog wou hebben.
daar heb ik een middenstuk uitgezaagt en toen rond om dat stuk inkepingen gevreesd voor de ledjes ( 18 stuks in 3 setjes van 6"(6 keer 2 volt is 12 volt en dat heb je in de kast).
die heb ik afgevijld omdat de led 5mm dik was.
dus de zuikanten wegvijlen.
toen de 3 setjes in de inkepingen gemaakt en een gleuf gevreest naar buiten voor de voedings kabel.
de zooi gestest en toen onder op het plexi een soort dikke rubber laag(hobbyzaak)erop geplakt met dubbelzijdig plakband.
toen en stuk glas laten zagen bij een glaszaak ter grote van een redelijk grote muismat(zelf ff een mal maken) kosten was 5 eurie voor het glas.
dat glas op de plexi geplakt en dat weer beplakt met een 3d plakplestic( optische muis).
werkt super en lijkt erg mooi.
als aansluiting had ik een jackplug genomen en die aan de voedings kabel gemaakt ,en in de kast een jackplug aansluiting gemaakt.
de zooi op een fanbay met 2 schakelaars gemaakt ,en vwoila 1 schakelaar voor het licht in de kast en 1 voor de mad.

als iemand hier kan regelen dat ik die map hier ergens kan posten kunnen jullie het zien.
map heeft 44 foto's van de mod stap voor stap.
:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2004 09:20 ]

• stevenP
  • Laatst online: 24-11 20:45
ja idd, ik denk dat foto's wel handig zijn, want van dit verhaal volg ik de draad niet echt meer :p

anders post je een link naar een http server? zet je ze op ImageShack (soort theforumisdown)
zeker als je ze namen geeft bijvoorbeeld: proxmod01 tot proxmod44 ofzo dan is het makkelijker posten;)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Pagina: 1