foto/tekening overtrekken

Pagina: 1
Acties:
  • 1.473 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 71238

Topicstarter
Is er een programma waar ik bv de contouren van een foto, of een eenvoudige tekening kan overtrekken/overtekenen,en alleen wat ik getekend heb opslaan. net zoiets als met een doorzichtig vel een tekening overtrekken ,maar dan op m'n PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blizard
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ff search/google gebruiken (al doet de search beetje raar blijkbaar). Maar photoshop is wat je nodig hebt (al is dit een redelijk duur pakket voor wat jij ermee wil doen). Maar daar kan je met layers werken en dus zelf kiezen welke layer je wil opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tkorrel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 16:12
je kunt met een viltstift op je scherm tekenen en vervolgens met je pijltje de lijnen volgen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-05 15:57

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ieder willekeurig grafisch programma kan dat ... zoals Photoshop, Illustrator etc. etc. :/

Nu ook met Flickr account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Inscannen en dan met photoshop of paintshop pro en dan kiezen voor de trace contour (zo heet het iig in PSP, nog geen ps op deze bak staan).
Als je met verschillende lagen gebruikt kun je heel eenvoudig jouw stuk eruit halen en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Euh, automatisch laten natekenen over werkelijk zelf overtrekken? Als je van een schets of foto een strakke tekening wilt maken met strakke vormen zou ik voor illustrator gaan, is er ideaal voor. Je gooit je foto in een laag, en gaat in een laag erboven je tekening maken. Ben toevallig net met zo'n tekening bezig ;)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-05 12:40
Oe ja, en dan in Maya importeren en een 3D-model van maken........ oe ik sla door :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Euh. Wat the fuck heeft dat er nu mee te maken :?

* DarkX mist enige relevantie :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Layers dus. Kan met elk zichzelf respecterend teken- of fotobewerk programma :)

Dit zou beter in Webdesign & Graphics passen, maar dit lijkt me iets dat goed is uit te zoeken met de help van elk genoemd programma, ik sluit dus ipv te verplaatsen. Open evt daar een nieuw topic met vervolgvragen (check natuurlijk wel eerst de sticky topics aldaar :) ), al lijkt me dat niet nodig :)

En het kan inderdaad ook automatisch worden gedaan, ook daar zijn vele trace programma's voor.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.