Omdat de search effe niet mee werkt kan het zijn dat dit hier wat dubbel staat, maar goed.
Ik ben voor mijn diskloze mp3 speler op zoek naar het type rom dat ik op een netwerkkaart kan prikken om er van te booten. De rom moet elektronisch wisbaar zijn, maw wissen moet kunnen terwijl de rom op de kaart zit zonder de PC te demonteren. Er zijn tools bij de kaart waarmee ik een lege rom die op de kaart (realtek 8139 chip) zit kan programmeren. Of de rom wel/niet wisbaar is met UV licht boeit me niet.
Hij moet sneller zijn dan 120ns.
Ik weet al dat het een 27c128 of 27c256 moet zijn, maar verdere aanduidingen wordt ik niet echt wijs uit.
Op www.realtek.com staat het volgende:
Is flash geheugen dan het type dat ik zoek?
Ik ben voor mijn diskloze mp3 speler op zoek naar het type rom dat ik op een netwerkkaart kan prikken om er van te booten. De rom moet elektronisch wisbaar zijn, maw wissen moet kunnen terwijl de rom op de kaart zit zonder de PC te demonteren. Er zijn tools bij de kaart waarmee ik een lege rom die op de kaart (realtek 8139 chip) zit kan programmeren. Of de rom wel/niet wisbaar is met UV licht boeit me niet.
Hij moet sneller zijn dan 120ns.
Ik weet al dat het een 27c128 of 27c256 moet zijn, maar verdere aanduidingen wordt ik niet echt wijs uit.
Op www.realtek.com staat het volgende:
code:
1
2
3
| Furthermore, the RTL8139D(L) is equipped with a PCI and Boot ROM share interface (Realtek patent pending) for both EPROM and Flash Memory to provide maximum network security and ease of management. |
Is flash geheugen dan het type dat ik zoek?
ieeeepppppp :P