Hoi,
Ik heb laatst een nieuwe computer samengesteld en gebouwd. Dit zijn de specs:
voeding: 400 wattt van codegen
mainboard: gigabyte ga-8ik1100
cpu: p4 3ghz northwood
cooler: intell prescott cooler (dacht dat die beter zou zijn)
geheugen: 2x 512mb pc3200 van Twinmos
vga: asus 9600XT tvd
sound: creative soudblaster live
cd/dvd: nec 2500a brander en een samsung dvd rom
hdd: 2x 120gb van maxtor IDE, 1x 160gb samsung SATA
software: microsoft windows XP professional met SP1 en alle updates
nu is het zo dat ik geregeld een BSOD krijg, met verschillende mededelingen, ook herstart mijn computer zeer vaak zonder enige reden. Daarnaast krijg ik vaak de melding dat mn systeem van een ernstige fout is gerepareerd, en als ik dan op rapport verzenden klik, dan krijg ik ook verschillende oorzaken.
De ene keer is het mn videokaart, de andere keer mn processor, dan weer een driver van mn videokaart of soundcard. Ik heb alles al een keer vervangen (mainboard, geheugen, voeding, vga) zowel de drivers, als de hardware. het enige dat niet vervangen is, is de cpu. Nu vraag ik mij af of al deze fouten die ik krijg, allemaal door mn cpu kunnen komen, of niet. Ik dacht een keer een duur systeem te kopen, zodat het allemaal goed zou lopen, maar ik heb nog nooit een systeem gehad dat zo onstabiel loopt!
Als het had gekund, had ik mn cpu al geruild, maar ze zijn niet meer te krijgen, alleen prescotts, en nu wil ik graag mn northwood houden, dus vraag ik eerst hier of het wel aan mn cpu zou kunnen liggen.
alvast bedankt
Ik heb laatst een nieuwe computer samengesteld en gebouwd. Dit zijn de specs:
voeding: 400 wattt van codegen
mainboard: gigabyte ga-8ik1100
cpu: p4 3ghz northwood
cooler: intell prescott cooler (dacht dat die beter zou zijn)
geheugen: 2x 512mb pc3200 van Twinmos
vga: asus 9600XT tvd
sound: creative soudblaster live
cd/dvd: nec 2500a brander en een samsung dvd rom
hdd: 2x 120gb van maxtor IDE, 1x 160gb samsung SATA
software: microsoft windows XP professional met SP1 en alle updates
nu is het zo dat ik geregeld een BSOD krijg, met verschillende mededelingen, ook herstart mijn computer zeer vaak zonder enige reden. Daarnaast krijg ik vaak de melding dat mn systeem van een ernstige fout is gerepareerd, en als ik dan op rapport verzenden klik, dan krijg ik ook verschillende oorzaken.
De ene keer is het mn videokaart, de andere keer mn processor, dan weer een driver van mn videokaart of soundcard. Ik heb alles al een keer vervangen (mainboard, geheugen, voeding, vga) zowel de drivers, als de hardware. het enige dat niet vervangen is, is de cpu. Nu vraag ik mij af of al deze fouten die ik krijg, allemaal door mn cpu kunnen komen, of niet. Ik dacht een keer een duur systeem te kopen, zodat het allemaal goed zou lopen, maar ik heb nog nooit een systeem gehad dat zo onstabiel loopt!
Als het had gekund, had ik mn cpu al geruild, maar ze zijn niet meer te krijgen, alleen prescotts, en nu wil ik graag mn northwood houden, dus vraag ik eerst hier of het wel aan mn cpu zou kunnen liggen.
alvast bedankt