Toon posts:

MSI NX6800 128MB, hoeveel pipelines? Andere biosje erop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mij een MSI NX6800 128MB aan geschafd maar ik kan op tweakers.net niets over deze kaart vinden. Google een Yahoo waren ook niet echt de oplossing voor mijn "probleem".
Ik heb een stukje gelezen over riva tuner waarmee je de extra pipelines kan openen (software matisch), die nog niet geopend waren (of defect zijn). Nu is mijn vraag, kan het ook met mij 128MB kaartje of geld die alleen voor de GT en de Ultra versies? En zal het mogelijk zijn er een andere bios op te kunnen flashen? Of worden andere biossen niet geaccepteerd omdat er "maar" 128mb geheugen erop zit gebakken.
Iemand die mij iets meer kan vertellen?

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:35

Pubbert

random gestoord

Hier 6800 GT naar Ultra Topic kunnen ze je vast helpen, en de Rivatuner tweak is alleen voor 6800 kaarten, niet voor de GT of Ultra, die heeft al 16 pipes.

En maak aub die sig. iets kleiner, dit verneukt de layout zo.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Thund3r schreef op 11 augustus 2004 @ 15:19:
Hier 6800 GT naar Ultra Topic kunnen ze je vast helpen, en de Rivatuner tweak is alleen voor 6800 kaarten, niet voor de GT of Ultra, die heeft al 16 pipes.

En maak aub die sig. iets kleiner, dit verneukt de layout zo.
Ik weet niet of jij dat topic hebt gevolgd (Ik wel).... Maar de GT heefd zijn 16 pipelines niet allemaal open staat, 12 als ik het goed heb. En met riva tuner kun je die 16 open krijgen (defecte pipelines ook als die er zijn).
Maar mijn 128mb kaartje is dus GEEN GT of ULTRA dus dan zit ik op die topic die je me gegeven hebt verkeerd, en daar heb ik ook totaal geen info kunnen vinden over de 128mb versies van die kaartje.
Dus kan iemand mij hier iets over vertellen die WEL verstand van heefd?

• WASonline
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-11-2025
tuurlijk, volgens mij heb je het zelf niet helemaal gevolgd. de 6800 heeft 'standaard' 12 pipelines ( 16 zijn er wel aanwezig maar er kunnen er 4 kapot zijn ), en de GT en de Ultra hebben allebei 16 werkende pipelines.

en reageer aub niet zo agressief, thund3r probeert je te helpen, je hebt het zelf fout..

• Buck Naked
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-08 00:23
en reageer aub niet zo agressief, thund3r probeert je te helpen, je hebt het zelf fout..
Inderdaad reageer niet zo agressief Duck2000 jij zit zelf hartstikke fout en heb duidelijk geen verstand van je eigen hardware.
Leer overigens ook een keer fatsoenlijk Nederlands.
Ik bedoel maar wat is heefd?
Het is nog altijd heeft.

Als je mensen gaat afzeiken die wel gelijk hebben dan kan je het ook krijgen ook.

Als je niets ontopic te melden hebt is posten niet nodig. Doe dat dan ajb ook niet :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pollewob op 11-08-2004 16:12 ]

Verwijderd

antwoordje op je vraagje : ja kan ook met jouwn 128 mb kaartje...
of het goed gaat is een andere kwestie, je krijgt geen garanties wat dat betreft...

here u go :
http://www.guru3d.com/newsitem.php?id=1750

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
WASonline schreef op 11 augustus 2004 @ 16:00:
tuurlijk, volgens mij heb je het zelf niet helemaal gevolgd. de 6800 heeft 'standaard' 12 pipelines ( 16 zijn er wel aanwezig maar er kunnen er 4 kapot zijn ), en de GT en de Ultra hebben allebei 16 werkende pipelines.

En zal ik die pipelines activeren en ik krijg blauw beeld of vast lopers omdat er een paar pipelines defect waren, kan ik die dan ook weer uitzetten dus de standaard 12 pipelines gebuiken zoals die uit de "fabriek" kwam? Of heb ik dan de kans dat hij een paar goed werkende pipelines uitschakeld en die defecte pipelines nog steeds ingeschakeld zijn?

(En sry thund3r, ik weet dat je het goed bedoeld. Maar ik vraag om informatie en ik word gelijk met de eerst de beste reacie door gelinkt naar een site die ik al wel 10x heb gelezen)

• Buck Naked
Het zit als volgt met de GeForce 6800 reeks:
GeForce 6800 SE = 8 pipelines xxx MHz Core en xxx MHz Memory.
GeForce 6800 NU = 12 pipelines 325 MHz Core en 700 MHz Memory
GeForce 6800 GT = 16 pipelines 350 MHz Core en 1000 MHz Memory
GeForce 6800 U = 16 pipelines 400 MHz Core en 1100 MHz Memory
GeForce 6800 UE = 16 pipelines 450 MHz Core en 1200 MHz Memory

[ Voor 39% gewijzigd door Buck Naked op 11-08-2004 16:17 ]

• Buck Naked
Oops dubbelpost!

[ Voor 97% gewijzigd door Buck Naked op 11-08-2004 16:17 ]

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 16:15:
[...]

En zal ik die pipelines activeren en ik krijg blauw beeld of vast lopers omdat er een paar pipelines defect waren, kan ik die dan ook weer uitzetten dus de standaard 12 pipelines gebuiken zoals die uit de "fabriek" kwam? Of heb ik dan de kans dat hij een paar goed werkende pipelines uitschakeld en die defecte pipelines nog steeds ingeschakeld zijn?

quote]

ik weet niet hoe het zit met rivatuner, ik had wel gelezen bij een review dat de betere BIOS geflasht kon worden (bijv. van een GT of een Ultra) en als het dan mis ging en de originele BIOS terug werd geflashed de situatie niet meer terug ging naar de originele situatie :( Dus als je dan artifacts had met 16 pipelines deze ook bleven nadat de originele BIOS van 12 pipleines weer werd geflasht....

Als je dus defecte pipelines activeerd krijg je meestal artifacts, dus geen vastlopers en/of blauwe scherm...

Verwijderd

de ultra en gt hebben gewoon 16 werkende pipelines

de 6800non ultra heeft er 12 v/d 16 geactiveerd
die kan je met de nieuwe riva tuner die binnekort uit komt, unlocken

het kan echter zo zijn dat die 4 extra pipelines niet allemaal werken --> artifacts

je hoeft nix te flashen ofzo

Verwijderd

klopt, dat zeg ik ook niet...
in mijn link zie je die nieuwe versie van rivatuner....
alleen ik gaf aan wat al wel getest is wanneer aantal pixelpipelines defect zij, dus met een BIOS flash is dat wel eens getest, terwijl met die rivatuner niet...
Pagina: 1