Flash MX 2004 boeken

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100015

Topicstarter
Ik gebruik reeds een tijdje Swish2 waar ik al enkele projecten mee in elkaar heb gestoken (voor de geïnteresseerden: http://users.skynet.be/geertvanhoof/ is er voorbeeldje van).

Nu begin ik me toch een beetje te ergeren aan de beperkingen van Swish, dus wil ik me verdiepen in Flash MX 2004.

Na een beetje rondgespeeld te hebben moet ik wel zeggen dat er toch wel een redelijke aanpassing nodig is om van het Swishsjjen naar het flashen te gaan. Nu wil ik me hier zeker in verdiepen daar ik al wat topics doorlopen heb en de algemene tendens toch is dat men doorgaans Flash hoger prijst dan Swish(max).

Persoonlijk denk ik ook dat Flash meer te bieden heeft eens men er voldoende mee vertrouwd is (veel minder beperkingen en zo, of ben ik nu fout?) ivm. Swish of Swishmax.

Mijn vraag is nu (eindelijk :P )... Ik ben op zoek naar goede boeken om zo vlug mogelijk met Flash vertrouwd te zijn (en ook met het beruchte Actionscript). Welke kunnen jullie aanraden?

Alvast bedankt! _/-\o_

PS: Wie weet waar ik projecten kan vinden die gemaakt zijn met Flits MX 2004 (kwestie van eens te piepen wat er zoal mogelijk is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je moet gewoon even een boekhandel inlopen en dan even kijken naar de boeken die je een beetje oefeningetjes laten doen. Dus niet naslag. Dat werkt prima. En ze zijn er legio, dikke, dunne, engelse en nederlandse.

Kwestie van smaak vooral. Maar koop iig geen naslag als je het wil leren. Dus geen Bible oid.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Ik heb vroeger ooit eens met wat met de foundation boeken van Friends of Ed gespeeld. Meerdere mensen die ik ken hebben ze ook gebruikt en niemand heeft het kreng ooit teruggegooid naar me.

Alles wordt rustig hoofdstuk na hoofdstuk uitgelegd met wat tutorials en lesjes die je kan volgen. Zijn meerdere boeken, foundation flash, foundation actionscript enzovoort, dus je kan de hele serie verzamelen en op je boekenkast zetten.

http://www.friendsofed.com/books/1590593030/ bijvoorbeeld, maar zoals OzBoz zegt, 'tis allemaal een kwestie van smaak en zelf rondbladeren is echt het meest handige.

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:36

alienfruit

the alien you never expected

Ja, de foundation serie van Friends of Ed erg goed, je zou bijv. Foundation Flash MX 2004 kunnen nemen, samen met ActionScript for Flash MX 2004. Verder heb je ook nog het boek van Sams Publishing Flash MX 2004 Savvy ziet er ook wel goed uit, maar die heb ik nogn iet uit. De Hands on boekenserie van pearson over Flash MX 2004 ben ik niet echt van onder de indruk. :) Maar inderdaad boekenhandel is altijd het beste.

Overigens als tip ik heb vrijdag wat Flash boeken gedropt bij de Slegte in Utrecht de volgende: Foundation Flash MX 2004, ActionScript for Flash MX 2004, Essential ActionScript 2.0 en Flash MX 2004 Games Most Wanted.

[ Voor 22% gewijzigd door alienfruit op 11-08-2004 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100015

Topicstarter
Ik ben spijtig genoeg van Mechelen (Belgie) dus Utrecht is beetje ver :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

:) Ja, ik heb al me dubbele boeken gedropt. Je krijgt er niet veel geld voro terug :( Als je een boek hebt zoals Essential ActionScript 2.0 waarvan de eerste druk in Juni was krijg je nog de helft terug. :( Had wel op wat meer gehoopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A woont wel in utrecht en vijf minuten van de slegte vandaan

Games most wanted is wel een leuk boek om te hebben :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Nou als Yellow voor alienfruit-tje een schappelijke studentenkamer weet in Utrecht, dan mag ie nog wel wat meer boeken op komen halen :+
Pagina: 1