Beste keuze voor DVDspeler?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Barret
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-09-2021
Ik ben bezig met het compleet maken van mijn home-cinema-gebeuren. Op het moment heb ik staan:
Marantz SR7300 met 2x B&W604S3, 2x B&W601S3 en een LCR600S3
en binnen enkele dagen word mijn Philips 32PF9986 afgeleverd.
Op deze TV ga ik dus de nodige consoles aansluiten maar ook wil ik 'm gebruiken voor het afspelen van mijn DVD films. Hier moet ik dus nog even een standalone player voor kopen omdat ik het niet wil doen met m'n Xbox (geeft redelijke DVDweergave maar het kan beter).

Hier een overzicht van wat mijn TV allemaal aan kan en aansluitingen e.d.:
http://www.lcddiscount.nl...--Philips-32PF9986-UK.asp

Waar ik de DVDspeler hoofdzakelijk voor wil gebruiken is dus het afspelen van DVDfilms, waar er op een zo goed mogelijk beeld op m'n TV word getoverd en het geluid goed word doorgesluisd naar m'n Marantz versterker. De rest (Xvid, SACD etc) is allemaal leuk voor erbij, maar is zeker niet noodzakelijk. Kan iemand mij helpen bij het vinden van een goede player? Ik ben namelijk niet zo technisch hiermee en al die geluidsfrequenties en / of beeldtermen zijn voor mij ook allemaal abracadabra.

Alvast bedankt!

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Ligt uiteraard sterk aan je budget.
Kijk zelf i.i.g. al een tijdje verlekkerd naar de Marantz DV6400.

http://www.hifi.nl/recensies.php?id=1990

• Barret
denk zo rond de 200 euro dat ik voor over heb.

• cavvie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05-2022
Oef nee, dan wordt de DV6400 je te veel.

Bij Correct in de koopjeskelder staat wel het een en 't ander (Marantz DV4300 DV6200). Daar moet je maar even recenties van zoeken.

http://www1.correct.com/k...1a640b97e97be1185e8ac7249

Verwijderd

hoe je nou wel budget hebben voor een dikke Marantz 7300 en niet voor een redelijke DVD player in dezelfde kwaliteitsklasse?

een goeie player voor jou is de Yahama S550 van €189,-... speelt alles af behalve SACD en DVDA

• Barret
ik sta compleet open voor suggesties, ik noemde de 200 meer omdat ik dus totaal geen inzicht heb in hoe duur de players tegenwoordig nog zijn. :)

Verwijderd

Barret schreef op 11 augustus 2004 @ 15:08:
ik sta compleet open voor suggesties, ik noemde de 200 meer omdat ik dus totaal geen inzicht heb in hoe duur de players tegenwoordig nog zijn. :)
Of die nieuwe van Pioneer.
Onder de €200,-

Pioneer DV-575A SACD, DVD Audio/Video en DivX Speler

• Barret
is die Pioneer trouwens ook zo regio vrij te krijgen?

• Barret
ok ik ben dus wat winkels afgegaan en het word dus of:
de Pioneer 575A
of de Marantz 4400
of de Marantz 4300

Kan iemand mij het verschil tussen de 2 Marantz-en uitleggen? Ik kon het namelijk niet zo snel zien en de metingen bij frequenties en Mhz's en zo zeggen mij helemaal niets.

Wat is de best pick uit dit rijtje?

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 11:27
Barret schreef op 12 augustus 2004 @ 14:12:
ok ik ben dus wat winkels afgegaan en het word dus of:
de Pioneer 575A
of de Marantz 4400
of de Marantz 4300

Kan iemand mij het verschil tussen de 2 Marantz-en uitleggen? Ik kon het namelijk niet zo snel zien en de metingen bij frequenties en Mhz's en zo zeggen mij helemaal niets.

Wat is de best pick uit dit rijtje?
Verschil :p :

4400:
DVD-RW, WMA.. enne Digitale decoder

EDIT:

4300:
heeft dat hier boven niet..

Meer kan ik zo snel niet vinden ;)
Barret schreef op 11 augustus 2004 @ 20:02:
is die Pioneer trouwens ook zo regio vrij te krijgen?
Uhh nee.. maar je kan hem wel regio vrij maken!

[ Voor 27% gewijzigd door GleNnoS_ op 12-08-2004 14:26 ]

Verwijderd

Waarom geen DVD speler die ook divx afspeelt???

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 14:30 ]

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
De Pioneer 575A speelt idd DIVX, XVID af!
BTW speelt ie ook nog DVD-Audio + SACD!!!
Dat krijg je niet voor elkaar voor deze prijs!

• Barret
Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 14:29:
Waarom geen DVD speler die ook divx afspeelt???
hier kan ik m'n Xbox ook voor gebruiken. Ik koop een standalone DVD speler dus voor de DVD films, DVD audio / SACD boeit me niet echt.

• MarcoZ20
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 27-02 16:14
Sony DVP-NS905, kost 300 bij correct. Ik heb hem in combinatie met een Marantz SR-4300. Dvd-spelers van Marantz ben ik niet echt van onder de indruk

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Cyberhome staat ook goed op de lijst. En zorg ervoor dat je je dvd met een optical kabel aansluit op je versterker... dat geeft een ongelooflijk geluid verschil!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

ik zou ook maar eens kijken naar de toshiba sd-330 of opvolger, sd-240 (progressive scan)
komt zeer goed uit de test bij o.a. what hifi.....

Ik heb zelf een ouder model, de SD-220, waar ik zeer tevreden over ben (destijds voor 200 eu gekocht....

Verwijderd

GleNnoS_ schreef op 12 augustus 2004 @ 14:21:
[...]
Verschil :p :

4400:
DVD-RW, WMA.. enne Digitale decoder
EDIT:
4300:
heeft dat hier boven niet..
Meer kan ik zo snel niet vinden ;)
De Marantz DV4300 speelt ook DVD+-RW af, zelfs met MP3's. WMA ben ik niet zeker over (nooit geprobeerd) en hij heeft idd geen 5/6.1 analoge output.

• GleNnoS_
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-02 11:27
Verwijderd schreef op 13 augustus 2004 @ 15:50:
[...]

De Marantz DV4300 speelt ook DVD+-RW af, zelfs met MP3's. WMA ben ik niet zeker over (nooit geprobeerd) en hij heeft idd geen 5/6.1 analoge output.
Ik had ff op kieskeurig gekeken.. daar stond zonder :+

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Even over je tv.. Mooi apparaat absoluut, ik hoop alleen dat het je bekend is dat al deze televisies, dat wil zeggen de Philips TFT-televisies met Ambi-light, door Philips teruggenomen zijn in verband met brandgevaar door verkeerde montage van de ambilight-unit? En dat ze pas weer mondjesmaat uitgeleverd gaan worden 2e week september? Dus ik zou maar even checken of je bestelde TV voldoet aan de NIEUWE specificaties, bel Philips 0900-8406.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

• Barret
dat van de TV weet ik Rickstar, ik heb de TV dan ook vorige week besteld en krijg er een van de nieuwe lading van Philips. ik zit alleen nog heftig te twijfelen over welke DVDspeler ik nou zal gaan nemen. Als ik een DVDspeler wil die op m'n DVI kan, ben ik enorm veel geld kwijt. Voor goed en scherp beeld en goed geluid, word mij Marantz door veel mensen aangeraden. Nu zag ik bij de MediaMarkt de 6400 staan voor 399 die wel interessant leek. Ik vond echter nergens info over of die nou wel of niet progressive scan voor pal en ntsc ondersteunt en/of andere info. de site van marantz is dan ook niet echt overzichtelijk.

• Barret
Ok ik heb dus besloten om voor een Marantz DVD speler te gaan. For the record: ik ga de DVDspeler gebruiken met
een Marantz SR7300 met 2x B&W604S3, 2x B&W601S3 en een LCR600S3 aansluiten op de Philips 32PF9986 LCD TV.
Het gaat mij er om dat ik zo goed mogelijk beeld en geluid uit de DVDspeler krijg, andere functies als SACD interesseren mij niet.
Ik twijfel dus tussen deze speler:
de Marantz 6400 (bij de Mediamarkt voor 399.- )
De Marantz 4400 (Bij de Correct voor € 179,00 )
de Marantz 4300 (Bij de Correct voor 149,00 )

Wat is de beste keus hiertussen? De enige term die ik ken is progressive scan, die ik alleen terugvind bij de specs van de 4300 op de site van Marantz zelf, maar 't lijkt mij dat de andere dit ook hebben. Ik wil graag zowel PAL als NTSC progressive scan. Zijn ze ook makkelijk regio vrij te maken?

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03
De 4300 is zeer eenvoudig regiovrij te maken, dat zal voor de anderen ook wel gelden.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Barret
:( denk je bijna je beslissing te hebben gemaakt, komt een vriend van me en een forummer van een Amerikaans Anime forum, aanzetten met deze:
Samsung HD-745

Ziet er zeer interessant uit, iemand ervaringen mee? Kan 'm alleen nog niet in Nederland vinden dus dat word nog even afwachten denk ik. Is dit een aanrader?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2004 18:47 ]

Verwijderd

Barret schreef op 15 augustus 2004 @ 14:29:
Ok ik heb dus besloten om voor een Marantz DVD speler te gaan. For the record: ik ga de DVDspeler gebruiken met
een Marantz SR7300 met 2x B&W604S3, 2x B&W601S3 en een LCR600S3 aansluiten op de Philips 32PF9986 LCD TV.
Het gaat mij er om dat ik zo goed mogelijk beeld en geluid uit de DVDspeler krijg, andere functies als SACD interesseren mij niet.
Ik twijfel dus tussen deze speler:
de Marantz 6400 (bij de Mediamarkt voor 399.- )
De Marantz 4400 (Bij de Correct voor € 179,00 )
de Marantz 4300 (Bij de Correct voor 149,00 )

Wat is de beste keus hiertussen? De enige term die ik ken is progressive scan, die ik alleen terugvind bij de specs van de 4300 op de site van Marantz zelf, maar 't lijkt mij dat de andere dit ook hebben. Ik wil graag zowel PAL als NTSC progressive scan. Zijn ze ook makkelijk regio vrij te maken?
De 6400 en 4400 hebben geen progressive scan, dat kun je op de Marantz site vinden.
Barret schreef op 15 augustus 2004 @ 18:36:
:( denk je bijna je beslissing te hebben gemaakt, komt een vriend van me en een forummer van een Amerikaans Anime forum, aanzetten met deze:
Samsung HD-745

Ziet er zeer interessant uit, iemand ervaringen mee? Kan 'm alleen nog niet in Nederland vinden dus dat word nog even afwachten denk ik. Is dit een aanrader?
Ik heb je link wat aangepast, dat leek nergens op :p

Verder is dit natuurlijk ook een erg leuk ding, zeker met die upscaler. Echter zal deze zeker niet binnen geringe tijd leverbaar in Nederland worden, ga daar in elk geval maar van uit.

Je vraagt continu of het een goede dvd speler is, en ja dat zijn het allemaal. Het is maar net waar jij veel waarde aan hecht. Als je daar uit bent kun je met site's als kieskeurig een goede keuze maken. Maar op deze manier is het gewoon een "wat moet ik kopen" topic en die zien we liever niet. Daarom gaat dit topic op slot.

Neem voor mee info daarover de AVH policy eens door. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.