Ik heb de volgende code:
De oorspronkelijke code ziet er wel iets anders uit, maar dit is even zo gegaan bij het testen.
Hoe dan ook, deze code werkt prima als het in de map /onzin staat.
Zodra het echter in /test/number-of-lines komt werkt het niet meer. Ik weet heel zeker dat er mappen staan in /onzin, en als het script daar staat komt er in 't lijstje ook een paar keer 'dir' te staan.
In de testmap staat er echter de hele tijd 'file', ook als 't om 'n dir gaat.
Ik heb geen idee hoe dit kan, want de code is gewoon exact hetzelfde. Iemand die me dit kan uitleggen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
| <?php error_reporting(E_ALL); if( $handle = opendir('E:/www/onzin/') ) { #files and dirs that shouldn't be showed $aInvisible = array( '.', '..', ); while ( false !== ($file = readdir($handle)) ) { if( !in_array($file,$aInvisible) ) { if( is_dir($file) ) { echo '<p>dir</p>'; } else { echo '<p>file</p>'; } } } closedir($handle); }//if, opendir ?> |
De oorspronkelijke code ziet er wel iets anders uit, maar dit is even zo gegaan bij het testen.
Hoe dan ook, deze code werkt prima als het in de map /onzin staat.
Zodra het echter in /test/number-of-lines komt werkt het niet meer. Ik weet heel zeker dat er mappen staan in /onzin, en als het script daar staat komt er in 't lijstje ook een paar keer 'dir' te staan.
In de testmap staat er echter de hele tijd 'file', ook als 't om 'n dir gaat.
Ik heb geen idee hoe dit kan, want de code is gewoon exact hetzelfde. Iemand die me dit kan uitleggen?
edit:
Als het in dezelfde dir staat doet ie 't wel goed, dus:
[php]
opendir('E:/www/test/number-of-lines/')
[/php]
Geef netjes terug:
file
dir
Maar ik wil ook dirs buiten de huidige dir kunnen doen.
Als het in dezelfde dir staat doet ie 't wel goed, dus:
[php]
opendir('E:/www/test/number-of-lines/')
[/php]
Geef netjes terug:
file
dir
Maar ik wil ook dirs buiten de huidige dir kunnen doen.
[ Voor 37% gewijzigd door blizt op 11-08-2004 14:22 ]
United we stand, and divided we fall