aangezien ik van plan ben een nieuwe computer te kopen had ik de vraag of ik beter kon kiezen voor een 3400+(s745) of een 3500+(s939) en dan ook nog de mogelijkheid heb om later een nieuwe processor erop te prikken.
Natuurlijk is het handiger om voor socket 939 te kiezen. Dit omdat AMD al heeft aangegeven socket 754 te laten vallen aan het einde van 2005. Buiten dat heeft S939 ook nog het voordeel van dual channel geheugen. Prima keuze dus, lijkt me.
Buiten dat viel dit dan ook gemakkelijk op te zoeken
.
Buiten dat viel dit dan ook gemakkelijk op te zoeken
[ Voor 14% gewijzigd door GeforceDDQ op 11-08-2004 14:08 ]
301SQN
Verwijderd
amd gaat volledig voor S939 en dan zul je daar zeker nog een paar jaar nieuwe processors in kunnen stoppen, maar dat had je zelf met een klein beetje zoeken ook wel kunnen vinden 
edit
lol@dubbelpost
edit
lol@dubbelpost
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 14:09 ]
vraag is alleen wat op dit moment goedkoper is... ik weet niet wat de prijzen op dit moment zijn, maar toen ik mijn athlon64 (s754) een maandje geleden kocht was s939 geen serieuze optie, want het was gewoon ontzettend veel duurder. En om nou zoveel geld extra te betalen om in de toekomst misschien wat langer met je moederbordje te kunnen doen vind ik ook wat zonde. Ws. wil je tegen die tijd toch wel een ander moederbord waar ook pci express en ddr2 etc. op zit. (en mobo is meestal niet het duurste onderdeel van je pc).
Op dit moment is (volgens mij) het enige voordeel dat s939 dual channel geheugen heeft.
Op dit moment is (volgens mij) het enige voordeel dat s939 dual channel geheugen heeft.
[ Voor 11% gewijzigd door Palomar op 11-08-2004 14:35 ]
zie tweakers.net pricewatch 
de prijzen zijn een week geleden flink gedaald (de processors dan) dus nou is het wel te doen
de prijzen zijn een week geleden flink gedaald (de processors dan) dus nou is het wel te doen
Wat maakt het uit of AMD eind 2005 / begin 2006 met een bepaalde socket stopt, alsof iets dan in één keer anderhalf jaar van tevoren op slag waardeloos is geworden
Gewoon de gedachte loslaten dat je in de verdere toekomst per se wilt kunnen upgraden op je huidige nieuwe bord, rekening hiermee houden is bij voorbaat kansloos.
Check de vele reviews over beide AMD cpu varianten, check je budget en de keuze is zo gemaakt lijkt me.
Check de vele reviews over beide AMD cpu varianten, check je budget en de keuze is zo gemaakt lijkt me.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Het is heel simpel. Ga zelf het volgende na:aangezien ik van plan ben een nieuwe computer te kopen had ik de vraag of ik beter kon kiezen voor een 3400+(s745) of een 3500+(s939) en dan ook nog de mogelijkheid heb om later een nieuwe processor erop te prikken.
Wat is precies het verschil tussen So754 en So939?
So939 CPU's hebben een Dual Channel geheugencontroller met een geheugenbandbreedte van 6,4GB/s, daar waar So754 CPU's een Single Channel geheugencontroller hebben met een bandbreedte van 3,2GB/s. Het lijkt me wel duidelijk welke performancewise beter is.
Wat zijn de upgrademogelijkheden van So754 en So939?
Heel veel. In ieder geval blijven er tot minimaal het jaar 2006 CPU's voor de beide sockets uitkomen. So754 is voor de budget-PC's en So939 is voor de performance-PC's. Zie ook de roadmaps op www.tweakers.net, http://mikeshardware.co.uk en natuurlijk http://balusc.xs4all.nl/ned/har-cpu-amd-k8.html
Conclusie lijkt me duidelijk. Heb je geld en/of wil je performance? So939. Ben je arm en/of zit je alleen maar te surfen/tekstverwerken? Neem So754
[ Voor 7% gewijzigd door BalusC op 11-08-2004 14:53 ]
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()