Toon posts:

[Java AWT] Table / HTML+CSS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben bezig met het maken van een kleine GUI voor een PDA. Op zich moet ik niet meer doen dan wat gegevens in een tabel/lijst-vorm weergeven, maar dit is natuurlijk allemaal te geavanceerd voor AWT :( Het moet puur in AWT geschreven worden, want de huidige virtual machines ondersteunen nog geen swing, en als ze dat wel doen, zijn ze gewoonweg veel te duur.

Heeft iemand ervaring met (opensource) table libraries, die puur onder AWT geschreven zijn?
Ik had er ook aan gedadcht om eventueel (misschien zelfs liever, met HTML+CSS kan je echt heel simpel mooie tabelletjes maken) HTML te gebruiken onder java AWT, maar natuurlijk wordt dat ook niet ondersteund :(

Voorlopig heb ik niet veel gevonden op google, behalve deze table library: http://www.conjective.ch/tablebean/e/index.html#demos. Iemand hier reeds ervaring mee?

Kortom: heeft iemand ervaring met het maken van tabellen/lijsten onder java AWT (en eventueel speciaal voor PDA), evt. dmv. een awt table library of een library die HTML+CSS kan interpreteren en weergeven.

bedankt!

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik weet niet wat voor PDA jij voor wil developen, maar je zou eens een kijkje kunnen nemen naar SWT. Er zijn hier veel artikelen voor te vinden om dit geschikt te laten werken met de Pocket PC (indien je hiervoor aan het developen bent).

Dus niet wetende voor wat voor PDA jij voor wil developen, neem een kijkje naar SWT, het is op meeste systemen wel te draaien. SWT zal je namelijk alle functionaliteit bieden die je nodig zal hebben.

[ Voor 10% gewijzigd door Glock op 12-08-2004 01:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oké, bedankt. Dan ga ik eens een kijkje nemen naar SWT, tot hiertoe heb ik hier helemaal geen ervaring mee.

Heb jij reeds ervaring met SWT & Pocket PC? Lukt alles zo'n beetje, of moet je erg goed opletten wat en wat niet ondersteund wordt?

Als je zelf leuke tutorials hebt, zijn ze altijd welkom!

bedankt

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb alleen ervaring met SWT voor op normale desktop, maar op de eclipse site zijn uitgebreide tutorials te vinden voor het gebruik op de Pocket PC. Met name ook minimaliseren van resources. Je kan het beste zelf een beetje rondzoeken (vooral bij eclipse), er zijn namelijk nogal veel uiteenlopende artikelen.

En wat betreft ondersteuning, SWT is niet van Sun. Het zit ook niet bij virtual machines meegeleverd. Het werkt met een externe library die je meepackt met je applicatie, via deze library wordt de GUI gedrawt via het OS. Het is een stuk sneller en je heb ongeveer ondersteuning voor alles.

[ Voor 33% gewijzigd door Glock op 13-08-2004 15:09 ]