VCD vraagje...

Pagina: 1
Acties:

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-03 07:53
Yo.

Ik heb dus een rarfestijn van een videoCD'tje uitgepakt. Nu wil ik natuurlijk deze kunnen gebruiken...

Uit de .rar files kwamen 4 mappen tevoorschijn:

- CDI
- EXT
- MPEGAV
- VCD

In die mappen zit het volgende:

CDI:
- CDI_IMAG.RTF (1,26MB
- CDI_TEKST.FNT (13KB)
- CDI_VCD.APP (100KB)
- CDI_VCD.CFG (279B)

EXT:
- LOT_X.VCD (64KB)
- PSD_X.VCD (40B)

MPEGAV:
- AVSEQ01.DAT (2.29MB)
- AVSEQ02.DAT (660MB)

VCD:
- ENTRIES.VCD (2KB)
- INFO.VCD (2KB)
- LOT.VCD (64.KB)
- PSD.VCD (40B)

Hoe brand ik dit op CD zodat ik het kan bekijken..? (Op PC of op TV) Is er een speciaal programmaatje voor, of kan ik gewoon de mappen op een CD fikken en in m'n speler proppen..?

PS. Ik heb een stand-alone DVD-speler die VCD's aankan... -> ik wil de VCD op deze laten draaien...

Help e out please :)

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Met nero een vcd branden dan de files avseq01.dat en avseq02.dat erin slepen, wat in de cdi map staat zijn volgens mij menu's maar dat weet ik niet zeker

• Obi
Ik zou graag de menuutjes enzo er ook bij hebben.. Ik heb een philips DVD-speler, deze kan overweg met CDI...

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Volgens mij gewoon die mappen op cd fikken, een VCD bestaat namelijk uit exact dezelfde 4 mappen.

• Obi
Hmz... Zal ik dat gewoon maar proberen..?

Ik ben nog al ongeduldig, ik kan nooit ergens op wachten. :)

Ik wacht nog een uurtje of iemand een bijdrage heeft, en dan ga ik gewoon ff checken of het lukt. En anders... Pech hebben. -> heb nog maar één andere keer een CD'tje verneukt :)

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 18:58

4POX

Everybody is wired

Als die video cd van cdi heb je de ondertiteling erop staan

CDI_TEKST.FNT dit is namelijk een lettertype

Zeker een X film.. Want normale film zijn altijd 2 cd's groot

Gewoon proberen.. Wat kost een cd vandaag de dag

AKA Rinkel weblog

• Obi
Het zijn ook twee cd's. Maar omdat uit de rars bij CD1 en CD2 dezelfde soort mappen kwamen, vroeg ik het maar voor 1.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sowieso kun je de .DAT bestand openen met je MediaPlayer (of hernoemen naar .MPG).
Maar als je hem ook in je CD-I wilt afspelen .. euhm denk denk.
Ik geloof dat het met Easy CD Creator ook kon.
Dan zeg je dat je een VCD wil maken en vink je de CDI support ff aan. En dan gaatie branden en klaar.
Maar de files die hij er dan van maakt, die heb jij al.
Volgens mij kun je deze files gewoon op de normale manier op CD branden (wel met dezelfde dir listing) en dan die CD in je CD-I douwen.
Heb overigens wel negatieve ervaringen met een zelgemaakte VCD in een CD-I speler.
Enne ... ff overbodig: je hebt wel de MPEG kaart in je CD-I zitten neem ik aan ??

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Obi
Het is een DVD-speler van Philips die ook CDI's slikt... Dus de Mpeg-decoder zit er wel in...

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yup, dat zie ik nu ook pas ;)
Ik dacht dat hem om een CD-I speler ging.
Maar dan nog zou ik hem gewoonweg op CD fikken en erin douwen (hij slikt toch wel CD-R's ??).
Als je namelijk een MPEG bestand hebt, en deze dus brand als een VCD vraagt de burn software om je MPEG bestand.
Dan geetie lang nadenken en bouwd de door jou genoemde directory strucuur op in een TEMP dir.
Vervolgens wordt dat dus gefikt (aan de andere kant wordt een echte CD-I film niet herkent door een CD-ROM lezer).
Nogmaals; ik zou hem zou op CD fikken.

Suc6!

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1