Ik heb een tijdje geleden een Compaq Armada M700 gekocht (650MHz). Zoals bij veel oude laptops is de accu meer dood dan levend, en gaat niet meer dan 40 a 45 minuten mee.
De oplossing die de meeste mensen dan kiezen is een nieuwe accu kopen, een nieuwe accu van de M700 kost €129,95 (http://www.it-factor.nl/c...fo.php?products_id=100111)
Nu was ik dus op zoek naar een laptop accu, en al zoekend kwam ik op een 2e goedkopere en idg voor mij betere oplossing; de Power Tank.

Gequote van de Conrad site:
Het is wellicht niet zo compact als een interne accu, maar 3kg daar kom ik wel overheen.
Heeft iemand anders ervaring met de Power Tank icm met een laptop? Dan hoor ik dit graag. En voor de rest, ik open dit topic als een tip. Ik krijg de Power Tank over een aantal dagen binnen en dan schrijf ik wel een klein revieuwtje ofzo.
.
De oplossing die de meeste mensen dan kiezen is een nieuwe accu kopen, een nieuwe accu van de M700 kost €129,95 (http://www.it-factor.nl/c...fo.php?products_id=100111)
Nu was ik dus op zoek naar een laptop accu, en al zoekend kwam ik op een 2e goedkopere en idg voor mij betere oplossing; de Power Tank.

Gequote van de Conrad site:
Dit in combinatie met een autoadapter voor de laptop, en ik kan uren lang in de trein laptoppen, want ik heb in de week veeeel trein uren (tenminste, ik reken op uren). En het is nog goedkoper ook. (totaal €103.45)De draagbare accustroomverzorging voor uw auto, vrije tijd of hobby. Door de aanwezige gelijkspanningsuitgang met 4,5 V, 6 V, 9 V en 12 V, de ideale stroomverzorging voor radio, TV, laptops, enz. De geïntegreerde onderhoudsvrije loodaccu kan naar keuze met 230 V of 12 V door meegeleverde voedingskabel c.q. adapter geladen worden.
Het is wellicht niet zo compact als een interne accu, maar 3kg daar kom ik wel overheen.
Heeft iemand anders ervaring met de Power Tank icm met een laptop? Dan hoor ik dit graag. En voor de rest, ik open dit topic als een tip. Ik krijg de Power Tank over een aantal dagen binnen en dan schrijf ik wel een klein revieuwtje ofzo.