Toon posts:

packard bell aloha, werkgeheugen bijplaatsen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige week voor een packard bell aloha pc(p3 800, 64mb 133mhz werkgeh.)128mb 133 mhz werkgeheugen bijgekocht.

Speciaal moeten bestellen omdat andere werkgeheugens checksum errors gaf.

Maar nu wil de originele module van 64mb niet werken.

Ik zal even meldden wat ik gedaan heb:

1. De 128mb er alleen in doen en in alle 2 de banken geprobeerd.

2. De 64mb ook in alle 2 de banken getest en dat werkte ook.

3. Bios nagelopen om te kijken of er daar iets in te stellen was, niks relevants gevonden.

4. de 64 mb in de ene bank en de 128 mb in de andere en weer omgekeerd...word er dol van... :)

5. PB site afgetruind , werd er niet vrolijk van, ik zat er zelf aan te denken dat er maar maximaal 128 mb in kan, maar dan zou het toch max. 64mb per bank moeten zijn?

6. net op tweakers gezocht, maar krijg foutmelding met de zoekopdrachten :(

Afzonderlijk van elkaar werkt het wel.

Wat doe ik fout?

Verwijderd

Zet beide modules erin, na boot gelijk je bios in gaan en dan je bios resetten of terug zetten naar fabrieks instellingen. Booten, nu moet, als het goed is, je beide modules werken :) Het moederbord zal nu beide banken op dezelfde klok frequentie moeten zetten. Good luck

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Maar nu wil de originele module van 64mb niet werken.
Afzonderlijk van elkaar werkt het wel.
Ik vat je niet?

Maargoed, volgens mij wil je vertellen dat de geheugenreepjes het afzonderlijk uitstekend doen, maar wanneer je ze samen gebruikt de PC dan "checksum errors" geeft? Of is dat niet het geval? Wat is dan precies het probleem?

edit:
Of bedoel je met dat "nu wil 64MB niet werken" dat je slechts 128MB ziet tijdens het tellen van geheugen? If so, neem dan de FAQ van dit subforum door onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?".

[ Voor 27% gewijzigd door BalusC op 11-08-2004 13:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 12:57:
Zet beide modules erin, na boot gelijk je bios in gaan en dan je bios resetten of terug zetten naar fabrieks instellingen. Booten, nu moet, als het goed is, je beide modules werken :) Het moederbord zal nu beide banken op dezelfde klok frequentie moeten zetten. Good luck
Helaas dit werkte niet, maar bedankt voor de hulp :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:38

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De Aloh@ is hetzelfde als de Spirit II en gebruikt dus een custom MSI moederbord die voor NEC/Packard Bell ontworpen is. Het gebruikt een Via ApolloPro133 chipset en slikt dus vrijwel elk soort SDRAM

Iig:
16Mb tot en met 128Mb dichtheden officieel, misschien 256Mb (maar dat is nogal onofficieel)
Alles van 4 datalijnen per chip ('Via only geheugen') tot 16 datalijnen per chip (die 4-chip 128MB reepjes)

Dat betekent per DIMM dus zeker 256MB en evt 512MB, en in totaal dus 512MB resp 1GB aan RAM.

Kortom, die 128MBtjes moeten zeker werken (iedere config, (16Mx4)x16, (8Mx8)x16, (16Mx8)x8, (8Mx16)x4, ze werken allemaal), als het fout gaat is waarschijnlijk DIMM danwel mobo door ESD geroosterd :X

Oslik blyat! Oslik!