[Word/VBA] printer... event afvangen *

Pagina: 1
Acties:

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
He allemaal,

Ik wil in Word een printerevent afvangen, net voordat er geprint moet worden moeten er in het word document enkele printerspecifieke zaken afgehandeld worden.

echter ik kan niet precies de event vinden die ik nodig heb

Ik heb gebruik gemaakt van de volgende tutorials:
http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/InterceptSavePrint.htm
http://word.mvps.org/FAQs/MacrosVBA/AppClassEvents.htm

Ik heb een drietal events gevonden, de fileprint, fileprintdefault en oApp_DocumentBeforePrint.

En deze helpen mij de events af te vangen, als ik op het printknopje duw, dan wordt mijn macro goed aangeroepen.

Als ik echter vie bestand>> afdrukken... aanklik dan vindt de event al plaats voordat het menu zichtbaar is. In het menu kan de printer nog gewijzigd worden, dus dan werkt de macro niet goed.

Ik zou graag willen weten of iemand weet hoe ik het event kan afvangen van het drukken op het OK knopje bij het printen... menu.
Anders zal ik nl dit menu moeten gaan nabouwen, en daar heb ik niet zo'n zin in.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:32
Wat wil je precies wijzigen? Misschien krijg je dan wat meer concrete tips over je probleem.

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:44
Ik moet voor iedere printer de juiste paginacoderingen invullen, op de 1e printer ligt het briefpapier in lade1, deze heeft code 1 en op een andere printer ligt het briefpapier in lade 1 met code 259.
(Dit is slecht een indicatie van het probleem, we hebben 6 soorten papier en 6 printers op verschillende locaties in nl)
Ik heb een macro geschreven die deze instellingen goed zet nav de printer voor dit document, echter het aanroepen van deze macro is enigszins problematisch.
Ik heb wel een workaround voor de clients, maar ben er niet zo van gecharmeerd, ik kan de macro uitvoeren bij opstarten van het menu, dan kunnen de clients hun default printer aanpassen, dan op sluiten duwen en dan wederom het menu oproepen. De 2e keer dat het menu dan geopend wordt dan staat de printer al goed ingesteld, en dus zet de macro de paginainstellingen goed.