Toon posts:

geen beeld bij XP wel bij ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort geen beeld meer bij XP. Mijn computer start wel gewoon op, dan gaat hij XP laden (xp logo met groene indicator) en als hij XP wil starten valt mijn monitor uit. Doe ik dit vervolgens bij windows ME, dan doet hij het wel gewoon goed. Zou het kunnen komen doordat ik door een verhuizing er een andere monitor heb opgezet, en met mijn huidige monitor (die het niet doet bij XP, zijn er een paar pinnetjes afgebroken in het stekkertje die op de videokaart gaat)

Omdat ik nu nog geen internet heb, zet ik gelijk alles achter elkaar omdat ik nu op school zit en hopend dat ik het vanmiddag al kan oplossen.

Ik heb net de zoekfunctie geprobeerd, en is dit de goede oplossing????

Ik heb geen beeld meer als...

Ik heb geen beeld meer als ik nieuwe drivers installeer/resolutie verander/kleurdiepte verander/overig (doorhalen wat niet van toepassing is). Dat is balen, maar misschien is er wat aan te doen
Kom je Windows niet meer in dan moet je je videokaartdrivers in de veilige modus weggooien uit apparaatbeheer en eventueel je monitor ook als het niet wil lukken. Krijg je in windows zelf opeens geen beeld meer (bij resolutie veranderen oid) dan ligt dat waarschijnlijk aan de refreshrate van je monitor. Je videokaart kan bijvoorbeeld 120Hz uitsturen terwijl je monitor maar 100Hz ondersteund. Probeer eens te testen of je op 60Hz het probleem ook nog hebt, vrijwel alle monitoren halen met normale resoluties altijd wel 60Hz. Als het op 60Hz zetten niet goed lukt moet je ff je monitor in apparaatbeheer deleten en gewoon met een standaardmonitor gaan werken, dit om te controleren of het aan de instellingen van je monitor ligt. Als je een programma hebt om je resfreshrate op een vaste setting te zetten (nvreffix bijvoorbeeld) dan moet je die even uninstallen om te kijken of het daaraan ligt.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Eh, heb je het al geprobeerd dan, in veilige modus? Volgens mij staat je pc idd gewoon op een te hoge refreshrate.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik kan het nog niet proberen.
Dus ik zal straks thuis gewoon naar de veilige modus gaan, en dan refresh dinges veranderen.