Toon posts:

Scsi netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
kan ik met een externe scsi kabel twee scsi kaarten koppelen (twee pc's) en dan devices delen
Mail ook ff frag2k@hotmail.com

Verwijderd

nee .. je externe ouput is voor je externe randapparatuur .. niet voor dataverkeer van en naar een andere scsi-unit-geval .. wel kan je er een kast naast zetten en dan gewoon een superlange kabel ernaartoe laten lopen (letwel op max.) gebruik dan een tweede scsi-kaart ervoor ofzo .. wel stoer als je dat hebt :7

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Eeeh, is niet waar: je scsi kaart is behalve een controller ook een device. Je kan dus (theoretisch)de ene kaart als device op de andere aansluiten. Dit is echter niet makkelijk, maar een kennis van mij (geniaal en heeel goed C programmeur) heeft het voor elkaar gekregen. (nou heeft hij ook een monitor aan de seriele poort gehangen en aan de praat gekregen onder unix, dus ..)
Maar moraal van het verhaal; het kan wel, maar je moet ALLES zelf programmeren.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Verwijderd

De duitse c't had ooit eens een artikel: alles lauft auf scsi
Daar stonden ook van dit soort oplossinkjes in

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

• wiho
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Je hoeft 't niet zelf te programmeren, het is al gedaan! Althans, er wordt hard gewerkt aan "IP Encapsulation in SCSI Driver": http://www.msoe.edu/~sebern/courses/cs400/team1/design/

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Hard gewerkt?

last modified november 1996?

Is er niet wat recenters.

• Heretic
  • Niet online
Natuurlijk kun je deze wel koppelen, dat is in princype het idee achter NT Clusterserver (werkt alleen met de enterprice edition nt4)of win2k Advanced server, maar het gaat niet met iedere kaart bijv. 2x aha2940(U(W)).

• Heretic
  • Niet online
Sorry voor de typefouten :)

• Papillon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 14:36

Papillon

Spring 's in the Air...

Ik vraag mij effe het volgenden af:

Je zou misschien zelfs nog een stapje verder kunnen/willen gaan door externe disks op 2 machines aan te sluiten. Dus twee computers met SCSI controllers, die dus op verschillende ID's zitten en dan een aantal disks ertussen met weer andere ID's.

Vervolgens vraag ik mij af of het dan mogelijk is van beide machines die disken te benaderen ?

F u cn rd ths, u mght hv a gd jb n cmptr prgmmng.

• wiho
  • Laatst online: 22-08 10:32

wiho

Certified Nerd

Als dat al mogelijk is, wat is zeer betwijfel, dan lijkt het me de meest effectieve manier om snel je filesystem naar de maan te helpen. Wat denk je dat er gebeurt wanneer de twee PC's op hetzelfde moment naar een file, of erger nog, naar de filetable schrijven? En dan hebben we het nog niet eens gehad over diskcaches. Die hebben in zo'n geval geen enkele zin meer.

"Pas als het proces gecrashed is, dumpt men de core"

Verwijderd

Het kan werken en is inderdaad de snelste manier om je filesysteem naar de filistijnen te helpen :(

Wim
--
http://www.win2kwereld.nl

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 26-08 13:56
Een vriend van me heeft een Yamaha A3000 Sampler aan z'n pc hangen via SCSI. Die Yamaha is van zichzelf al een SCSI host en heeft een interne SCSI schijf. Kortom twee hosts aan elkaar geknoopt. Ze zien elkaar ook maar omdat die sampler een eigen filesystem op die HD heeft hoef je niet bang te zijn voor corrupte data.
Windows vindt het maar zozo maar het werkt wel :)
Pagina: 1