Toon posts:

Speciaal PC133 voor Powerbook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik wil graag nieuw geheugen in mijn powerbook (550Mhz G4 PC133 geheugen) gooien (512 MB).
Als ik dan in de tweakers shop ga kijken via de configurator kan ik geheugen kopen voor 120 euro.
Als ik gewoon onder SDRAM SO-DIMM kijk betaal ik opeens 108 euro.

Zit hier daadwerkelijk verschil tussen?
Of is dit een mooie manier om van de onwetendheid van sommige Apple gebruikers (zoals ik) gebruik te maken?

Alvast bedankt!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:20

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Je hebt een laptop en je moet dus naar de prijs van een SO-DIMM kijken. Dat geheugen zou je gewoon moeten kunnen inbouwen.

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Over het algemeen is het geheugen wat je uit de configurator krijgt ook daadwerkelijk getest en werkend bevonden op jouw platform (powerbook G4).

Ik heb 512 MB standaard SO-DIMM van Dane Elec in m'n laptop gestopt, omdat het 2 weken wachten en 20 euro scheelde, maar als het niet zou werken had ik het mogen ruilen en alsnog het speciale geheugen mogen bestellen.

In principe zou standaard-geheugen gewoon moeten werken (zeker Dane Elec, met hun 100% compatibiliteitsgarantie), maar met het 'compatible' geheugen weet je het gewoon zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door Tarin op 11-08-2004 20:32 ]

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Een willekeurige PC133 SO-DIMM gaat 't perfect doen in een G4 :) Mijn PBG3 heeft met sommige PC133 repen moeite (ziet 'ie maar de helft), maar met andere repen gaat 't goed. De repen die in m'n G3 problemen veroorzaken doen 't in een TiBook perfect.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• M2XzeeD
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-04-2025
let alleen ff op met inbouwen

ik geloof dat je bij die powerbook de bodemplaat eraf moet schroeven
dat is geen fijn werk of je bent redelijk handig :)

ik sta altijd flink te klooien voor het er weer netjes op zit iig

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-02 17:32

HJR

Tarin schreef op 11 augustus 2004 @ 20:30:
Over het algemeen is het geheugen wat je uit de configurator krijgt ook daadwerkelijk getest en werkend bevonden op jouw platform (powerbook G4).

Ik heb 512 MB standaard SO-DIMM van Dane Elec in m'n laptop gestopt, omdat het 2 weken wachten en 20 euro scheelde, maar als het niet zou werken had ik het mogen ruilen en alsnog het speciale geheugen mogen bestellen.

In principe zou standaard-geheugen gewoon moeten werken (zeker Dane Elec, met hun 100% compatibiliteitsgarantie), maar met het 'compatible' geheugen weet je het gewoon zeker.
Even Off topic.... Zeer kick webicoon heb jij, nostagie... een Lemming :P

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties; het wordt de goedkopere versie.
Het inbouwen zal niet zo'n probleem zijn; ram kan je vervangen onder het toetsenbord.
Voor mijn nieuwe schijf en airport kaart moet de bodemplaat er wel onder weg.
Maar dat lukt wel.

Nogmaals bedankt voor alle reacties!
Pagina: 1