Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[feat] Uitlog mogelijkheid per sessie?

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
Op dit moment kom je op een aparte Log out pagina waar de volgende opties beschikbaar zijn:

o Alleen deze computer uitloggen.
o Alle computers waarop deze gebruiker is ingelogd uitloggen.
o Alle computers waarop deze gebruiker is ingelogd uitloggen, behalve deze.

Daaronder staan de actieve sessies, waarbij de huidige sessie bold is.

Is het mogelijk om hier de feature aan toe te voegen om een bepaalde sessie uit te loggen.

Ik heb nu bijvoorbeeld drie actieve sessie waarvan ik er eigenlijk maar 1 wil killen. Dat is in principe niet meer mogelijk, aangezien ik ook niet meer weet vanaf waar ik ooit eens ben ingelogd. De overige 2 sessies zou ik wel willen behouden.

Ik zit zelf aan te denken om bijvoorbeeld checkboxen voor de sessies om als user zelf te kunnen bepalen welke sessie(s) moet(en) worden uitgelogd.

Even los van de vraag waarom je uberhaupt sessies zou willen bewaren, is dit geen feature die er eventueel in kan? Het viel mij op, toen ik wilde uitloggen.

:)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:25
Even los van de vraag waarom je uberhaupt sessies zou willen bewaren
Om opnieuw in te kunnen loggen ;)

ontopic: het zou wel een handige optie zijn omdat je als je 1 sessie wilt verwijderen je op dit moment op al je werkplekken weer opnieuw in moet loggen.

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:58

UTM

Het lijkt mij ook wel wat jah. Zo heb ik bij mijn oom (soms wat problemen met de computer = GoT wanneer ik het niet weet :+) en die woont redelijk ver weg. Om nu de hele tijd daar naar toe te gaan om uit te loggen is ook weer wat. Het zou dus idd handig zijn om zelf te kunnen kiezen welke sessie je wilt killen

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
djluc schreef op 11 augustus 2004 @ 12:09:
[...]ontopic: het zou wel een handige optie zijn omdat je als je 1 sessie wilt verwijderen je op dit moment op al je werkplekken weer opnieuw in moet loggen.
Daar zijn de sessies toch juist voor bedoeld :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik koppel mijn sessies altijd aan mijn ip.

Vaak heb ik dan meerdere sessies thuis lopen (verschillende browsers/computers thuis), deze zijn allemaal aan hetzelfde ip gekoppeld uiteraard.
En ik heb er vaak ook een aantal open op een andere locatie.

Met vinkjes, of een optie "Alle computers waarop deze gebruiker is ingelogd uitloggen, behalve vanaf huidig ip" zou ik dan ook vrij blij zijn.

Een andere mogelijkheid is, om naast de checkbox "Vergrendel deze sessie aan mijn IP" ook een checkbox "bewaar deze sessie niet" te hebben.
Op die manier kan je al er bij inloggen op got vanaf publieke pc's ervoor zorgen dat het niet erg is als je vergeet uit te loggen.

Een laatste veiligheidsoverweging: is het niet handig om de checkbox "Vergrendel deze sessie aan mijn IP" default aan te laten staan? Ik gok dat de meerderheid van de gebruikers hier wel een breedbandverbinding met statisch ip heeft.

Ik zelf heb nog nooit problemen ondervonden met een lopende sessie en ik let heus wel goed op, maar dit lijken mij kleine aanpassingen die het in- en uitloggen een stuk fijner/veiliger maken.

{signature}

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

dit verzoek is al eens eerder langsgekomen (opzoeken gaat beetje lastig atm), en wat ik me ervan herinner had chem geen zin iets dergelijks in te bouwen.

Intentionally left blank

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Topicstarter
crisp schreef op 12 augustus 2004 @ 19:01:
dit verzoek is al eens eerder langsgekomen (opzoeken gaat beetje lastig atm), en wat ik me ervan herinner had chem geen zin iets dergelijks in te bouwen.
Ik heb het ook al proberen te zoeken, maar hopelijk kan Chem, in dit geval, het verlossende woord geven. :)

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:08

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

zoek eens op mijn Username/ID. Ik had ooit dus zo'n verzoek ingewilligd.... ;)

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:21

crisp

Devver

Pixelated

Intentionally left blank

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wel jammer, want ik vind het wel makkelijk als je een "random" session kan sluiten, net zoals op de frontpage: http://www.tweakers.net/my.tnet/?action=sessions

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Misschien wel aardig; ik heb deze een keer gemaakt: http://www.spider007.net/GoT/customLogout.php :)

Let wel op dat ik theoretisch gezien enge dingen kan doen met je ReactId, maar als je toch uitgelogd wordt maakt dat niet zoveel uit :P

Een officieele functie gaat er nog steeds niet komen volgens chem.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Spider.007 schreef op 30 augustus 2004 @ 11:28:
Let wel op dat ik theoretisch gezien enge dingen kan doen met je ReactId, maar als je toch uitgelogd wordt maakt dat niet zoveel uit :P
Jij kunt niets met mijn ReactID hoor :) En ik neem aan dat de meesten hun ID toch wel aan IP gebonden hebben..

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 22:17

chem

Reist de wereld rond

Maar goed, het komt dus niet voorlopig :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.