Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

ADSL vernieuwen (net zoals GSM abo)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Momenteel heb ik Wanadoo ADSL lite, dit abonnement is ingegaan in oktober 2003. Ik heb geen klachten over Wanadoo, maar ik zou wel graag een ethernetmodem willen ipv mijn huidige USB modem. Als ik nu een nieuw abo neem bij een andere provider krijg je vaak een nieuw modem gratis (met kleine bijbetaling vaak ok een ethernetmodem) daarnaast krijg je vaak 6 maanden korting op de abo kosten.

Kortom het lijkt me voordelig om van provider te wisselen. Heeft iemand hier ervaring mee? Omwissellen schijnnt toch niet meer 6 weken te durten, heb geen zin om lang zonder internet te zitten.

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Het omwisselen is vaak niet zo'n probleem, (zeker niet als je van kpn naar kpn gaat) bij mij duurde het 3 dagen. (met kpn dus..)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-11 20:48

PromWarMachine

Forsaken Archer

(jarig!)
Werkt dat wel zo?

Een GSM abo werkt natuurlijk anders als een ADSL abo. Als je een nieuwe installatie wilt laten doen door KPN, dán krijg je het installatiepakket, waar ook het modem bij zit. Daar hangt meteen mee in verband dat KPN je centrale gereed maakt voor ADSL, waar weer de installatiekosten aan vast zitten.

Aangezien jouw centrala al gereed gemaakt is, hoeft KPN dit niet te doen en wordt er ook geen installatiepakket gestuurd.
Je provider geeft je die modem overigens indirect cadeau en niet direct. KPN stuurt het pakket. Jij betaald KPN en je provider geeft jou dat geld terug.

Dividend for Starters

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Volgens mij moet dit wel werken ja. Uiteraard krijg je dan een nieuw e-mail adres (of je hebt hotmail of zo natuurlijk), maar verder lijkt het me wel mogelijk.
Als ik bijvoorbeeld bij XS4ALL kijk dan zijn daar de verschillende installatiepakketten waar je voor betaalt (is dus door XS4ALL geregeld en niet door KPN) en het normale ethernet modem incl. aansluitkosten is gratis.
Er staat ook een apart installatiepakket 'ADSL zonder modem' (alleen splitter dus). Kost ook niks, maar je krijgt dus geen modem. Weer een indicatie dat jou plannetje gewoon moet lukken.

Hou ons eens op de hoogte als je dit doorzet.

Signatures zijn voor boomers.

Verwijderd

Topicstarter
Denk dat ik het wel ga doen. Zag zojuist bij freeler.nl dat ze daar zelfs een overstap service hebben. Zij betalen dan de 30 euro overstapkosten, maar je krijgt er geen nieuw modem bij en daar ging het me nu o.a. om.
Denk dat ik mar overstap op Compuserve Breedband ADSL, de voordelen:

- nieuw multi pc modem met bij betaling van 30 euro
- dubbele downloadsnelheid vergeleken met wanadoo lite (2048/1024) !!!
- eerste zes maanden 10 euro korting (60 euro, die dekt mooi de 30 euro overstapkosten en bijbetaling modem)

Kortom ideaal! Nu moet ik nog weten hoe ik dit moet regelen: eerst opzeggen en dan bij compuserve aanvragen? Of zou compuserve dit voor mij kunnen regelen. Ik wacht nog even een week totdat er meer ervaringen/reacties op deze post zijn geweest van mensen die dit ook willen doen of al gedaan hebben.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:10

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

wilde dit als edit doen maar zag toen je nieuwe post

Een beetje te vroeg gejuichd. Blijkbaar zijn er duidelijke (organistorische) verschillen tussen overstappen en nieuw aanvragen. Op de XS4ALL website is daar een FAQ waar met zoveel woorden te lezen is
U kunt tijdens de aanvraag van de overstap naar XS4ALL ook geen modem bijbestellen. U kunt namelijk gewoon gebruik blijven maken van uw huidige modem. Wilt u toch een nieuw modem gaan gebruiken dan verwijzen we u graag naar http://www.kpn.com of Primafoon waar u een nieuw modem kunt aanschaffen.
Dus: geen nieuw modem. Ik neem aan dat je wel een nieuw modem krijgt als je eerst ADSL opzegt en daarna pas opnieuw ADSL aanvraagt, dat zal dan wel die (maximaal) 6 weken duren. Tijdens overstappen kun je volgens XS4ALL door blijven internetten, je moet alleen je inloggegevens in het modem aanpassen.

Dus: slopen en opnieuw aanvragen. Kost wat meer tijd dan overstappen, maar in je startpost hou je daar toch al rekening mee

[ Voor 4% gewijzigd door Maasluip op 11-08-2004 12:28 ]

Signatures zijn voor boomers.

Pagina: 1