tft monitor van laptop is erg donker na val

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ungarmax
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2021
Een vriend van mij heeft zijn laptop op de grond laten vallen en nu is het beeldscherm erg donker.
Hij is er al mee terug gegaan naar de winkel en die zeggen dat de reparatie kosten voor het scherm duurder zijn dan een nieuwe laptop.
Nou vroeg hij mij wat het probleem zou kunnen zijn dat het beeld zo donker is.
Omdat ik zelf maar een klein vaag idee heb dacht ik dat ik het maar aan jullie moest vragen.
1.)Heeft iemand een idee hoe het komt dat het beeld heel donker is geworden
2.)Is dit te repareren of zit je aan een nieuw scherm vast
3.)zou het de aansturing van contrast en helderheid kunnen zijn?

Het is een Packard Bell E 3266 Notebook, wit.

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:07
backlight stuk misschien?

Verwijderd

ik denk ook de backlight
mischien dat je t bij een Packard Bell repair point kan proberen (bestaan die eigenlijk? compaq heeft ze wel)

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

Lijkt me ook een backlight ja.

Meeste laptops hebben er echter maar 1, maar dan zou je niks meer kunnen zien.
Dus hij zal er wel 2 hebben, boven en onder dan lijkt mij.

Kijk eens of het beeld boven of beneden merkbaar donkerder is.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-06 16:40
Ik zou ook gelijk backlight zeggen.
Als die stuk is moet het hele tft panel vervangen worden en dat is duur grapje, +/- 400euro vermoed ik.
En ik weet niet de specs van het huidige laptopje dus het zou heel goed kunnen dat een nieuwe verstandiger is

Taal fouten inbegrepen ;)

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 16:42
Zelf heb ik een lappie met 2 backlights, links en rechts. Dan zou je dus een half licht scherm moeten hebben. Als ik de backlight uitschakel maar de lcd niet kan ik maar heel erg vaag het beeld onderscheiden. Ik weet niet hoe ernstig het is, is het beeld helemaal zwart? Of alleen maar een beetje donker? MAW kun je nog teksten lezen op het scherm?

• ungarmax
Wat ik uit het verhaal van deze vriend begrijp is dat er wel het een en ander te zien is op het scherm, maar dat het heel moeilijk leesbaar is.
Ik heb hem niet gehoord over een bepaald helderder deel van het scherm dus ik neem aan dat als er een backlight stuk is, dat dat dan de enige was die erin zat.

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27

Klippy

Still Game

Maar als dat de enige was zie je echt zo goed als niks meer, misschien heel vaag wat omtrekken van vensters of letters, maar dus zwart op zwart.

Je kan trouwens even testen, meestal zit er wel ergens een pinnetje dat ingedrukt wordt als het scherm dicht klapt. Druk dat even met een pen in en kijk of er nog wat uit gaat.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-06 13:27

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Is er op GOT toch een topic voorbijgekomen over iemand die iets gelijkaardig had meegemaakt met z'n laptop? (ik kan het alleen niet vinden met de search die een omega-parameter mist en google heeft er ook niet veel zin in) :?

Die gast had er gewone witte ccfl's in gedaan als vervanging voor z'n oude. En dat werkte prima. Misschien een tip om te doen als laatste redmiddel. Maar als er er nog garantie op zit zou ik er niet aan prutsen.

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

Verwijderd

Garantie vervalt meestal als je je laptop laat stuiteren.

Dat soort zaken vallen erbuiten, ook met verlengde garantie bij Packard Bell.

Bij Acer kun je je er wel tegen dekken met een verlengde garantie.

• ungarmax
W3lta schreef op 11 augustus 2004 @ 12:31:
(ik kan het alleen niet vinden met de search die een omega-parameter mist en google heeft er ook niet veel zin in)
inderdaad was mij ook al opgevallen.
ik zal inderdaad eens kijken wat er gebeurd als je zon pennetje indrukt.(als die er al zit) en de garantie dat zit er inderdaad niet meer op na deze val.

Verwijderd

ik heb een tijdje geleden mijn scherm gebroken, dus moest een ook een nieuw scherm. Daarom heb ik even gekeken waar ik iets kon vinden, en toen had ik een site gevonden die nieuwe schermen voor 280 usd hadden+ 45 dollar = 325.

Bij een dollarkoers van 1,22 is dat dus 266 euro inc verzendkosten.
Wel even zelf 2 stekkertjes verwisselen.

---edit---
ik heb ff gekeken:
www.fairpriceshop.com.

alleen doet ie het nu niet. Ik geef hem toch maar want mischien is het tijdelijk.

ik heb trouwens mischien nog wel me oude backlight liggen. ik zal vanaaf wel ff posten of ik hem heb gevonden.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 13:07 ]

• ungarmax
goed idee!
heb je toevallig ook een link of een naam o.i.d. _/-\o_

---edit---
ok thx.

[ Voor 15% gewijzigd door ungarmax op 11-08-2004 15:38 ]

Verwijderd

ik heb me oude backlight niet meer kunnen vinden, maar de url die ik had gegeven doet het weer.

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 11:35

Diamon

The Weird One

Als ik jou was, zou ik eerst kijken of de inverter niet het probleem is.
Zal me niets verbazen, als daar iets los gesprongen is van de print.

And The Only One

Pagina: 1