Toon posts:

[W2K] autoexec.nt, DOS programma's werken niet meer*

Pagina: 1
Acties:
  • 137 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
sinds vandaag werken een paar programma's op een pc hier niet meer.
exact software / banksoftware

de foutmelding is " 16 bits windows subsysteem c:\winnt\system32\autoexec.nt. is geen geldig windows of msdos bestand.

heb een vermoeden dat het iets is met een virus, scanner heeft wel een en ander verwijderd, adaware/spybot ook.
de got search geeft een error (No results found (0 hits, Database `default' couldn't be opened). dus daar kon ik niks mee. van de resultaten van google begrijp ik eerlijk gezegd niet veel. Hoe kan ik dit probleem verhelpen. programma's deden het gisteren namelijk nog wel.
w2k os is helemaal up to date / virusscanner ook

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Topicstarter
die programma's hebben het jaren gedaan en nu komt er een foutmelding alsof het verkeerde programma's zijn? hebben andere trouwens ook dat de got search niet werkt?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Da's grappig, ik zit met precies diezelfde foutmelding op een XP machine van een programmeur. Event 26 geeft ie in het event log aan. Ik heb de Knowledge Base er al op nagezocht maar krijg alleen maar SQL Server problemen te zien.

Verwijderd

Topicstarter
ging net opzoek naar c:\winnt\system32\autoexec.nt. maar kon dat bestand niet vinden. (verborgen bestanden weergeven staat aan)
toen maar de hd afgezocht en een autoexec.ntold bestand gevonden. deze in system32 gezet en hernoemt naar autoexec.nt

probleem opgelost

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;305521

Yup, vreemd is alleen dat ik die oplossing gisteren ook al had gevonden en uitgevoerd, maar toen hielp het niet. Nu bleek de autoexec.nt alweer weg te zijn en nu heb ik 'm weer terug gezet en nu werkt 't wel :?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit, enkel 'autoexec.nt' vertelt zo weinig over je probleem ;)

Verwijderd

Topicstarter
topic titel edit....dos programma's reageren niet meer....windows progs ook niet.... ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 13:50 ]

Verwijderd

als je autoexec.nt zoekt kan je hem vanuit winnt/repair kopieren naar system32 en dan doen je dos applicaties het wel weer.

Kloterige is dat je dat elke keer moet doen als je hebt opgestart. Weet ook nog niet waar het precies vandaan komt....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 00:59 ]

• mind_
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

mind_

evil smile

Ik had gisteren precies hetzelfde probleem op mijn werk.
heb toen op die computer:
expand cd-rom:\i386\autoexec.nt_ drive_letter:\system_root\system32\autoexec.nt
uitgevoerd.
Vandaag echter nieuwe melding dat het zelfde probleem terug is.
Dit keer file op ''read only'' gezet. Hopelijk blijft de file dan staan.

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

Verwijderd

goed idee, zal het eens proberen

Verwijderd

Volgens mij is het spyware zooi. Er zijn verschillende links van maar deze lijkt me bruikbaar http://www.dslreports.com/forum/remark,11139103

Controleer de pc goed met een up-to-date virusscanner. Zoek naar ongewenste software met bijv. Spybot Search & Destroy en/of Ad-Aware en dergelijke.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 20:30 ]

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kleine update: Ik heb dat probleem toen op m'n werk opgelost door autoexec.nt vanuit de repair directory terug te zetten en daarna alleen SYSTEM schrijfrechten erop te geven. Alle andere gebruikers hebben alleen leesrechten. Daarna was het probleem opgelost.

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12 11:32
Heeft iemand al een concrete oplossing voor dit probleem, aangezien als ik mijn autoexec.nt terug zet in de system32 map, deze na een reboot weer verdwenen is.

Het gaat om een vervelend stuk spyware dat volgens mij gaat onder de naam "SyncroAd.exe" (zie taakbeheer - processen)
Dit proces kan niet gekilled worden onder taakbeheer :(

Mijn pc gechecked met:

- Ad-aware SE personal (laatste update)
- Spybot search & destroy (laatste update)
- Norton AV 2004 (laatse update)

Alle 3 vinden zij spyware en verwijderen deze, maar na een reboot verschijnt het weer vrolijk :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

al geprobeert om de computer in safe modus op te starten en alles van syncroAD verwijderd (zowel in registry als op de hdd's) ?

com·pu·ter (de ~ (m.), ~s) 1 elektronische informatieverwerkende machine die door een reeks gecodeerde instructies wordt bestuurd

• vacuumcleaner
mind_ schreef op 29 september 2004 @ 12:23:
al geprobeert om de computer in safe modus op te starten en alles van syncroAD verwijderd (zowel in registry als op de hdd's) ?
Yup :(

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:36
Anders moet je het proces even killen met pskill
Deze kan alles killen.
En probeer dan eens met Spysweeper de boel te cleanen, hier heb ik betere ervaringen mee dan ad-aware en andere progs.

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-11 15:01
Ik ken iemand die ook last heeft van "SyncroAd"... Dit is dus spyware ??
Is er al een manier om hem te verwijderen ?

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

ik schop dit topic even omhoog, mijn vaders laptop heeft ook last van dit process, en is idd vrij hardnekkig, iemand die weet hoe ie weg te halen is?

heb pandasoft activescan gedaan, spybot/ ad-aware +updates, etc. Maar t helpt niet. Alle andere processen bij langs gegaan maar die zijn allemaal ok, het is echt puur dat syncroad.exe....

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-11 16:00
Ook ik heb het probleem hier maar in mijn process lijst staat toch echt geen SyncroAd.exe file ... alles gechecked en denk dat ik hier geen spyware heb.. Maar ook hier is het autoexec.nt file weer weg als ik reboot?! zeer vevelend .. ik heb op internet wel een restore bestande gevonden 'xp_fix.exe' die het bestandje netjes terug zet maar ook hier als ik reboot is het weer weg ... wat te doen??

• mind_
  • Niet online

mind_

evil smile

Piksa schreef op 03 oktober 2004 @ 19:45:
Ook ik heb het probleem hier maar in mijn process lijst staat toch echt geen SyncroAd.exe file ... alles gechecked en denk dat ik hier geen spyware heb.. Maar ook hier is het autoexec.nt file weer weg als ik reboot?! zeer vevelend .. ik heb op internet wel een restore bestande gevonden 'xp_fix.exe' die het bestandje netjes terug zet maar ook hier als ik reboot is het weer weg ... wat te doen??
al op read only gezet?
hoef je igg niet de hele tijd die fix te deployen.
downtime's oplossing is ongeveer hetzelfde.
/downtime/ schreef op 28 september 2004 @ 22:44:
Kleine update: Ik heb dat probleem toen op m'n werk opgelost door autoexec.nt vanuit de repair directory terug te zetten en daarna alleen SYSTEM schrijfrechten erop te geven. Alle andere gebruikers hebben alleen leesrechten. Daarna was het probleem opgelost.
hoe dit wordt veroorzaakt ben ik nog niet achter, paar wijzen naar spy/mal-ware maar ik ben er niet zeker van of dit het probleem veroorzaakt.

• vacuumcleaner
SyncroAd staat in de softwarelijst van windows, ik raad iedereen aan deze ff te controleren op vreemde progjes.

Bij het uninstallen van syncroAd deed het meeste het weer.

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-12 11:29

Edho

Heeft Canon A570IS

Hier hetzelfde probleem gehad. Exact wilde niet meer opstarten.

Ik vond bij processen "winadctl.exe" en "winadalt.exe" Dit stond er sinds de vorige dag op.
verwijderen?
start in veilige modus en verwijder c:\progfiles\winadcontrol hele map
In register hklm\software\ms\windows\currver\run\ de regel met winadctl.exe
en hklm\software\ms\windows\currver\uninstall\winadcontrol

Hierna weer opstarten en autoexec.nt terugplaatsen uit repair of van een andere machine, en dan werkt het weer.

hoop dat iemand hier iets aan heeft.
groet.

Edho

Verwijderd

Zelfde gehad, gezocht en vond autoexec.nt in C:\windows\repair
Gekopieerd naar c:\windows\system32 en het werkt weer.
Pagina: 1