Toon posts:

NEC ND1300A ziet CDRW als CDR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 vraagjes over mijn NEC 1300:

1:
De een keer ziet het CD writer gedeelte een CDRW juist , dus als CDRW maar heel vaak ziet ie 'm fout als CDR.F
Formateren en branden is dan onmogelijk op zo"n CDRW. Het is lastig aangezien ik de brander vaak voor deze doeleinden gebruik.

Hij stond aanvankelijk op Primary Slave.
Dit heb ik gisteren veranderd naar Secondary master. Het leek bij de eerste CDRW goed te gaan echter bij de tweede zag hij de schijf weer fout
ik gebruik de Herrie firmware 1.09

2:
Met deze NEC is het mij nog nimmer gelukt om een Cue Sheet te branden. Vroeger deed ik dat wel met een LiteOn en Plextor

Ik hoop dat iemand mij kan adviseren. Mocht je een goeie nieuwe firmware hebben die dit oplost dan houd ik mezelf aanbevolen.

gr
Luud

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Overschot aan uitroeptekens uit titel gesloopt.

Verwijderd

Topicstarter
CDR.F moet natuurlijk zijn CDR.

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Ik heb het ook met mijn Plextor 504A (NEC1100) gehad, toen bleek dat de laser defect was.

edit:

Opgelost via de garantie van Plextor (koeriersdienst op hun kosten 8) ).

Voor je daar werk van gaat maken zul je idd wel moeten checken met meerdere firmwares en aansluit-combinaties. Misschien ook eens proberen als enige op een kanaal (of heb je dat nu al?)

[ Voor 15% gewijzigd door MaikelG op 12-08-2004 14:16 ]

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

Verwijderd

Topicstarter
Dank je Maikel G

Geen prettig mededeling "laser defect"
De Nec vertoont dit probleem al langer. Vroeger een enkele keer en nu steeds vaker.
Ik ben van Primary Slave naar Secondary Master gegaan om eea uit te proberen.
Geen verbetering. Ik kan nu nog naar primary master en secondary slave gaan maar heb daar toch niet zoveel vertrouwen in . Alleen op een poort kan ik proberen .
Hoe heb jij het soortgelijke probleem opgelost ?

Luud

Verwijderd

Lijkt me eerder een kwestie van software. Welk programma gebruik je? Ik kan bijv. met een oudere Alcohol-versie ook geen informatie opvragen over sommige CD-RW schijfjes in mijn ND-2510A.

Dat je geen cuesheet kunt branden lijkt me helemaal puur een softwarekwestie. Een brander weet namelijk niet of hij vanaf een cuesheet brandt of 'gewoon' in disc at once-mode. Het enige verschil is dat bij een cuesheet de TOC simpelweg uit een tekstbestandje wordt gelezen. Kun je bijv. wel een gewone (dus zonder cuesheet gemaakte) data-CD branden in disc at once-mode?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2004 17:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is bij alle brand software

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik de recente Herrie firmware kan halen. De site van herrie is down. Misschien heeft hij een antwoord.

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-03 18:43
Ik heb hetzelfde probleem met mijn NEC ND1100A.
Niet afhankelijk van de brandersoftware. (Nero, Clonecd, RecordMax, Feurio! en Superblank)
Soms helpt het om de brandersoftware af te sluiten en de lade even open en dicht te doen.
De eerste CDRW na een reboot pakt hij tot nu toe altijd. Ook nooit problemen gehad met lege CDRWs. Pas na het schrijven gaat het mis.

Flashen met de laatste officiele NEC firmware helpt niet.
ASPI 4.60 en 4.70 geprobeerd. Zonder succes.

Ik zou ook wel graag een oplossing weten.

Nog nooit problem gehead met cue sheets branden. Behalve als er een fout stond in de CUE sheet (volledig pad naar bin file bijvoorbeeld), maar dat kun je met notepad snel verhelpen.

[ Voor 16% gewijzigd door ustinov op 14-08-2004 23:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Ustinov,

hè hè eindelijk iemand die mijn probleem nagegenoeg exact omschrijft als het zijne !
Alles wat je noemt heb ik ook geprobeerd en soms na een restart of wijziging van de configuratie wil het een enkele keer lukken.
Ik heb een mailtje gestuurd naar NEC en hoop op een goed antwoord.
Op de NEC site kan ik ook de garantie termijn van een NEC 1300 niet ontdekken.

Ik mag hopen dat iemand zich nog meld met een oplossing.

Luud

Verwijderd

Topicstarter
Ustinov,

Wat bedoel je eigelijk met
"Ook nooit problemen gehad met lege CDRWs. Pas na het schrijven gaat het mis."

Ook al is een schijf geformateerd , leeg dus, door Nero met mijn NEC 1300 kan het zo zijn dat hij hem ziet als een CDR en er dus niets mee kan.

Ik heb ook CDRW zonder problemen geformateerd op een andere PC met een Plextor en ook met een LiteOn. De CDRW worden prima geformateerd maar in mijn NEC worden ze meestal niet gezien als een CDRW maar wel als een CDR.

dit even ter aanvulling.

Luud

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-03 18:43
Verwijderd schreef op 15 augustus 2004 @ 00:14:
Ustinov,

Wat bedoel je eigelijk met
"Ook nooit problemen gehad met lege CDRWs. Pas na het schrijven gaat het mis."

[SNIP]

Luud
Ik bedoel dat een nieuwe, lege CDRW tot nogtoe als CDRW gezien wordt. Een CDRW schrijven en direct weer wissen lukt niet 'omdat het een CD-ROM zou zijn'.

Na een keer rebooten kan ik de CDRW wel wissen. Dan ziet ie em ook wel weer als CDRW.
Op de NEC gebrande CDRWs kan ik wel gewoon wissen op de Plextor op mijn werk.

Een tip die ik wel vond was opties van software te deactiveren die het type van de CD probeert te verbergen. Clonecd kan zoiets, maar ook daemontools en Alcohol. Optie heet iets als 'hide media type'.
Bij mij heeft dat dus niet geholpen.

Succes!

Peter

[ Voor 3% gewijzigd door ustinov op 15-08-2004 12:19 ]

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-03 14:46
probeer anders een een ander merk cd-rw(heeft vast wel iemand liggen). Als het dan nog fout gaat kan je hem bij iemand anders in de pc hangen. Zelfde probleem met nieuwste versies van de software, dan lijkt mij dat je brander defect is.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
wel al andere cdrw geprobeerd....doet het soms wel en soms weer niet
Huug
Pagina: 1