Toon posts:

DVD speler problemen inlezen tweede laag

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een probleem met mijn JVC dvd speler (3 jaar oud nu).

Bij het inlezen van de tweede laag staat het beeld bij een DVD speler altijd wel even stil, echter in mijn geval duurt dat stil staan de laatste tijd erg lang, 4-5 seconden. Tevens hoor ik de DVD speler dan zoeken. Het rare is dat als ik daarna een aantal tracks terugga naar de eerste laag en de speler dan weer moet overschakelen naar de tweede laag alles goed gaat. Dus het lijkt mij niet aan de optiek te liggen.

Heeft iemand een idee, is dit normaal bij sommige DVD's (mij is opgevallen dat het voornamelijk voorkomt bij DVD's waar hij al na 30-45 minuten film overschakelt naar de tweede laag)?

Alvast bedankt voor alle hulp.

Verwijderd

ik heb dit probleem ook gehad met een DVD speler en dat werdt steeds erger op gegeven moment wou hij ALLEEN nog maar CDs en enkellaags DVDs slikken toen heb ik hem dood verklaart en een nieuwe gekocht

Verwijderd

Topicstarter
ok, zo'n vaag vermoeden had ik al. Maar goed, de prijzen zijn gelukkig flink gedaald de afgelopen jaren :*)

Verwijderd

Normaal is het nooit; zoiets moet gewoon werken :) .

Als je nou een nieuwe koopt: Sommige merken hebben een buffer om de laagwisseling helemaal onzichtbaar te maken. Ik geloof dat pioneer bijvoorbeeld dit heeft. Ik heb een tijdje terug ook een DVD speler gekocht (Sony dvp905nogwat, in ieder geval SACD/DVD speler) en de hapering bij het wisselen van lagen vind ik toch wel jammer...

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip, als die pioneer de laagwisseling helemaal niet laat zien, dan wordt die de nieuwe.

Verwijderd

de meeste spelers lezen het layerbreak bitje uit en flushen dan op commando de buffer. Erg leuk om me te spelen, gewoon ergens midden op een DVD recordable een layerbreak bit zetten en voila de speler stotterd al.

Zelfs pioneers zijn hier gevoelig voor althans, mijn 340 en 454 wel dan :)

Verwijderd

Ik weet dat er een merk is wat een wat grotere buffer gebruikt om de pauze die optreedt tijdens het herfocussen van de lens bij een layerwissel op te vangen. Ik dacht dat dat pioneer was, maar het zou ook denon kunnen zijn; ik begin nu weer te twijfelen...

Verwijderd

Ok. Het was denon die dit heeft op een aantal modellen:

http://www.web-quality.ch...che=1498&NFP=00101#TOPTOP
2 MB Buffer Memory
This unit is equipped with a 2 MB buffer memory to ensure that both picture and sound are played without interruption when the DVD disc shifts from layer 1 to layer 2, or in the rare event of a pickup dropout.

Verwijderd

Topicstarter
Hum, zal ik eens gaan kijken voor een Denon. Handig zou zijn als cambridge audio dan ook een grote buffer heeft want daar was ik toch al naar aan het kijken.

Zal het meenemen dat ik een grote buffer wil in de dvd speler.
Pagina: 1