Toon posts:

HP e-PC40 pinlayout voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb als laatste hoop GoT.

Een vriend van me heeft onlangs voor weinig geld een HP e-PC40 gekocht (dat is zo'n mini systeem van HP). (Deze wilt hij namelijk in z'n auto inbouwen vraag me niet waarom)

Het probleem is echter dat hij de voeding er niet bij heeft gekregen omdat deze kapot is en bij een HP service punt ligt en HP niet weet waar. |:( Na veel getelefoneer en gezocht te hebben op internet of er ergens een beschrijving van de pinlayout te vinden is, heb ik nog steeds niks gevonden. Aangezien ik een opleiding elektronica doe dacht ik dat wanneer ik de pin aansluitingen weet ik een voeding zelf kan maken.

De voeding van zo'n apparaat is redelijk gelijk aan een laptop voeding, echter zit er een vreemde connector aan, noem het een halve ATX stekker. De stekker is 8 polig waarvan er 6 gebruikt worden. Maar welke pen wat is dat weet ik niet. Na dat ik de PC open had gemaakt en op het moederboard de baantjes ben gaan volgen heb ik wel de GND. kunnen beplalen. Maar ik houd dus nog 4 pennen over. Ik weet van een sticker op de kast dat er iig 1 pen 12V is en 1 pen 19V en de overgebleven pennen heb ik wel een id van wat het zou kunnen zijn.

Mijn id: Als je kijkt naar een gewone ATX voeding heb je altijd 2 draadjes waarmee je de voeding start. Aangezien het feit dat deze externe voeding altijd is aangesloten op het net kan men dit gedaan hebben om de ruststroom te beperken. Maar dit is ff gissen.

Mijn vraag is nu of er iemand is die zo'n e-PC 40 heeft of iemand kent die er een heeft. Of is er iemand die een meet metode heeft hoe ik er achter kan komen welke pen wat is. Van HP hoef ik geen hulp te verwachten die geven het namelijk niet vrij welke pen wat is "geheim", had ze er al voor gebeld en zij willen dat je er een koopt à 90 euro exl. verzend kosten 11 euro.

Iig alvast bedankt

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-01 13:41

Diamon

The Weird One

Mja, als HP iets kwijt is, moeten ze gewoon een vervangend product leveren.

And The Only One

Verwijderd

Topicstarter
Ja daar heb je wel gelijk in, maar ze zijn intern aan het zoeken maar ze leveren geen nieuwe tot ze er een gevonden hebben. (vaag idd) Maar ik denk dat ik de topic maar sluit omdat die maat van me toevallig vanmiddag uiteindelijk een nieuwe besteld heeft.

Maar in iig bedankt voor je reactie.