Toon posts:

Tapeware en NAT

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb Tapeware geinstalleerd op veel verschillende platformen. Ze hangen allemaal "open" aan het internet via "echte" ip-adressen.
Windows NT als zone-host
Novell 4.x als client
FreeBSD 4.x en 5.x als client enzovoort
Dit werkt allemaal OK.

Nu heb ik ergens een client die rechtstreeks aan het internet hangt (TweakDSL vast IP door bridge-router) op Windows 2000 die ook goed werkt. Maar nu heb ik ook een machine die achter NAT moet gaan werken. Alleen dit werkt niet....
ik heb de poorten die nodig zijn geforward (5-tal UDP) en hij kan nu inloggen en de zone bekijken. Ik kan alleen geen back-up maken van de machine omdat deze niet toegankelijk is. Het is een soort eenrichtingsverkeer. Nou was ik benieuwd of iemand daar ervaring mee heeft. Wanneer je bekend bent met de software weet je dat je informatie van de clients kan opvragen. Wanneer ik dat doe geeft hij aan bij ip-adres van die client "192.168.0.110" bijvoorbeeld. Dan is het logisch dat het niet werkt want dat adres kan ik nooit direct bereiken via het open internet. Iemand een idee of ik dat kan oplossen met een regeltje in de tapeware.ini ?

alvast bedankt voor de reactie.

Verwijderd

Ik heb het wel vaker gehoord dat Tapeware niet veel mogelijkheden biedt als het om iets complexere omgevingen gaat dan gewoon DAS. Je kunt natuurlijk een ander merk backup software proberen die meer ondersteuning biedt bijv Bakbone (www.bakbone.com) die biedt een smart client aan waardoor je client meer inteligentie heeft.