Toon posts:

[TS] terminal service temporarily client licence will expire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier een Win2k3 server als webserver en ik kreeg een tijdje geleden de de melding "your terminal service temporarily client licence will expire in .. days" als ik met remote desktop wilde aanloggen.
Nu kom ik er helemaal niet meer op. Ik krijg nu de melding "The remote session was disconnected because the local computer's client access license could not be upgraded or renewed. Please contact the server administrator". Op de desbetreffende server zijn 2 retail packs voor "Terminal Server Per User CAL Token" eentje voor 5 en eentje voor 20. Moet ik nog iets op mijn systeem aanpassen?

Verwijderd

license manager uberhaupt al eens opgestart?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
op welke server draait je TS license server :? op een windows 2000 server? dat gaat dan niet werken, je licensing server moet op een 2003 server draaien

A wise man's life is based around fuck you

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Open a registry editor (run regedt32)
browse to
hklm\software\microsoft\MSLicensing
In the folder Store you see a map called License000 (export it to make sure you have a valid backup) then delete the entire map.

Now reboot the machine and you will get a new license from the terminal server.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 11:31:
license manager uberhaupt al eens opgestart?
als ik dat niet had gedaan, dan had ik niet geweten dat ik 2 CAL's had....
en heb ze zelf geinstalleerd btw.
zwelgje schreef op 11 augustus 2004 @ 11:51:
op welke server draait je TS license server :? op een windows 2000 server? dat gaat dan niet werken, je licensing server moet op een 2003 server draaien
staat idd niet expliciet in startpost gezegd, maar al die CAL's staan op die windows 2k3 server. (wat niet een van onze domainservers is btw)

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 11 augustus 2004 @ 11:54:
Open a registry editor (run regedt32)
browse to
hklm\software\microsoft\MSLicensing
In the folder Store you see a map called License000 (export it to make sure you have a valid backup) then delete the entire map.

Now reboot the machine and you will get a new license from the terminal server.
Nu een nieuwe error:
The remote session was disconnected because there are no TS CALs available for this computer.

Hier de TS Licensing zoals dit er staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.crossingchannels.com/TS.jpg

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 11-08-2004 13:15 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

als jij je Terminal server per user call(5) opent zie je dan uberhaupt dat er licenses uitgedeelt zijn? zie het al je license server loopt alleen temporarely licenses te issuen. Service al restarted? server gereboot? etc. Krijg je gekke meldingen in je eventviewer dat de TS Server niet in staat is licenses uit te delen. Heb je verder al op GOT gezocht naar dit onderwerp, heb het eerder voorbij zien komen.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 11 augustus 2004 @ 13:26:
als jij je Terminal server per user call(5) opent zie je dan uberhaupt dat er licenses uitgedeelt zijn? .
Niets uitgedeeld. Alleen temp
zie het al je license server loopt alleen temporarely licenses te issuen.
Ja dus
Service al restarted? server gereboot? etc.
Ja
Krijg je gekke meldingen in je eventviewer dat de TS Server niet in staat is licenses uit te delen.
Event Type: Information
Event Source: TermService
Event Category: None
Event ID: 1011
Date: 11-8-2004
Time: 11:03:20
User: N/A
Computer: HOSTBOX
Description:
The terminal server client YOURI has been disconnected because its temporary license has expired.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

(dit was dus mijn eerste error)

Event Type: Information
Event Source: TermService
Event Category: None
Event ID: 1004
Date: 11-8-2004
Time: 12:12:43
User: N/A
Computer: HOSTBOX
Description:
The terminal server cannot issue a client license. It was unable to issue the license due to a changed (mismatched) client license, insufficient memory, or an internal error. Further details for this problem may have been reported at the client's computer.

For more information, see Help and Support Center at http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.

(dit is mijn nieuwste error, de details staan hierboven al)
Heb je verder al op GOT gezocht naar dit onderwerp, heb het eerder voorbij zien komen.
Search doet 't niet

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 17:17
Waarom draai je terminal server op je webserver? Bij w2k3 hoef je dat niet te installeren om remote beheer te doen, je hebt automatisch al terminal services voor beheer. Dus uninstall van terminal server en klaar.

Verwijderd

Topicstarter
BigM321 schreef op 11 augustus 2004 @ 13:55:
Waarom draai je terminal server op je webserver? Bij w2k3 hoef je dat niet te installeren om remote beheer te doen, je hebt automatisch al terminal services voor beheer. Dus uninstall van terminal server en klaar.
het gaat hier om de TS van w2k3.

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-02 17:17
Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 13:59:
[...]

het gaat hier om de TS van w2k3.
Ja dat zeg ik, je hebt geen TS op een w2k3 webserver nodig om remote beheer te kunnen doen. Uninstallen die hap. Als je um installed krijg je dacht ik een temp licentie van 30 dagen ofzo. Als die afloopt krijg je de meldingen zoals hierboven zijn beschreven.

Oh wacht, ik begrijp je denk ik verkeerd? Jullie gebruiken de server wel om TS te draaien? Maar waarom op en een webserver?

[ Voor 37% gewijzigd door Matthijs Hoekstra op 11-08-2004 14:02 ]

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

dat het niet slim is staat hierbuiten de vraag is waarom worden er geen licenses uitgedeeld. Kun je errors uit de SYSTEM event posten van de server zelf dus niet de client.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op 11 augustus 2004 @ 14:04:
dat het niet slim is staat hierbuiten de vraag is waarom worden er geen licenses uitgedeeld. Kun je errors uit de SYSTEM event posten van de server zelf dus niet de client.
die stonden juist hierboven.

en waarom niet slim? Je moet toch die server van een afstand kunnen beheren? TS poorten staan dicht door de firewall, alleen via VPN kom je erbij als ik bv thuis ben. Verder vanaf hier intern natuurlijk wel gewoon.

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Draait de License server op een member server of een DC?

Ik heb dit namelijk ook gehad

[ Voor 23% gewijzigd door Ralphie op 11-08-2004 14:50 ]

HODL

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

had je deze van Eventid.net al gezien http://www.eventid.net/di...ource=TermService&phase=1

Verwijderd

Topicstarter
Ralphie schreef op 11 augustus 2004 @ 14:47:
Draait de License server op een member server of een DC?

Ik heb dit namelijk ook gehad
weet niet 123 wat member server inhoud, maar het is iig geen DC.

gewoon een w2k3 server in ons netwerk voor websites te hosten. Een aangezien geen van onze DC w2k3 is, dient deze ook als licensing server

• mutsje

mutsje

Certified Prutser

een member server is een server die lid is van een domain maar geen Domain Controller is. Dus je kunt eenvoudig groepen van het domain rechten geven op resources op een member server ipv dat mensen speciaal weer in moeten loggen of credentials moeten opgeven.

Verwijderd

Topicstarter
ff rond gekeken, op eerste gezicht niets interessants, ga zo stuk voor stuk ff beter checken. maar tnx

edit:

geen interessante of van toepassing zijnde items
mutsje schreef op 11 augustus 2004 @ 15:24:
een member server is een server die lid is van een domain maar geen Domain Controller is. Dus je kunt eenvoudig groepen van het domain rechten geven op resources op een member server ipv dat mensen speciaal weer in moeten loggen of credentials moeten opgeven.
dan is het een member server. Hangt gewoon in (zelfde) domein.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 15:48 ]

• Ralphie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-02 13:03
Als hij op een member server staat, dan moet je dit eens doorlezen. Standaard zoekt hij naar een DC, met deze instelligen laat je hem zoeken naar een member server waar de license server op draait!

Suc6

http://support.microsoft.com/?id=279561

HODL

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Ralphie schreef op 11 augustus 2004 @ 15:58:
Als hij op een member server staat, dan moet je dit eens doorlezen. Standaard zoekt hij naar een DC, met deze instelligen laat je hem zoeken naar een member server waar de license server op draait!

Suc6

zolang als je de licensingserver en TS op dezelfde machine draait maakt dat niks uit

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ralphie schreef op 11 augustus 2004 @ 15:58:

Suc6

aangepast. Ik laat de server morgen ochtend herstarten. Anders krijg ik problemen met wat mensen hier die demo's aan het geven zijn

Verwijderd

Topicstarter
echt weird. Ik heb opeens weer een tijdelijk licentie gekregen. Ik kan dus weer bij de server, maar toch vind ik het niet goed. Ik ben nu nl weer 90 dagen uit de brand en we hebben niet voor niets de CAL's geinstalleerd.......

edit:
En mijn andere collega's krijgen ook deze week een verlopen TS.....

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2004 16:34 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 11 augustus 2004 @ 14:13:
[The terminal server cannot issue a client license. It was unable to issue the license due to a changed (mismatched) client license]

die stonden juist hierboven.
En daar staat ook waarom denk ik.
Je temporary licenses zijn Device CALs, je aangeschafte licenses User CALs.
en waarom niet slim? Je moet toch die server van een afstand kunnen beheren? TS poorten staan dicht door de firewall, alleen via VPN kom je erbij als ik bv thuis ben. Verder vanaf hier intern natuurlijk wel gewoon.
Gaan er 25 aparte (!) users tegelijk deze server beheren dan?
:X the horror :X

Nogmaals: daar kan je onder windows 2003 gewoon Remote Desktop voor gebruiken (zelfde plek als XP).

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/remote.jpg

Dat is wat in Windows 2000 nog als Terminal Services - administration mode bekend stond, en werkt ook met 2 connections.
Daar heb je geen Licensing of aparte CALs voor nodig.

Rechtstreeks uit de Windows 2003 Server Help + Support:
Remote Desktop for Administration (formerly known as Terminal Services in Remote Administration mode) provides remote server management capabilities for Windows Server 2003 family operating systems. Using this feature, you can administer a server from virtually any computer on your network. No license is required for up to two simultaneous remote connections in addition to the server console session.

[ Voor 44% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2004 02:48 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op 12 augustus 2004 @ 02:35:
[...]

En daar staat ook waarom denk ik.
Je temporary licenses zijn Device CALs, je aangeschafte licenses User CALs.
Maar waarom pikt hij dan gewoon niet een user CAL's. Ik ben toch ook een gebruiker? (waarschijnlijk dom antwoord)
[...]

Gaan er 25 aparte (!) users tegelijk deze server beheren dan?
:X the horror :X
Nee, maar eerst was er een 20 geinstalleerd waar ik dus probs mee had, toen kregen we van M$ er nog eens 2x 5 bij. eentje geinstalleerd in de hoop dat dan probs voorbij waren, maar niet dus
Nogmaals: daar kan je onder windows 2003 gewoon Remote Desktop voor gebruiken (zelfde plek als XP).

[afbeelding]

Dat is wat in Windows 2000 nog als Terminal Services - administration mode bekend stond, en werkt ook met 2 connections.
Daar heb je geen Licensing of aparte CALs voor nodig.

Rechtstreeks uit de Windows 2003 Server Help + Support:

[...]
Dat remote desktop vinkie staat gewoon aan, maar is denk nu gekoppeld aan TS. Als ik deze deinstalleer en dan vinkie weer aanzet, zijn dan al mijn probs voorbij?

Liever behoud ik de TS en dan dus op de User Licenses (moet natuurlijk wel blijven werken met de win2k servers zodat ik daar mee kan blijven TSen)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 12 augustus 2004 @ 10:26:
Maar waarom pikt hij dan gewoon niet een user CAL's. Ik ben toch ook een gebruiker? (waarschijnlijk dom antwoord)
Dat is dus net wat je uit zou kunnen zoeken, weet je in ieder geval wat er mis gaat.
Dat remote desktop vinkie staat gewoon aan, maar is denk nu gekoppeld aan TS. Als ik deze deinstalleer en dan vinkie weer aanzet, zijn dan al mijn probs voorbij?
Uh.. tis geen wondermiddel, maar je haalt er wel een storende factor mee weg.

Als je hier geen Application Mode Terminal Services op hoeft te draaien, dus geen applicaties voor $randomTSuser, waarom zou je Terminal Services dan installeren?
TS Licensing is een apart onderdeel in je Windows Components en das ook het enige wat je nodig hebt.
Liever behoud ik de TS en dan dus op de User Licenses (moet natuurlijk wel blijven werken met de win2k servers zodat ik daar mee kan blijven TSen)
Tuurlijk, maar zie mijn punt hierboven.

Waarom zou je het risico lopen dat je 2003 Server licenses "pikt" van je 2000 TS bakken terwijl je daar niet eens op published?
Nergens voor nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 12-08-2004 10:52 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1