[XP] Bij opstarten steeds scandisk*

Pagina: 1
Acties:

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
Ik heb het rare probleem dat bij het opstarten van windows XP hij steeds scandisk uitvoert. Het gaat maar om 1 partitie die ik als laatste heb aangemaakt.

Mijn schijf heb ik in 7 partities ingedeeld en de laatste partitie staat aan de buitenkant van de schijf.
Haal ik deze partitie weg en voeg de overgebleven ruimte aan een andere partitie toe start hij scandisk niet meer op.

Ik draai windows XP + SP1
Schijf is een WD 250 GB verdeeld in 7 partities.

Iemand een idee waardoor dit komt ?

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

Verwijderd

misschien een stomme vraag hoor
maar als je scandisk krijgt laat je die dan uitlopen of laat je hem cancellen

• thesystem
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-04 15:00
je moet eens in het register kijken bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager
hier stond laatst bij mij iets van autochk on boot

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
als je hem 1 keer laat uitlopen doet hij het toch nooit meer ( correct me if i'm wrong)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

metal14 schreef op 11 augustus 2004 @ 11:00:
als je hem 1 keer laat uitlopen doet hij het toch nooit meer ( correct me if i'm wrong)
Nou, nooit is overdreven. ;) Totdat jezelf het nodig acht om een scandisk uit te voeren bij het opstarten of Windows dit nodig acht (niet correct afgesloten bijv.) komt het niet meer voorbij als je hem compleet laat lopen. :)

Verder, zou het kunnen dat er wat bad sectors aan het einde van die harde schijf zitten waardoor deze continue errors geeft en dus moet scandisken?

Signature

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Kleine titel edit zodat het OS in je topic titel staat - probeer hier zelf ook even op te letten :)

• tormentor1985
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:55
Meestal als hij echt niet weg wil gaan, is er serieus iets fout. Dat was tenminste wel in mijn geval, ik liet hem 1 x uitlopen en toen zat er een paar 100 mb aan bad sectors op....

• SpiriT
pastapappie.NET schreef op 11 augustus 2004 @ 11:03:
[...]

Nou, nooit is overdreven. ;) Totdat jezelf het nodig acht om een scandisk uit te voeren bij het opstarten of Windows dit nodig acht (niet correct afgesloten bijv.) komt het niet meer voorbij als je hem compleet laat lopen. :)

Verder, zou het kunnen dat er wat bad sectors aan het einde van die harde schijf zitten waardoor deze continue errors geeft en dus moet scandisken?
Dat is dus het vreemde.
Ik laat hem netjes scannen en hij vind geen errors maar bij elke opstart gaat hij scannen.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

• Luke-san
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-04 22:15
Heb ik overlaatst ook gehad.
Altijd een scandisk op 1 drive.
Elke keer ging hij er prima overheen zonder fouten, maar toch bij elke boot een scandisk.
Het registry had ik ook al een keer gechecked, maar dat stond goed.

Wat het bij mij opgelost heeft is een checkdisk uit te voeren.

Dus ff cmd-prompt opstarten
chkdsk [bewuste driveletter] /r

laat het ff weten!

• SpiriT
Luke-san schreef op 11 augustus 2004 @ 11:53:
Heb ik overlaatst ook gehad.
Altijd een scandisk op 1 drive.
Elke keer ging hij er prima overheen zonder fouten, maar toch bij elke boot een scandisk.
Het registry had ik ook al een keer gechecked, maar dat stond goed.

Wat het bij mij opgelost heeft is een checkdisk uit te voeren.

Dus ff cmd-prompt opstarten
chkdsk [bewuste driveletter] /r

laat het ff weten!
Dit heeft geholpen. Hij scant niet meer bij het opstarten.
Vreemd dat windows blijft denken dat de schijf fouten bevat.

Pagina: 1