Toon posts:

lettertype grootte in 1 keer veranderen

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een programma of een handeling in MS Office Word waarmee je in 1 keer de lettertype grootte verandert
maar wel dat de verhoudingen tussen de verschillende lettertype groottes het zelfde zijn

bijv: me kop is grootte 18 en me tekst 12
en dan wil ik me kop op grootte 16 hebben en me tekst dan op 10

ik heb namelijk een heel groot document die ik wat wil inkorten

alvast bedankt

• latislos
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-08 17:35

latislos

zie signature

das met ctrl-shift-. (groter) en ctrl-shift-, (kleiner) (dus ctrl > en ctrl < ) :)

succes

ps. wel ff met ctrl-a alles selecteren :P

[ Voor 34% gewijzigd door latislos op 11-08-2004 11:01 ]

ouwe meuk

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:40
Of als je document goed met opmaakstijlen is gedefinieerd kan je ook het opmaakprofiel aanpassen

• swiv98
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-08 17:07
En wat ook nog kan:
Bovenaan het scherm van de Print Preview staat een icoontje dat er uitziet als drie pagina's met pijltjes ertussen. 'Shrink to Fit' heet die functie.
Als je er op klikt, dan probeert Word zelf, doormiddel van o.a. lettertype grootte aanpassingen, je document 1 pagina korter te maken. Kun je ook een paar keer doen, geloof ik.

Loop je document wel even na om te zien wat Word heeft uitgespookt.

Heb je trouwens al overwogen om de line-spacing aan te passen (de regelhoogte). Dat doet ook wonder voor de lengte (en (on)leesbaarheid) van een document.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

TS en dus ook andere posters hoeven niet binnen 24 uur te kicken ;)
JeroenG33 schreef op 11 augustus 2004 @ 11:18:
Of als je document goed met opmaakstijlen is gedefinieerd kan je ook het opmaakprofiel aanpassen
Da's, vind ik persoonlijk, toch echt de enige manier hoe je dit soort problemen kan oplossen...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

BtM909 schreef op 11 augustus 2004 @ 11:38:
Da's, vind ik persoonlijk, toch echt de enige manier hoe je dit soort problemen kan oplossen...
sterker nog, als je het zo uitvoert heb je uberhaupt dat probleem niet :)

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:14
Okay, ik ga dit topic sluiten omdat dit wel echt basiskennis is wat mij betreft.

Het beste kunt je inderdaad gewoon stijlen gebruiken en die dan aanpassen.

Als dat niet gebeurd is kun je de truc die latislos aangeeft proberen; ik heb het net nog even geprobeerd en dat werkt inderdaad, ook de verhoudingen blijven daarmee goed. Btw. volgens mij is het Ctrl-'plus' en Ctrl-'min' wat je moet indrukken (zonder shift, dus eigenlijk Ctrl-'=' en Ctrl-'min'), maar het idee is iig duidelijk :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.