Sony DHR 1000VC probleem met mini DV.

Pagina: 1
Acties:
  • 792 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WasBak
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hallo,

Ik denk dat ik hier bij het juiste forum gebied ben beland, ik heb voor dit probleem op google gezocht en op got maar kwam er niet echt uit.

Wij hebben hier een Sony DHR 1000 VC voor DV bandjes. In mijn geval gaat het om mini DV bandjes van Fuji/JVC. Als ik in adobe premiere mijn film wil capturen krijg ik haperend beeld en haperend geluid, ik heb trouwens totaal geen verstand van video capturen. Zelfs na wat instellingen veranderd te hebben in premiere kwam er geen verbetering.

Ik heb ook nog een Sony mini DV bandje geprobeerd en die leek het wel te doen, die had dan wel geen geluid maar het beeld haperde niet.

Mijn vraag is dus, ligt het aan mijn mini DV bandjes of zijn er wat instellingen die ik kan veranderen in premiere of op de speler?

hoop dat iemand me kan helpen. :)

• ParkOverall
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07-06 15:02
Hoewel DV een standaard is en iedere DV cassette-tape (mini of large) zou moeten functioneren is het helaas toch mogelijk dat het ene 'bandje' het beter doet in een DV apparaat (deck of camera) dan een andere, veroorzaakt door verschil in technische eigenschappen van de tape. Echter dit mag geen invloed hebben op capturing met b.v. Premiere; als normaal afspelen (weergave op tv-scherm bijvoorbeeld) goed gaat dan behoort capturen dit ook te doen.

Het geconstateerde probleem heeft mogelijk een oorzaak die buiten het DV systeem ligt: een constante data-stroom van circa 3,6 mega-byte per seconde is niet veel voor moderne pc-hardware maar controleer even de prestatie van het opslagsysteem (b.v.: de-fragmenteer de harde schijf).

Tevens is het zinnig te controleren of Premiere tijdens capturen voldoende processor capaciteit ter beschikking heeft; beperk indien nodig het aantal andere
programma's dat draait tijdens capturen. (Gebruik hiervoor een 'taskmanager'.)

Instellingen in Premiere zijn mijns inziens nauwelijks mogelijk/veranderbaar in het geval van 'standaard DV capturen' en kunnen m.i. dan ook niet van invloed zijn op of leiden tot het gestelde probleem.

Overtuig u nog eens van de correcte inpassing van de DHR 1000 in het besturings-systeem; wordt het apparaat als zodanig herkend/geaccepteerd zonder melding van bijzonderheden in 'apparaatbeheer/device manager'?

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-06 07:11
TS post eens wat specs van je systeem en eventueel gebruikte capture kaart. Vertel ook met welke camera de opnames gemaakt zijn en of bovenstaande problemen alleen voordoen tijdens het binnenhalen op de pc(capturen) of ook gewoon tijdens het afspelen.