VPN problemen met Tiscali icm Speedtouch

Pagina: 1
Acties:

• Beamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-04 23:31

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ik wil een VPN connectie opbouwen vanaf een XP werkstation naar een Windows 2000 server. Het vage is dat ik nog een andere VPN connectie op die computer hebt die wel werkt.

De VPN configuratie op de 2000 server is ook goed. Deze wordt dagelijks gebruikt door diverse mensen. Ook als ik hier via de modem een VPN connectie maak naar de Windows 2000 server met dezelfde gebruikersnaam gaat alles goed.
Het vage is dat wanneer ik het via de gewone verbinding hier probeer dat ik niets te zien krijg in de log-file van de 2000 server dat het mislukt of iets dergelijks, het VPN signaal lijkt er gewoon helemaal niet aan te komen.

Met het Xp werkstation zit ik achter een speedtouch Alcatel 500 series.

25 jaar "tweaker" weliswaar low profile maar nog steeds geinteresseerd

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

config?
errors?

Iets meer info als "het werkt niet" zou wel zo handig zijn eerlijk gezegd.

Check je eventlogs maar eens op de desbetreffende RRAS server + logon server.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Dat is het vage ik krijg geen errors. Hij zegt gewoon van verbinding maken met "ip" en daaar blijft hij op hangen en na een tijdje geeft hij de standaard windows melding kan geen verbinding maken met de externe server etc.

De eventlogs op de desbetreffende ras server geven niets aan. Ik zie dus niets aankomen op die server het lijkt wel of het signaal die server op de één of andere manier niet bereikt, maar ik zou niet weten waardoor dit wordt veroorzaakt.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Beamer schreef op 11 augustus 2004 @ 18:52:
de standaard windows melding kan geen verbinding maken met de externe server etc.
*kuch*

Daar zijn meerdere foutmeldingen bij mogelijk.

Laat eens een sniffer meelopen om te kijken wat er gebeurt? Klinkt alsof er ergens een router tussen hangt die geen pass-through doet (GRE filter of zo).

Voorbeeldje:
screenshot

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 11-08-2004 19:19 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

BackSlash32 schreef op 11 augustus 2004 @ 19:06:
[...]

*kuch*

Daar zijn meerdere foutmeldingen bij mogelijk.

Laat eens een sniffer meelopen om te kijken wat er gebeurt? Klinkt alsof er ergens een router tussen hangt die geen pass-through doet (GRE filter of zo).
je hoeft nog niet eens een sniffer mee te laten lopen... elk pakketje kan zowieso gelogd worden. je zal alleen volledige logging moeten aanzetten (in rras ergens) en ff een logreader voor dat formaat log zoeken

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Gaat denk ik al op de client mis, en om m nou eerst een logreader + logging in RRAS aan te laten zetten is ook weer zo wat ;)

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Precies ik moet het aan de client kant zoeken, aan de kant van de server zit het niet dat weet ik 100% zeker.

Verwijderd

Gewone is ADSL? Ja dus... Ehm laat me raden: nieuwe speedtouch modem of gehackt modem? (510) Probeer effe zonder firewall.

Telnet en dan iets van ip config firewall disabled. Nat flushen en dan zou 't kunnen werken.

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Ja het is een speedtouch 510, ik heb de firewall uitgeschakeld maar zonder succes. Zoals ik al aangaf het age is dat een andere VPN connectie wel lukt eik heb er net nog 1 aangemaakt naar weer een ander ip-adres, ook deze verbinding werkt perfect.
Het lijkt dus of het doorlaten van VPN goed gaat.

Maar op de één of andere manier kan hij niet het ip bereiken van de VPN die ik wil creëren. Als ik een tracert commando geef met het Ip-adres waarmee het VPn niet lukt komt hij tot xx.xxx.xx.72, daarna stopt hij, dit kan wel kloppen 72 is het eerste ip-nummer van de reeks en 74 is daarvan het ip van de VPN. Klopt het dat het tracert commando stopt bij 72? Of raakt hij hier de weg kwijt?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

als je niet bij de VPN server kan komen maar wel bij diens gateway zit er iets niet goed aan die kant van het netwerk.
Ben je de enige gebruiker die daar last van heeft?

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
Nee zodra ik hier de inbelverbinding pak werkt het wel. Ook andere gebruikers andere locaties, overal werk het behalve hier. Hier krijg ik keer op keer maar die foutmelding 800 :(. Ik ben echt ten einde raad.....

• Beamer

Beamer

Return of the legend

Topicstarter
AL een tijdje geleden opgelost maar was vergeten het antwoord te posten en daar heb ik zelf een hekel aan in die topics waar je nooit meer wat van de TS hoort.

Het probleem is Tiscali (de ADSL provider dus). Deze maken al gebruik van een soort van VPN met de DSL. En 2 keer VPN gaat niet, dus moet je je router met een speciaal tooltje herconfigureren.
Ga naar DEZE site voor een uitgebreide uitleg en kies voor hardware router in combinatie met VPN.

Oh btw: Mis kan een mod de toptitel editten naar "VPN problemen met Tiscali icm Speedtouch"

[ Voor 20% gewijzigd door Beamer op 24-09-2004 15:42 ]

Pagina: 1