[css]IE renderbug?

Pagina: 1
Acties:

• defl8te
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-09-2024

defl8te

weetikkût

Topicstarter
hoi, ik heb een vaag probleem en ben nu al een tijdje bezig het eea goed te krijgen, kan iemand even meekijken naar wat ik verkeerd doe?

check http://got.svdgraaf.idg.nl/twocolumn.html. De bovenste layout is in div's en css, de onderste in tables. Ik wil dat wat ik in tables heb, nu ook in div's bereiken, het vage is alleen dat IE de CSS de ene keer goed interpreteerd, en de andere keer er een grote brei van maakt...

Mozilla en consorten pikken alles netjes op, ik weet dat IE kut is met het interpreteren van CSS, maar ik heb hier geen oplossing voor... iemand anders misschien?

Chriet Titulaer is de man

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

maak van die <br /> eens <br style="clear:both;" />

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• defl8te

defl8te

weetikkût

Topicstarter
ok, die had ik over het hoofd gezien, maar dat was niet helemaal waar ik op doelde... :)

Ik wil dat de groene div rechts naar rechts meegroeit, en naar onder. De rode staat dus vast (kan alleen varieren in hoogte). De roze ondergrond moet dus meescalen naar beneden (met zowel de rode als de groene). Het irritante is dus dat IE het niet goed interpreteerd, open de url maar eens en verschuif je window naar <800px breed...

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
ff uit mn hoofd, misschien klopt het niet helemaal
code:
1
2
3
4
5
<div id="container" style="padding: 4px; background-color: pink;">
<div id="left" style="float: left; width: 600px; background-color: red;">left</div>
<div id="right" style="background-color: green;">right</div>
<div id="onder" style="clear: left;">onder</div>
</div>

:Y)

edit:
uzer schreef op 11 augustus 2004 @ 10:48:
Ik wil dat de groene div rechts naar rechts meegroeit, en naar onder. De rode staat dus vast (kan alleen varieren in hoogte). De roze ondergrond moet dus meescalen naar beneden (met zowel de rode als de groene).
hmmm dat wordt lastig... je zou wel de rode achterground kunnen faken door de groene en rode div in een rode div te zetten... de code komt er dan zo uit te zien
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
<div id="container" style="padding: 4px; background-color: pink;">
<div id="container_inner" style="background-color: red;">
<div id="left" style="float: left; width: 600px; background-color: red;">left</div>
<div id="right" style="background-color: green;">right</div>
<div id="spacerdiv" style="clear: left;"></div>
</div>
<div id="onder">onder</div>
</div>

nu wordt het alleen een troep... als je twee kolommen met elkaar wilt laten meegroeien kan je beter tables gebruiken denk ik

[ Voor 66% gewijzigd door zubauza op 11-08-2004 10:59 ]

deviantART gallery

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

Wel vaag, eerst zie ik alleen een zwarte border in dat roze aan de rechterkant, en zodra ik het window half buiten mijn beelscherm plaats komt op het stuk dat buiten het scherm valt een groene achtergrond tevoorschijn. Dus dat is sowieso een renderbug.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/38878/thumb.png

Dit houdt niet in dat het niet mogelijk is wat jij wil, het moet alleen op een andere manier.

[ Voor 15% gewijzigd door André op 11-08-2004 10:56 ]

• defl8te

defl8te

weetikkût

Topicstarter
André schreef op 11 augustus 2004 @ 10:52:Dit houdt niet in dat het niet mogelijk is wat jij wil, het moet alleen op een andere manier.
en je weet zeker niet toevallig hoe? ;)
zubauza zei: nu wordt het alleen een troep... als je twee kolommen met elkaar wilt laten meegroeien kan je beter tables gebruiken denk ik
Mja, daar wil ik dus juist vanaf... Ik ben er van overtuigd dat het moet kunnen in div's..., als er nog iemand iets weet, dan graag, ondertussen zoek ik verder...

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

uzer schreef op 11 augustus 2004 @ 11:11:

en je weet zeker niet toevallig hoe? ;)
http://www.glish.com/css/9.asp

Zoiets?

• zubauza
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-03-2016
uzer schreef op 11 augustus 2004 @ 11:11:
Mja, daar wil ik dus juist vanaf... Ik ben er van overtuigd dat het moet kunnen in div's..., als er nog iemand iets weet, dan graag, ondertussen zoek ik verder...
erm voor alle duidelijkheid:
na de edit staat er een oplossing met divs in mn eerste post

deviantART gallery

Pagina: 1